Madteam > Rutas y Reseñas » Excursionismo » Pirineo » Pic de Montmalus. 2.781 m.

Pic de Montmalus. 2.781 m.

Zona: Pirineo · Andorra   Autor: Porcsenglar

Introducción Un clasic d´Andorra. Facil de fer i amb bones vistes. Hi vaig sol, pero hi ha molta gent puijant-hi.

A la dreta comença el remuntador del Montmalus. Hem de seguir les pilones fins que s´acaben.)

18 de Maig 2003

Mati de diumenge. Resulta que miro per la finestra i toto anuncia que fara un dia stupendo, aixi doncs, cap al Montmalus! Fet i fet surto de l´aparcament de l´estacio de Grau Roig, despres d´haber deixat el cotxe davant de les taquilles de venta de forfaites, ara llogicament, tancades. Agafo una pista que surt en direccio cap al montmalus. El prat es una especie de "gran aiguamoll" degut al desgel. Arribo fins al peu del remuntador del Montmalus, que queda a la dreta d´una petita resclosa, amb una caseta-restaurant de les pistes d´esqui. Segueixo per les pilones amunt fins que s´acaben. Sorpresa! el llac que es troba a la dreta de l´acabament de les pilones esta guapissim!!! Aqui es troba un cartell de fusta amb els teps per arribar al Cim i al Llac de Montmalus. Bastant fiable. 1:40 fins al Cim. Porto uns tres cuarts d´hora fins aqui. Tot molt relaxat, aixo si, que es Diumenge. A partir d´aqui no hi ha perdua. seguir amunt fins al Coll i d´alli al cim. Com hi ha encara neu, del tipus "fastigos", en lloc d´acabar de fer el coll enfilo per la vertent de la dreta, amb menys neu i sense adonar-men aribo al cim. Be, abans truco per telefon al Jhon, el meu col.lega, per a donar-li enveja. Des de el Cim la vista es impresionant. A baix, el Llac del Montmalus, Damunt seu es veu la Serra del Cadi. A la dreta es dibuixa la vall de la Llosa. Tambe es veu el Pic Negre d´en Valira i darrera seu el Carlit. Seguint cap a l´esquerra es veu tambe el Cassamanya. M´he trobat un matrimoni frances molt simpatic i xerraire. Comenco la baixada sense preocupar-me de la neu que m´entra a les botes. Encara hi ha gent amb esquis de muntanya. Tot plegat, a les dos estic llest i satisfet d´haber aprofitat el mati de diumenge.