Madteam > Rutas y Reseñas » Excursionismo » Serralada Litoral Catalana » SANT CUGAT- SANT MEDIR- AV. TIBIDABO

SANT CUGAT- SANT MEDIR- AV. TIBIDABO

Zona: Serralada Litoral Catalana · COLLSEROLA   Autor: Xoringer

Introducción
31 DE JULIOL DE 2012
Tipus: Lineal
Alçada mínima - màxima: 110m - 426m
Desnivell acumulat: 316m
Temps aproximat: 4, 45 hores (amb una parada de mitja hora)
Distancia total: 9,5 KM aprox.
Dificultat: Fàcil
Itinerari: Sant Cugat del Vallès- Sant Adjutori- Sant Medir- Font de la Mina de Sant Medir- Vista Rica- Vivers i font de Can Borni- Sota Observatori Fabra- camí de les Aigües- Barcelona final Tramvia Blau

can Borrell)
can Borrell
Sant Adjutori)
Sant Adjutori
Sant Medir)
Sant Medir
Camí a Barcelona)
Camí a Barcelona

-00.00  (08.00 hores) Sortida   Estació dels  FFCC Generalitat a Sant Cugat cap a la entrada del Parc de Collserola  a la Plaça Rotari.

-00.20 ( 8,20 hores) Plaça Rotari, a la meva dreta esta la entrada del Parc Natural de Collserola ben senyalitzat, seguin l’amplia pista .

-00.30 (8.30 hores) Pi d’en Xandri.  Enorme pi plantat al segle XVIII. Aquets  pins es plantaven per delimitar les propietats. Aquest pi va sofrir un acte vandàlic amb serres mecàniques l’any 1997 i esta subjectat amb puntals.

Al cap d’uns minuts veiem un camí a l’esquerra cap a la Torre Cendrera, no l’agafo i  segueixo per la mateixa pista.

-00.50 (8.50hores)A l’esquerra pista forestal cap la carretera de Cerdanyola,  no l’agafo, segueixo recte .

-01,00 (9,00 hores) Passo per el costat de la Masia Restaurant de Can Borrell. Passat Can Borrell entrem al bosc, deixem la pista principal que va al pantà de Can Borrell i a la urbanització Sol i Aire . Agafem el camí mes petit, però senyalitzat, que fa baixada cap a l’esquerra i passa per la part posterior de Can Borrell i que travessa la riera  direcció Sant Medir i Sant Adjutori.  Al poc , a la dreta s’enfila un camí de pedres cap el pantà de Can Borrell que tampoc agafo,  segueixo recte. El camí baixa suament

-01.10 (9.10 hores) A l’esquerra surt un petit camí ens porta a Sant Adjutori i el forn Ibèric. Paga la pena  desviar-se per anar a veure aquesta capella i el queda del forn ibèric, Son tres minuts.

-01.20(9.20hores) Ja he tornat de Sant Adjutori i segueixo per el camí que havia deixat cap a Sant Medir .

-01.40 (09.40 hores) Arribem a Sant Medir i fem una parada per menjar,  fer fotos i fer petar la xerrada amb altres excursionistes

-02.10 (10.10 hores) Surto de Sant Medir per la pista que va per darrere de l’ermita  dintre del bosc, sempre en direcció sud.

Al poc per la meva dreta el cami  que ve de Can Jané, seguim recte però cal fer atenció ja que de seguida tindrem que deixar aquest pista i agafar la que trobarem a la nostra esquerra i que puja fen un gir de 360º. Si veiem que passem un pont i que  la pista es torna asfaltada es que ens em passat i tindrem que girar cua ( a mi em va passar i vaig perdre uns 10 minuts)

-02.35 (10.35 hores)   La pista fa un gir  de 360º i trobem un camí amb una tanca direcció sud. Deixem la pista, que torna a girar, i agafem aquest camí. Es un camí agradable que planeja  per dintre el bosc. Al poc veurem un altre camí  que ve per la esquerra, no em fem cas.

-02.50 (10.50 hores) El Camí gira en rodo cap a la esquerra , però  jo agafo un caminet mes petit que continua recte.

-03.00 (11.00 hores) Bifurcació, agafem l’esquerra , senyalitzat cap a la Font Groga i Vista Rica

-03.05 (11.05 hores) A l’esquerra surt el camí que va a la font Groga, jo segueixo per la dreta.

De seguida, en un revolt, surt un petit corriol que ens porta a la font de Mina de Sant Medir. Si be aquesta font no te res d’especial , està prou deixada i l’aigua no es potable, només son 5 minuts anar i tornar al camí un altre cop.

-03.25 ( 11.25 hores)  A ma esquerra surt un camí que ve de la Font Groga, seguim  recte i en 5 minuts arribem a Vista Rica. Esta a tocar de la carretera de la Rabassada. Hi una font d’aigua potable  de ferro colat, de les típiques dels carrers de  Barcelona i cotxes aparcats, també hi ha una parada de autobús  a la carretera.

Per tal  d’estalviar un metros de carretera asfaltada , prenem un caminet que va paral·lel a la carretera i en direcció  sud oest cap al Tibidabo. De seguida,  el caminet va a parar a la carretera  que tenim que creuar ( cal fer atenció dons hi ha prou transit).  Un cop creuada  podem caminar amb comoditat per el marge de la carretera. La carretera puja cap el Tibidabo, però  jo segueixo per  l’esquerra i passo un petit pont amb pas per bicicletes

-03.45 (11.45 hores)  Amplia esplanada a l’esquerra amb vistes a Barcelona i Sant Adrià, o sigui  al vessant mar. D’aquesta esplanada i fent baixada surt la pista cap els vivers de Can Borni i carretera de les Aigües.

-04.00 (11.00 hores) Arribo a la Font de Can Borni, que es a la dreta de la pista, a  l’esquerra hi ha els vivers de Can Borni. La Font es d’aigua potable i aprofito  per refrescar-me  dons fa força calor. La pista segueix baixant, cal anar esquivant ciclistes

-04.08 (11.08 hores)   a l’esquerra de la pista surt un camí que va a la font del bacallà. A la dreta  hi ha un camí que puja i una petit camí que baixa, agafem aquest  de baixada. Es una drecera que anirà a parar a la mateixa pista però ens estalvia un bon revolt.  En dos minuts torno a agafar la pista que prenc cap a la dreta  que passa per sota de l’observatori Fabra.

-04.15 (12.15 hores) Travesso, per un pont que passa per  sobre,  la via del Funicular del Tibidabo. Tot baixant la pista passo per sota de l’observatori  Fabra i apareixen unes  vistes espectacular de Barcelona i la seva area metropolitana i la mar Mediterrània, llàstima que la visió no es neta a la llunyania.

-04.25 (12.25 ) Arribo a la carretera de les Aigües, Agafo aquesta pista  baixant cap a l’esquerra

-04.35 (12.35 hores) Al costa dret, cantó muntanya,hi ha el bonic  edifici de les Aigües de Barcelona, a ma dreta i cap endarrere esta la pista de la passejada de les aigües, un mica mes endavant  agafen un caminet que baixa cap la dreta,  amb escales  força pendents i que va paral·lel a les vies del funicular, esta marcat com a carrer de la Font del Recó.

-04.45 ( 12.45 hores) El caminet va a parar a una pista, a la dreta esta la gossera de la  Protectora d’animals, a la esquerra en un minut esta l’estació del funicular i el final del tramvia blau. FI DE L’EXCURSIÓ