Madteam > Rutas y Reseñas » Excursionismo » Pirineo » Torre d'Eina (2.850 m) des del Coll de Finestrelles

Torre d'Eina (2.850 m) des del Coll de Finestrelles

Zona: Pirineo · Vall de Núria   Autor: Betriacum

Introducción Recorregut circular a una part de l'anomenada olla de Núria, per a qui no tingui ganes de fer-la tota i desitgi trobar una petita refer`ncia d'una part d'ella.

Coll de Finestrelles des de la Coma Llebrada)
Coll de Finestrelles des de la Coma Llebrada
Tram final de l'ascensió a la Torre d'Eina)
Tram final de l'ascensió a la Torre d'Eina
Roc del Boc des de la Torre d'Eina (Serrat dels Llosers))
Roc del Boc des de la Torre d'Eina (Serrat dels Llosers)
Torre d'Eina i Serrat dels llosers al fons)
Torre d'Eina i Serrat dels llosers al fons

Accés: des de Ribes de Freser o Queralbs, on agafem el tren cremallera fins al santuari de Núria.

0.00 h: situats al santuari de Núria (1.967 m) prenem el camí que en direcció nord oest s’endinsa cap a la Coma de Finestrelles. El coll, apareix, molt evident, davant nostre. Passarem per la zona d’acampada controlada, amb el torrent a la nostra esquerra. Després el creuarem per un pont i arribarem a una cruïlla amb rètols indicadors (cap al Puigmal, per la Coma de l’embut o cap a Finestrelles). Seguirem per l’evident camí que va cap a Finestrelles. Tornarem a creuar el torrent ja en franca i dura pujada i tornarem a deixar-lo a la nostra esquerra. El camí s’enfila de valent pel pendent fins a arribar a una coma (Coma de la Llebrada) amb el Roc dels Eugassers a l’esquerra (oest). A partir d’aquest punt, la pujada es fa menys dura, ja que acaba de remuntar el coll amb amples llaçades.

1.15 h: Coll de Finestrelles (2.600 m). Assolit el coll, seguim pel cordal carener cap a la dreta (est). La següent elevació de  la carena és el Puig del coll de Finestrelles o de la Coma de Finestrelles, que podem coronar abandonant el camí, que l’evita passant pel vessant sud (dreta). A continuació, trobarem el Pic de Finestrelles (2.829 m). Després d’assolir-lo, davallem per la carena fins al Coll d’Eina. Al vessant nord podem admirar la vall d’Eina, qualificada de “Reserve Naturel”.  Aquest serà el punt per on retornarem a Núria.

2.24 h: Pic d’Eina (2.786 m). Després de remuntar des del coll d’Eina, assolim el penúltim cim d’aquesta travessa. El camí, marcat de tant en tant amb alguna marca blava o vermella, és sempre molt evident i fressat i no ofereix cap mena de dubte el seu traçat. Per anar fins a la Torre, abandonem el cordal de l’anomenada olla de Núria i  ens dirigim cap al nord. La carena entre el Pic d’Eina i la Torre d’Eina presenta la forma de coll (coll de la Torre d’Eina). Per tant, primer davallem i després remuntem fins a arribar al cim de la Torre d’Eina. Els últims passos son el més delicats, atès que el vessant est del cim és força escarpat. No presenta, tanmateix, cap dificultat.

3.00 h: Torre d’Eina (2.850 m). Una creu i un piolet marquen el cim. La carena segueix en direcció nord fins al pic de Cambredase (2.711 m), al que ens hi podem arribar, si ho desitgem. Magnífica vista a l’agulla de l’Hereuet i Serrat dels Llosers al nord est. Nosaltres seguirem l’excursió desfent  el recorregut fet fins a arribar de nou al Coll d’Eina, passant pel Pic d’Eina. Arribats una altra vegada al Coll d’Eina, cercarem l’indicador del camí TRF que ens menarà a Núria; el buscarem cap al vessant oest del coll (dreta, encarats cap a Núria). El camí està marcat amb marques vermelles i blanques (força gastades) i de tant un tant algun pal amb les mateixes marques. Tanmateix, no ofereix cap dificultat el seu seguiment, ja que com a la resta del recorregut és molt marcat.

5.00 h. : Arribem de nou a Núria.

L’excursió es pot allargar pujant al cim de Nou Fonts i baixant per la Coma de Nou Fonts, seguint el GR 11.

L’horari és indicatiu i no es tenen en compte les parades.