Madteam > Rutas y Reseñas » Mountain bike (BTT) » Prepirineu » Guissona Santes Creus de Bordell

Guissona Santes Creus de Bordell

Mountain bike (BTT)

Zona: Prepirineu · La Segarra   Autor: Lescorxeta

Introducción
Aquesta ruta ens portarà cap al nord de la Segarra entrant a la Noguera i a tocar del Solsonès, de fet l’ermita de Santes Creus l’ubicaríem al Solsonès.
L’itinerari és del tot distret i hi ha camins bons, desnivells considerables, corriols fàcils i corriols exigents tant físicament com tècnica. Paisatgísticament les vistes de les tres comarques des de l’ermita són immillorables, si hi pugeu en èpoques de boira baixa teniu assegurats mars de boira a una banda i l’altra de la carena.

Sortirem de Guissona en direcció nord passant per Mas Farell, Mutxatxa, i creuarem el riu just a sota mateix de Mas Piquer. Des d’aquí, i passant a tocar d’un llogaret anomenat Puig-Arner, arribem a Sanaüja. És aconsellable fer una vista al castell.

Agafem la carretera C-149 que porta a Solsona i la deixarem al cap de dos quilòmetres, més o menys, i ens esperen 13 km. de pujada. Passarem per diferents masies, tot alternant pujades fortes amb trams més suaus i algun corriolet, arribarem a Santes Creus. Una merescuda parada per gaudir del paisatge. Continuarem la ruta en direcció oest, primer per un corriol que comença a tocar de la porta del cementiri i que ens deixarà al camí que ens portarà fins a l’església de Sant Miquel del Castell de l’Aguda. Aquí comença el tram més exigent de la ruta, un corriol tècnicament difícil. El podem evitar si continuem pel camí principal que ens portaria fins a Vilanova de l’Aguda, en arribar al poble, val la pena donar-hi un tomet per veure els seus carrers.

Sortirem de Vilanova de l’Aguda i anirem a creuar la carretera C-1412 entre els km 8 i 9 just davant de la Torre de Ribelles. Després creuarem el riu, ho farem per un pont romànic que és força peculiar ja que no té baranes. Després de 13 km de baixada ara toca pujar fins a Palou tot passant per l’Alzina, la Masia de Vilalta i la Plantada. Sota mateix del poble i al costat del cementiri agafarem el camí que ens portarà fins a Guissona, creuarem la carretera que porta a Sanaüja just al Mas Ramon i encararem el tram final de la ruta. Una mica abans de creuar la carretera C-451, hi ha les runes de l’ermita de Sant Romà i l’indicador del Pou de gel de Guissona, val la pena arribar-s’hi, si les cames ho permeten. Entrarem a Guissona pel carrer del Tint i arribarem a la plaça Vell Pla, lloc on hem començat la ruta.