Madteam > Rutas y Reseas Raquetas de nieve Pirineo Puig de Cerverís (2206 m.)

Aadir resea | Subir track

Puig de Cerverís (2206 m.)

Raquetas de nieve

Zona: Pirineo Ripollès - Catalunya   Autor: Betriacum

Enviar a tus amigos      Versin para impresin

Introduccin Ascensió amb raquetes a aquest modest cim del Ripollès que podem completar amb cims de més alçada de la zona.

Al cim , un dia que no hi havia neu)
Al cim , un dia que no hi havia neu
El taga, des del cordal del Cerverís)
El taga, des del cordal del Cerverís
El Balandrau des del Coll de Meianell)
El Balandrau des del Coll de Meianell
El Cerverís des del coll de Meianell, a l'esquerra el filat que podem seguir. La pista està coberta de neu.)

Descripcin

Aproximació: Per la C – 17 , després  N-152, fins a Ribes de Freser. Allà, creuem la població seguint els rètols indicadors, una mica perdedors, en direcció a l’estació del cremallera Ribes – Vila i abans d’arribar ens desviem cap a Pardines per la carretera Giv 5262.
Aparquem a Pardines en una petita zona d’aparcament just entrar a mà esquerra, seguint un estret carrer en pujada (indicació de pàrquing).

0.00 h. Pardines
A l’entrada del poble, orientats cap a l’est, agafem un pista a mà esquerra (direcció nord) amb un rètol indicador (El Tos – Puig Cerverís). Primer està encimentada i passa a tocar d’una urbanització (a la dreta), amb un rètol de “camí particular” del que no hem de fer cas. Després de les cases, la pista és de terra i ens saludarà un simpàtic cavall que hi ha en un reclòs al costat de la pista. Seguim per la pista que puja amb ganes i fent llaçades. No fem cas d’un trencall a mà esquerra que mena a unes pastures, sinó que seguim cap a la dreta (est) i de seguida trobarem un filat que hem d’obrir i tancar.

0.49  h. La pista acaba en uns prats amb un mirador amb una senyera (El Tos). Ara hem de remuntar els prats en sentit nord però decantant-nos cap a l’esquerra (oest) per anar a cercar un torrent (el Reguedell) que baixa dels vessants del Cerverís. Una vegada l’hem trobat el seguim, deixant-lo a la nostra esquerra fins que ja no podem passar per l’estretor de l’engorjat per on discorre. Llavors el creuem cercant el millor pas i remuntem els prats fins arribar a la pista que va a Tregurà. Trobarem alguna fita. En arribar a la pista veurem un rètol que indica la direcció cap el poble de Pardines. Serà per on haurem de davallar en el camí de retorn. Ara toca la part més penosa de l’excursió: seguir la pista fins arribar a la collada de Meianell. Segons la innivació, podem fer tota la pista amb raquetes. Aquest hivern concretament (gener 2009) les raquetes es podien calçar des del mirador del Tos.

Collada de Meianell. Si la neu ho permet, seguim uns metres per la pista. És probable que aquesta quedi del tot oculta per la neu acumulada pel vent i els pendents del Cerverís. Veurem uns filats a l’esquerra que ressegueixen el cordal carener. Els anem a cercar i podem anar remuntant el cordal seguint els filats. Podem optar també per mantenir-nos al flanc dret de la muntanya i anar a cercar un coll des del qual ja farem la petita pala final al Cerverís.

3.25 h. Si seguim el cordal, pujarem a un avantcim i després d’un petit coll assolirem el Cerverís (Creu cimera i llibre de piades).

Si tenim ànims i el temps acompanya – ja que és una carena molt exposada al torb – podem seguir el cordal que uneix el Cerverís amb el Balandrau (més o menys 1h 30 ). Per a la pala final del Balandrau potser haurem de canviar les raquetes pels grampons.

Per al retorn, la vista de la pista ens pot estalviar un bon tram d’aquesta. Davallem directament seguint el cordal en direcció sud oest i sense anar cap a la collada de Meianell (a l’est). Podem prendre com a referència la pista que veurem fins a endinsar-nos en un bosc de pins repoblats. Primer, el bosc és clar i podem anar fent; els últims metres és molt espès: perdrem la vista de la pista però caldrà seguir en davallada cap al sud, barallant-nos amb pins i branques fins que finalment trobarem la pista. La seguim, desfent el camí d’anada, fins el senyal indicador de Pardines. Es troba després d’una marcada corba per la que creua el torrent. Davallem pels prats desfent l’itinerari de pujada, és a dir, decantant-nos cap a l’esquerra fins trobar el torrent i creuar-lo. Després, prenent com a referència la senyera del mirador, creuarem pastures fins trobar el camí que ens mena de retorn a Pardines.

5.15 h Pardines.

El temps de recorregut canvia molt segons les condicions. En el meu cas, hi havia força neu, ja des de Pardines i en arribar al coll de Meianell les ràfegues de torb et feien perdre l’equilibri, fent el progressar molt penós.

Ens podem estalviar part de  la caminada per la pista i la pujada des de Pardines desviant-nos amb el cotxe cap a Ribesaltes i seguint la pista que mena a Tregurà fins que el seu estat ho permeti.

Material: raquetes, grampons i bastons. Aneu previnguts per al vent.