Madteam > Rutas y Reseñas » Senderismo » Montserrat » Monistrol - Monestir, GR 5/96, drecera dels 3/4

Monistrol - Monestir, GR 5/96, drecera dels 3/4

Senderismo

Zona: Montserrat · Monistrol   Autor: Pedret

Introducción Itinerari d\'aproximació al Monestir de Montserrat, des d\'on comencen algunes de les excursions a l\'interior de la serralada. El recorregut és breu, 1h, i senzill, ja que transcorre per algun tram de pista i camí ben indicat i en bones condicions. Aquesta excursió es pot combinar fàcilment amb alguna de les que ja hi ha penjades a l\'apartat \'Montserrat\' d\'aquesta mateixa web

bifurcació per agafar la drecera dels 3/4)
bifurcació per agafar la drecera dels 3/4
deliri cromàtic?)
deliri cromàtic?
el camí del cremallera)
el camí del cremallera
el camí de la cova santa)
el camí de la cova santa
el complex del Monestir de Montserrat)
el complex del Monestir de Montserrat

temps: 01:00h
desnivell: 500 (200-700)
dificultat: fàcil
època: agost (millor primaver o tardor)
cartografia: Montserrat, Esc 1:25.000, Ed Alpina

00:00 - el punt de partida és passat el punt quilomètric 5 de la carretera que va de Monistrol a Montserrat, las BP-1121, just al costat del poble de Monistrol. De l\'esquerra de la carretera surt el GR 5/96 que puja al Monestir. El seguim

00:05 - bifurcació: seguim el camí de la dreta. Els senyals típic del GR s\'uneixen amb senyals blanc-blau i vermell-verds, que ens acompanyaran durant la pujada. Una mica excessiu, tot plegat

00:10 - pista forestal; la seguim a l\'esquerra

00:15 - bifurcació: a l\'esquerrra hi ha el camí de les canals, a la dreta la drecera dels 3/4, que és per on puja el GR 96. Seguim aquest darer camó, més curt

00:25 - creuem una canal cap a l\'esquerra

00:30 - creuem una canal i trobem una bifurcació: seguim el camí recte i a l\'esquerra, per on va el GR

00:35 - augmenta la vegetació i, per tant, l\'ombra

00:45 - cruïlla: recte hi ha al camí de les canals, a la dreta la pujada al Monestir per GR, i el camí d\'on venim, enrere, és el de Monistrol. Seguim l\'opció de la dreta, que puja pel costat d\'un tub d\'aigua canalitzada. Al cap de 2 minuts trobem escales de ciment

00:55 - bifurcació: a l\'esquerra hi ha el camí de la Santa Cova, a la dreta la pujada al monestir, per camí molt treballat

01:00 - arribem al complex del Monestir. Concretament al replà d\'on surten les escales que pugen cap al camí e Sant Jeroni, la Tebaida, i diversos itineraris que hi ha a la serralada. Des d\'aquí, doncs, es poden iniciar diverses rutes per Montserrat