MadTeam > Tracks > Comaloformo per Cavallers. (quasi cim)

Track de Excursionismo

Comaloformo per Cavallers. (quasi cim)

9,68 km 721 m 1027 m
2998 m 1681 m
Descargar track (GPX)

Tot i que no vam arribar al cim poso el track perquè és perfectament valid, perquè vam quedar-nos a pocs metres del mateix, just a la sortida de la canal que dóna accés a la cresta, cap a la ratlla dels 3000 metres. També he de dir que el track, tot i que l'hem fet amb neu, es pot fer servir per a l'estiu, doncs com hi havia molta boira vam seguir, fil per banda, un track que portàvem, que havien pujat en condicions molt estiuenques.

Segons la meteo per Aiguestortes tindrem una nit plujosa, i una matinada emboirada que, a poc a poc, anirà obrint, per deixar un matí net de núvols i una tarda amb ruixats. No és una meteo dolenta, doncs som-hi !!!!, el Comaloformo passa a ser el nostre objectiu, pujarem pel Pas de l'Os i baixarem pel barranc de Riumalo i, si veiem que el dia aguanta, també intentarem el Besiberri sud (Il·lusos de nosaltres).

Després de passar la nit sota la pluja, poca quantitat però suficient per no deixar-nos descansar adequadament, sortim de Cavallers a les 05,45, envoltats d'una intensa boira, de moment tot va segons les prediccions, per tant anem tirant amunt.

No es pot dir gran cosa de la forta i feixuga pujada per aquest vessant, per culpa de l'intensa boira no veiem res, tret del Pas de l'Os, una estreta canal que acaba amb un pas sota un gran bloc encastat, s'ha de passar per sota el bloc, res difícil, més espectacular que altra cosa.

Un cop superat el pas i sortit del bosc la pujada fa una gran diagonal per anar a buscar un petit coll, també conegut com a Pas de l'Os al Visor de l'ICC , Just arribar al coll NO HEM DE CREUAR-LO, seguim cap a l'esquerra i encarem la pujada a l'Estany Glaçat de Comaloformo, passant primer al costat de dos petits estanyols.

Un cop a l'estany encarem dues fortes pales que ens deixem sota la canal que dóna accés a la cresta, prop del cim, abans d'encarar la pujada per la canal trobem restes d'allaus que baixant directament dels contraforts del Comaloformo. La pujada per la canal és forta, però la neu es troba a un estat molt bo, i pugem amb bon ritme.

Arribant al coll hem d'arrecerar-nos del fort vent que fa, tot una sorpresa i fa que dubtem, la boira, el vent, i un pas un xic exposat, el suficient per fer-nos dubtar i, ja se sap, si dubtes malament........... no ho veiem clar i decidim abandonar, pujar per pujar no val la pena.

Tornem a baixar la canal i, quan som a terreny més suau, veiem que hem fet el millor, doncs la boira ho ha tornat a engolir tot i no es veu res, ni el cim ni el final de la canal, sembla doncs que l'hem encertat. S'ha tapat tant que també renunciem a donar la volta per Riumalo, el millor que podem fer, tot i que no ens agrada, es baixar per on hem pujat. Així doncs baixem cap a l'estany Glaçat de Comaloformo, on menjarem una mica i seguirem baixant seguin el camí de pujada.

Cap als 2200 metres la boira començar a marxar, no per les alçades, i podem veure tot el camí per on hem pujat aquest mati doncs, a les hores, amb la boira i la poca llum que hi havia no veiem pràcticament res. Arribem al Pas de l'Os, i el passem amb facilitat, com ja he dit, és més espectacular que difícil, tot i que de baixada canvia un xic.

D'allà al pàrquing de Cavallers és un passeig, que fem amb bon humor doncs, tot i no fer el cim, hem passat un bon dia muntanyenc.

Per acabar una minireflexió, la pujada d'avui no hagues estat possible sense el GPS, doncs la forta boira que feia, la falta d'un camí visible, tret del primer tram pel bosc, i les poques fitades que trobem han fet que l'orientació, seguin l'aparell, absolutament indispensable, si no fos pel GPS, amb tota seguretat no haguéssim pujat. Per tant, l'ús del GPS, és indispensable dins dels nostres estris muntanyencs.