La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Vias Ferratas, Barrancos y Espeleología > Nueva ferrata!!

Vias Ferratas, Barrancos y Espeleología

volver al indice del foro.

Monday 3 may 2004 - 14:27:19

Nueva ferrata!!

Los compañeros de Amposta han abierto una via ferrata en la zona de la roca Blanca, en la sierra del Montsià.

Bien equipada, con los típicos peldaños de rea y con cable de acero.

Bastante aérea y con unas vistas bestiales sobre el delta del Ebro.

Felicidades, ampostins!!!!!

  

expandir todo contraer todo 15 Respuestas Última respuesta Sunday 3 september 2006 - 20:54

 
Wednesday 5 may 2004 - 23:12
Grácias Xuski, pero desconozco bastante la zona. puedes ampliar la información, (aproximación, lugar exacto donde empieza, duración aproximada, etc?). Muchas, muchas grácias.
   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 29 june 2004 - 22:16
Ey, Xuski, ¿puedes darnos datos sobre esa nueva Ferrata del Montsià: Donde está exactamente, breve resumen, horarios y un poco más de tu opinión.

A cambio ¿Te interesan las nuevas Ferratas que aun no han sido publicadas? ¿Estás impaciente por lanzarte sobre nuevas vias porqué ya te has merendado todas las que todo el mundo conoce?

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 29 june 2004 - 23:03
Hola Jordi,
             Com veuràs en Xusqui sembla que ens ha deixat plantats. Vaig parlar ja fa dies amb l´Ajuntament d´Amposta i em van facilitar el telèfon de l´equipador, vaig parlar-hi personalment i em va comentar que no era exactament una via ferrata, que era un tram curt que van equipar i que dona accés a unes vies d´escalada de la zona.   Si saps de noves ferrades t´agrairé ens en facis cinc cèntims aquí mateix. Salut i força !!

Enric.
    

   Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 30 june 2004 - 23:38
Mersi Enric. Ara, pel que diu en Xuski en aquest foro, semblava que aquesta ferrata prometia!.  Es possible que pugui anar a ferla aviat. Ja et dirè quelcom.

La primera gran novetat d´aquest any: Via ferrata Agulles Rodones. Coneixes els Carcaixells, oi?. Donçs quan estàs a punt d´arribar a l´inici d´aquest camí equipat, just al final del darrer tram d´esgalons de fusta en pujada pel camí, tens una desviació a l´esquerra marcada amb pintura blava. En 100 metres arrives a l´inici d´aquesta preciosa via. Son set agulles que es recorren en unes tres hores, amb varis ponts nepalesos, quatre o cinq rapels, uns quans pasamans aeris.... Imprescindible rapelador i corda de 40 per fer rapels de prop de vint metres. Al menys a dos dels rapels la corda no arriba a terra i cal aturar el rapel a comodes balcons des d´on un s´enganxa al cable i tira horitzontal fent força de braços.......

I les dues noves vias d´Andorra les coneixes?  I la que està "a puntito" d´ésser inaugurada a les Serres del Mestral? I la que no te cable a Canalda (solsonès)?, I la Segona Ferrata del Montsià?.........

   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 1 july 2004 - 22:49

Hola Jordi, No, no conec els Carcaixells, on para això?, expliquem´ho una mica i a la que pugui ja hi som. Faltaran dies per fer-ho tot !! Moltes gràcies.



Enric.

   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 1 july 2004 - 23:08
Recontracony, Enric, no saps on estàn els Carcaixells? Es que no tens la "Biblia" (el llibre de Ferratas de Ed. Desnivel)?. En aquest llibre tens prou ferratas per fartar-te, sense necesitat d´anar recollint resenyes per Internet....


   Ocultar todas las respuestas      
Friday 2 july 2004 - 08:41
Bones, Jordi !

A veure si em pots donar quatre dades sobre on acaba la ferrata, i per on es torna al punt de sortida.  És possible realitzar la Ferrata i empalmar amb la ruta dels Carcaixells després?? 
Per arrivar a lloc, el millor és agafar pel Mas Pla i en direcció cap al Mas Llaurador?? Queda molt lluny el començament de la ferrata desde d´aquest punt??

A veure si m´ho pots confirmar, que demà volem anar per aquella zona i potser la fariem.... i després ens quedem a escalar.... lloc habitual per nosaltres..!!

Salutacions,
Freu!


   Ocultar todas las respuestas      
Monday 5 july 2004 - 09:03
Bé, ja està feta la Ferrata de les Agulles Rodones.....  !!  Molt i molt bé, em va agradar moltíssim !!!   Molt entretinguda, gens monòtona, téns un xic de tot, i sembla que encara no está acabada del tot  !!!   Això almenys és el que diu un rètol al principi de la ferrata.  A veure si en Jordi Lloret ens ho pot confirmar.... que sembla que está molt al dia !!!!!!

Jordi, després de passar l´últim pont i baixar per la corda els tres metres, vam agafar el camí de baixada cap al "coll torb", i just en acabar el cable de protecció de la primera baixada... al cap de cent metres aprox. vam veure que a mitja agulla (de la dreta) hi havia més cables i parabolts intal.lats, però no vam veure cap esgraó....  Vam tornar a pujar, fins al capdamunt de l´agulla i no vam saber veure si continuava o no, vam trobar un parell de cordinos o corda instal.lats al peu de dos arbres, però no vam saber torbar el camí, i vam suposar que allò encara no estava acabat, i pertant no estava marcat... a veure si m´ho pots confirmar !!.  També comentar-te a veure si saps de quina dificultat està considerada.... ja que jo no sóc cap expert en el tema, i no n´he fet gaires per poder-la valorar (però suposo que molt fàcil no deu estar considerada....)

Evidentment, sembla que aquesta ferrata no la coneix molta gent, perquè en les quatre o cinc hores que vam estar voltant (entre ferrata, aproximació, tornada, esmotzar, parades per contemplar i gaudir de la vista... perquè en té de vista...., etc...) no vam trobar absolutament a ningú!!!

De ben segur que la pensem repetir.... això sí, és força llarga, nosaltres vam estar-hi 25 min. d´aproximació, després unes 3 hores i mitja (3 persones) i finalment 40 min. per tornar. 

Salutacions,
Freu.

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 5 july 2004 - 23:20
Freu: Sento no haver contestat les teves preguntes però no he entrat al foro fins avuí. De tota manera veig que has trobat la via AGULLES RODONES i l´has fet. Estupendo!

En efecte, la via encara no està finalitzada. El seu "pare" (Albert Gironés, l´autor de Cala del Molí, Riera de Salenys i camíns equipats dels Carcaixells i de Nuria) m´avia dit que les Set agulles actuals tenen d´arribar a nou. Pero no se on estàn les dues que falten. I l´imformació que dones sobre cordes (desprès de l´ultim pont  i la corda i el cable) no les conec. Be, estupendo, tornarem! No?.

Si que es una via xula. Molt molt xula. I fas be en reconéixer que vas trigar tres hores (es el temps normal). Qualsevol fantasma dirà que se la fa en una!

Està a punt de sortir un llibret a la cole "La Butxaca de Muntanya", autor Albert Gironès, on suposo que donarà les primeres dades oficials d´aquesta nova ferrata. De moment, jo diria que es AD+ amb algun tros D-. Pero qui no tingui pràctica en rápel la trobarà superior.

Enric: A que no saps on vaig anar el diumenge? VIA FERRATA ROCA BLANCA. CN 340 d´Amposta direcció Castellò. Desprès del Km 1.069 trobem una casa a la dreta i una pista asfaltada que entra cap a la Serra del Montsià. 2,2 Kms de pista. Aparquem on s´acaba l´asfalt. Mitja hora de camí seguint fites. I arribem al peu de la maca paret de la Roca Blanca, amb vias d´escalada a dojo. Des del cotxe seguim la pista i arribem a una casa. Just al costat de la casa un corriol puja fort a la dreta (fites). Quan quasi arribem a peu de pared s´ha d´estar al lloro. El camí tira a l´esquerra però les fites porten a la dreta. Cal trobar un parell de cordes i veure un pasamans llarg de cable que tira a l´esquerra, per agafar la via d´escalada pel mig. I ja no te perdua. Es fàcil de trobar.

La Via: 100 metres de desnivell i 235 metres de recorregut, segons les dades que amb molta amabilitat em varen donar els companys d´Amposta (mersi Rafael!). De moment, un cop dalt, cal baixar per la mateixa via. Temps: 30 + 30 + 30 +30 minuts. Nivell: AD+. Maca. Val la pena.

Aquets Via es nova. Dalt. si es coneix el camí, s´accedeix a una segona via, mes fàcil i curta, que es la que s´havia fet en Xuski al gener i que ha donat orige a aquest tema dins d´aquest Foro. Tambè podria ser posible baixar per un barranc evident que es troba a l´esquerra del camí de pujada (Barranc del Llop). Diuen que està equipat amb corda fixa. Pero jo no mi ficarè sense el trastos d´instalar, una corda i unas estisores, fins que algú no em comfirmi que està OK.

El proper dia parlarem de les dues noves vias d´Andorra, al COLL DELS ISARDS.

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 6 july 2004 - 08:30

Gràcies per tota la info, Jordi !! 

Bé, pel que veig si encara queden un parell d´agulles per equipar....  un cop acabada será realment llarga i bonica  !!!

Pel que fa a les d´Andorra, tant de les noves com les que hi havia fins ara (jo no n´he fet cap) a veure si em podeu dir una que sigui curteta, maca i sobretot amb aproximacions molt curtes, ja que dissabte anem cap allà a gastar uns quants $$$ i aprofiteriem per fer alguna cosa, o ferrata o escalada, ja veurem en funció del temps que tinguem.

Salutacions,
Freu.


   Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 7 july 2004 - 19:42
Jordi, Ja veig que ets una enciclopèdia amb el tema de les ferrades. Moltes gràcies per tota la informació, tindrem de buscar temps per anar-ho fent tot.

Fredu, jo d´Andorra nomès he fet la dels "Clots de la Menera" a El Grau Roig que té una aproximació de 1/2 hora i un descens fins i tot més llarg i la del "Roc del Quer" a Canillo: deixes el cotxe, travesses la carretera i ja comences la ferrata, em va agradar molt. Mira la resenya complerta en aquesta adreça http://members.fortunecity.es/flora/aventura/via3.htm

Venga a disfrurales i moltes gràcies per tota l´informació que aneu donant !!
Enric.

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 19 july 2004 - 00:32
 es dificil la nueva ferrata els "carcaixells" ke tiempo dura??? me han dicho q tiene tirolina es cierto???? saludos desde club muntanyec mollet
   Ocultar todas las respuestas      
Monday 16 august 2004 - 17:13
Ahir vaig anar a les Roques Blanques del Montsià.
La via és molt llógica, no espatlla la paret ni les vies d´escalada. Realment és una ruta d´accés a moltes vies. Felicitacions als instaladors.
Jo recomanaria sortir per dalt.
Al lloc on acaba el cable i sense seguir la corda que marxa cap a a dreta, es pot tirar amunt, una mica a l´esquerra al principi i després cap a la dreta. Un cop arribem a dalt, si seguim en direcció nort uns 20 metres, trobem el camí de pujada que haviem deixat a la dreta per anar al peu de paret. Marcat amb fites i pintura blanca i verda. El seguim en descens i en direcció Est, atravessem el barranc i seguim baixant fins arribar a la pista asfaltada on hem deixat el cotxe.

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 13 september 2004 - 17:28
MES A LA DRETA DE ROCA BLANCA EN EL SECTOR DE LA PARET DEL DIEDRE O TOSAL DEL RACO DEL MELO TENIU UNALTRE VIA FERRADA ES LA "SATURNINO SANCHIS ESCUIN" 150 M. I DIFICULTAD SIMILAR CARA EST, MATERIAL EL NORMAL PARA ESTOS LUGARES. APARKEU AL COSTAT DEL CORRAL DE BOUS DEL BARRANC DEL CODONYOL
K DISFRUTEU, UNA OPCIO MOLT GUAPA I FACIL ES PUJAR PER UNA VIA I VAIXA PER L´ALTRE DE 4 A 5

   Ocultar todas las respuestas      
Sunday 3 september 2006 - 20:54
Hola companys.

Aquet agost he estat al principi de la ferrata Santiago sanchis i voldria mes informacio sobre la ferrata sobre tot per baixar.
Grácies

   Ocultar todas las respuestas      

 


 
  Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 


 
  volver al indice del foro.
 
 
 

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles


Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)


© David Oliveras 1997 - 2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG
 
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies