Hola,
Després de fer algunes consultes al fòrum, hem decidit fer 4 ascensions per la zona de Vielha, variant una mica les serralades, pensant en surtides "curtes" de 3/4 hores d'ascenció i buscant també cims que dominin. Farem el Mauberme, el Pic de Ratera, el Montardo i el Tuc deth Port de Vielha.
Ens agradaria poder fer Mulleres o els Besiberris o.. però el grup no ens permet fer tirades tan llargues..
La pregunta que us faig és si per les característiques d'aquests cims i per la quantitat de neu caiguda aquesta primavera ¿ens farien falta grampons i piolet?
Per altre banda, si hagéssiu de fer un "descarte" ¿de quin cim prescindirieu?
Gràcies a tots.
Ah!, si algú té una alternativa me la pot comentar...gràcies, de nou!
segueixo en un post a banda sino se'm penja....
Anem pel Ratera.....El camí és froça concorregut, no end ebades estàs en terreny del PN, l'he fet pujant per colomers tot i que com que he estat altres cops també conec la pujada desde st maurici. Jo et recomanaria per Colomers sense pensar-m'ho. és un cim molt fàcil de fer sobretot sense neu, amb neu es converteix en una bonica pala que si esquies doncs pots gaudir força. Vistes magnífiques sobre el circ de colomers. Es una zona que m'agarda força...tot i que evitaria el mes d'agost però vaja...nos empre es possible. Seria un dels que no prescindiria.
Montardo....gueno...l'he fet en hivernal i estival...sempre amb gent....si el fas en el día no està malament el desnivell, però és força asequible. No comporta cap dificultad i bé...suposo que dels quatre és el més mediàtic.
Tuc del Port de Viella. Surts per la pista que voreja el erfu del boca sud....vigila perque al poc t'has de desviar a la dreta pujant falda amunt....i no és extremadament visible el senderó...jo em vaig passar una micona i vaig tornar enrere...per agafar el camí bo-....puja al costat d'un rierol...després planeja..fas el coll i a la dreta. Si hagués de prescindir d'algun seria molt probablement aquest. Això si...dubto que hi trobis algu....
No se...per més dubtes ja saps
![]()