La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Escalada > prohibicions a calamontse

Escalada

volver al indice del foro.

Monday 20 november 2006 - 16:42:30

prohibicions a calamontse

  

  

expandir todo contraer todo 28 Respuestas Última respuesta Wednesday 22 november 2006 - 01:49

 
Monday 20 november 2006 - 16:47
Ostres m´ha quedat buit!!!! inclús el missatge s´ha espantat...
No tinc temps de tornarho a escriure i no se si fer coy paste es correcte...per més info... mireu a onaclimb.


Pd- Avui he entrat al club dels tendons txunguis. Donant un cop de mà en l´equipament d´una via, he donat un cop de mà literalment parlant. Jejejeje per sort no me´l he trencat del tot...està mitg mitg o sigui que les traccions d´un sol dit hauràn desperar...Un puntet... i apa a correr!!!!

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 november 2006 - 16:53
Lo acabo de colgar también mi en blog.


===
K.
http://skalada.blogspot.com

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 november 2006 - 17:23
Jejeje siiiiiiiiiiiiiii ja ho veig! i a caranorte tb... havia vist alguna anotació al respecte però fins ara no havia vist les delimitacions de les zones...
 S´em plantegen bastantes preguntes...

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 november 2006 - 18:25
Em sembla molt bé que es miri per la nidificació a la zona...

però:

Les campanes cada quart mitja i hora en punt desde les 6 del matí fins a les 10 de la nit no molesta als ocells?? Les que criden a missa tampoc?
Quan fan trobades d´esbarts dansaires o aplecs sardanistes la músiqca acompanyant tampoc es un impacte acustic?

El restaurant de vinya nova nova no fa nosa al medi ?
El que queda del restaurant de sant Joan tampoc oi?
El cremallera i l´aeri tampoc fa nosa ni els mercadillus ambulants del cap de setmana devant del temple tampoc.
Les ferrates o canals equipats que estan a la llista de no permesos, qui els desequipara pq no siguin un impacte al medi?
Suposo que perqué els escalador o caminants trobaran uns 15 panells informatius de les noves normes... els panells i plaques mai son un impacte...

I qui regularà tot això? I haurà un mosso sota cada agulla?

I posarem una carretera com a st llorenç i l´obac tb?

I que hi diu la feec?

Nosé... avui tinc un dia cada cop més extrany... no sé si aniré a dormir abans de la copeta de cava i suc de taraonja que bebem cada 20 N a casa


   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 november 2006 - 18:34
Sabeu com ens podem posar en contacte amb els de OnaClimb? M´interessaria saber d´on surt la informació per començar a reclamar, enviar al·legacions si s´escau o, si més no, començar a insultar a algú (en privat eh!).

He buscat a la FEEC, a Medi Ambient i al Patronat i no he vist res. Clar que normalment no es donen gaire pressa si no és per fer publicitat. I si només ens anem lamentant d´una prohibició que suposo que no complirem (a no ser que sigui molt ben argumentada i creïble) no aconseguirem res.

Si algú rastreja la informació fins a l´origen que ho digui, si us plau!




   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 november 2006 - 19:52
A onaclimb tens adreça de contacte, pero ja t´avanço que estrictament la info es "oficiosa" fins que es publiqui, pero sembla ser que la cosa està força avançada i pot no variar gaire respecte a l´oficiosament publicat.

Caldrà esperar a que sigui oficial per movilitzar-nos, suposo.

=====
K.
http://skalada.blogspot.com

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 november 2006 - 21:28
Total el q sempre han volgut els monjos, quedarse la montanya sencera per explotar el turisme q es el q amb ells els reporta calerons.
Mentrestant nosaltres anirem discutin si posem un parabolt mes o un de menys.
com deia en Serrat "nunca es triste la verdad, lo q no tiene es remedio"

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 november 2006 - 23:41

holes!

a veure si surt la informació oficial i oficiosa del tema... hi ha cosa per discutir... El que si que ara es veu que potser en lloc de fer tanta barrila amb si un parabolt aquí o deixar un buril allà comencem a veure que se´ns menjen el territori... (i no dic que no estiguin bé certes discusions)
Jo, potser sembla una mica desmarxat a alguns, però crec que no estaria malament que gent motivada es (ens...) poséssim a pensar en un "grup d´acció directa" per donar el punt escalador a mogudes de defensa del territori...
No només a Montserrat... a Mont-rebei volen fer-hi una presa al mig del congost...
i mil coses de les que no en sabem...
Això, res queda a l´aire, o a qui es motivi... i ja parlem
abraços mil


   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 09:06
Buenas,

Comprendo y acepto que en determinadas paredes haya restricciones por temas de nidificación, pero claro esas restricciones deben de ser coherentes, no una excusa para hechar a los escaladores y ferrateros de Montserrat porque no dan dinero. Como muy bien explica Vinyi, hay agresiones mucho más bestias al medio en Montserrat que todos hemos sufrido.

Creo que habría que movilizarse de forma conjunta (cosa difícil en nuestro colectivo) y atacar donde más duele, primero enviando correos masivos a las instituciones relacionadas con el tema y a la prensa y después en una segunda fase cortando la carretera de acceso al monasterio los fines de semana, que no suba nadie a molestar.

Para lo primero estaría bien crear una carta entre todos y colgarla de una página que simplemente añadiendo el email y datos de la persona que envie reenviase dicha carta a las distintas instituciones y premsa. Creo que es la única forma de que llegue una cantidad de cartas importantes.

Salud y a las barrikadas

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 09:17
A ver... bfff... lo que pienso és: regular de verdad pq se necesita de verdad: me parece lògico. Si hay nidificación en una zona: me parece perfecto. Si en alguna canal estressamos los jabalis: me parece perfecto que se controle.
Lo que no veo normal és que ultimamente la diputación diga: por interesos ecologicos mediambentales: tal.
No se puede formar una comisión alternativa que verifique sus resoluciones?
Pq nos lo dan todo echo?
Pq la feec parece que lo sepa todo y encima esté de acuerdo.
Pq el monasterio no se toca nunca?
Y la lista de arriba que he puesto, por ejemplo? sin pensar la he escrito! a ver cuantas se nos ocurren estressando la neurona.
Yo ya he enviado una carta muy tranquila a la feec.
No me pienso federar si no tengo clara su postura y depende de lo que digan me federo con la basca.
Lo de cortar las carreteras y el aeri està muy bien... no sirve de nada pero sale en los medios. Bueno serviria para que por unas horas no se vendiese ni coca ni mel i mató.

Un beso a todos

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 11:13
Per si algú s´anima i li fa mandra escriure un texte:

====
Senyors de la Federació d´Entitats Excursionistes de Catalunya:

Davant els rumors documentats sobre la posada en marxa de prohibicions i restriccions  de l´escalada al massis de Montserrat amb el vist-i-plau de la FEEC, he decidit reservar-me el dret de protesta per si calgués exercir-lo en el futur en confirmar-se la noticia.

Aquest dret de protesta, donada les dates en que ens trobem, l´exerciré abstenint-me de federar-me en la seva entitat fins que no s´aclareixi quines son les limitacions que s´impossaran a l´escalada Montserrat i quina ha estat la participació de la FEEC en la negociació de les mateixes.

Cas de confirmar-se el pitjor respecte a les prohibicions i el beneplacit de la FEEC, em reservo el dret a fer que la meva decissió de no federar-me sigui definitiva i buscar canals alternatius a la FEEC per gaudir del meu esport de forma segura i sindicada.

Records

Federat 2.006 número XXXXXXXX
=====

Suposo que es pot enviar a : feec@feec.cat

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 11:28
Després de tot el que heu dit poc em queda per rondinar al respecte...
simplement que....bé es trist...però sempre passa el mateix.
És més senzill per l´administració prohibir que regular...
Trist.... molt trist....

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 11:37

A veure, el que està clar és que si les restriccons han estat basades en fets rahonables o no.
S´ha delimitat unes zones però no en savem els perqués. Jo no dic que no sigui correcte el que han fet, però m´agradaria poderho contrastar o saver els criteris de les limitacions.
Sobre quines especies shan basat, quines aus s´estan intentant protegir, quin és l´impacte real dels escaladors en el medi. Quina és la proporció d´impacte entre eles escaladors i senderistes o turistes o activitats que es desenvolupen a montserrat.
Ara es época de cacera...tb...
Si a mi m´argumenten i em fan veure que aquestes restriccions tenen una base real no tindré cap problema a seguir-les. I a veure el seguiment i millora que de les restriccions se´n derivin fins a que sigui possible tornar a transitar per aquella canal o escalar en aquella agulla.

Una altre cosa que no entenc es aixo del criteri d´equipació? els animals els hi importa si hi ha una xapa o shi posa un friend? Vull dir... que una cosa es acotar per temps o limitar l´accés a una zona...pero deixar equipar i escalar si és aixi o això... hi ha alguna diferencia per l´animal?

I amb el tema de no fererarse... crec que si l´amenaça fos de CENTRE a feec seria més efectiva. Si tota una agrupa o un centre envies una carta a la feec dient: mira,,,, com que no ho tenim clar, tot i que molts dels nostres afiliats no son escaladors, ens estem plantejant federarnos amb l´aragonesa, la vasca o la que sigui tindria molt més efecte que no pas d´individuu en individuu.


   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 11:42
jola vinyi.. pel tema de la fede y els clubs, te poso el nostre cas per exemple. Al estar afiliats a la FEEC, no podem tramitar llicencies a traves d´altre federacions que no sigui la catalana .... ja ho vam mirar fa un temps perque voliem poder dona la posibilitat de federarse per diferents llocs ja que no tenim seu fisica... pero er aixó has de donarte de baixa d´una y donarte d´alta a l´altre amb tota la burocracia que comporta o crear entitats noves que encara que sigui la mateixa han de tenir CIFS diferents,... en fins.. un cacao
   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 11:46
El meu missatge es el que es, que cada un redacti el que vulgui i l´envii o no l´envii. Només el deixo a tall d´exemple per si algú s´anima a moure´s i li fa mandra escriure.

Jo vaig preguntar ahir sobre el tema a FEEC, si no tinc resposta en un parell de dies enviaré el missatge que he possat aquí i per ara no em federo...

Per federar-me sempre estic a temps. El que vull dir a la FEEC amb aquesta carta es:

1 Estic a l´espera de noticies oficials seves
2. Per ara no em federo "por si aca"
3. Quan tingui tota la info, ja veurem

Res més

====
K.
http://skalada.blogspot.com

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 11:51
oskar... si jo he fet el mateix que tu
De fet ja ho vaig posar al teu blog ahir...

Pero el mateix que hem fet a titol personal si ho fes el CEC, el mad o la UES crec que tindria més presió. Dient exactament el que has dit tu: que mentres no es sapiga el qué s´esperen o es federen amb una altre fede.
 


   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 11:54
jejeje com diu aquella cançó: puta burocracia!
Igualment no instava al mad a ferho, sé que això s´hauria de decidir en una junta o per votacions de tots els membres o el que fos. Donava una idea,de presió tant sols... sense saver això que m´expliques d´haver de crear una nova entitat.
Merci... per l´aclaració.


   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 12:22

Totalment d´acord como ho heu enfocat tant la Vinyi i en K.  Però vulldría remarcar lo seguent (parlant amb el cap i no amb el cor):

- Falta informació (encara parlem de proposta).
- Falta informació que deuriem exigir ( per que es limita a unes zones i no altres? quines son les raons del nivell de limitació? quins experts ho han decidit? en base a quins estudis?  quins motius tecnics ha seguit la comissió? ).
- Jo crec que abans de cridar "prohibiciones no" o deixar-nos portar per la testosterona  hauriem d´exigir informació i lo mes acurada possible per sapiguer si els motius son "raonables" o simplement  una presa de pel.
- Em passa pel cap: Pels que estem federats -> a priori la feec ens presta un servei, pel cual paguem,  i a priori la feec haura participat en aquesta "negociació" en nom dels seus associats. Es supossa que la transparencia i la informació cap als seus associats deuria de ser plena, si no ho veiem així, a banda de no federarse com proposta, ho podem denunciar a consum com un cas de mancança d´informació als associats.

Parlant ara amb el cor  .... crec que la majoría d´escaladors tenim dos dits de front per sapiguer que si ha un niu i ha una "restricció" la respectarem... es sentit comú .... veient el mapa i la zona sur (i parlant de tapia)... que volen? zones massificades com "can jorba" vs zones no tant  com la "vinya nova"... que volen que fem tots la sol-solet i ja esta? (amb els meus respectes per la sol-solet) .... Fent una mica de sarcasme   : veig que la idea es que ens concentrem ... Can jorba, Agulles, Gorros i Sant Benet... potser es que el Plan es obrir 4  xiringos en els 4 punts i fer el  Tierra "Mistica" de la escalada i aixi els Monjos treuen els seu profit de la nostra afició.



   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 14:47
 

Por supuesto me sumo a la indignación colectiva...  al cabreo con el   y al "seny" al que Josem hace referencia...   Nos hace falta algo más de información...pero quién la tiene... ???????  Con este tipo de argucias... nos volverá a pasar lo de siempre... esperamos y buscamos la información....no la encontramos... nadie (la FEEC y similares pasan del tema... ) mientras discutimos... investigamos y nos ponemos de acuerdo en que medidas son las que se deberian de tomar en contras de esta acción... cómo por arte de magia...un buen día... zaaaaaassssss...!!!!!  Prohibición al canto... cremallera que te crio... y nuevo peaje a 2 kms del monasterio....     Pues no se yo si hacerle mucho caso hoy al "seny"...

Salut y montañas... LIMPIAS ...!!!! (y a ser posible sin prohibiciones...)

Pekas

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 18:15
Amos a ver que confirmado no hay nada confirmado... acabo de hablar, weno.. ya hace una media hora con el presidente de la FEEC sobre el tema y esto es más o menos lo que me ha dicho -> http://www.madteam.net/foro/ver.php/escalada_11406.html

Antes de montar un pollo esperemos a ver que me dicen el viernes

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 19:43
Hola, soy actualmente, anti-catalanista de opereta, que entiendo como catalanista de opereta, pues ser uno mas de un cuento chino, donde a pesar de votar a un lado eligen el que les conviene, donde votas a alguien que promete representarte y que quando estan arriba, pasan de ti, y dirigen cataluña como les sale de las pelotas en beneficio proprio y de sus familiares y amigos, tras 14 años en el extranjero sigo con un carnet y pasaporte que pone Español residente o domicilad en Barcelona. que te sirve quando eres deportado del extranjero para que te recuerden que " eres español pues para madrid que es tu tierra".

 Bueno, quiero pensar, que en esta postura esta el Monasterio, el parque, Medio ambiente, la diputacion, la Generalitat, etc.

La FEEC, (como sabeis llevo años intentando crear una Federación Independiente de Escalada en Catalunya, la cqual a sido frenada por los intereses de los clubs de montanhismo en pro de la FEEC, por desgracia la mayoria de secciones de escalada o aventura no tienen voz en los clubes, ...voz tienen, mayoria nunca, y la falta de union en el resto del colectivo), ya a demostrado su postura en la Fuixarda, es inoperante, impetente en materia de escalada, es una mentira como la Federacion de Campismo y caravanismo de Portugal, mientras sus intereses sean el "montanhismo" de interes propio, refugios, etc....no esperemos nada.  

Si, donde le duele es en el dinero, si nos jutaramos en boicot de licencias otro gallo cantaria, pero los propios clubes ya estan recogiendo solicitudes de licencias.

Pero tambien opino que se deberian juntar dos listas de firmas, una de practicantes y otra de clubes y associaciones, y estas ser presentadas en el gobierno, defensor del pueblo, monasterio, medio ambiente, y en la midia, hoy sin mediar la tele y los diarios y la radio no se consigue mobilizacion ninguna. Esto claro esta contra las aberraciones!!!!!!, no contra el control correcto de areas de nidificación temporales, etc.

Por ultimo el Monasterio siempre a tenido las puertas abiertas al dialogo con los escaladores, yo quizas mañana vaya al Monasterio , estoy intentando solicitar audiencia con el prior!!!!.

Si esto falla, si que concuerdo con actitudes de fuerza, sentada en el peaje, estacion de fenicular y cremallera un fin de semana resulta apocaliptico. pero siempre sin perder los papeles, en caso de agresion, roturas etc. tenemos las de perder, y en nuestro colectivo, hay mucho, jilipollas, estupido, porreta-buscafollones, etc. Pensemos bien........

Jordi Pazos. O Brasileiro.

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 20:04
Acabo de leer, el mensaje de madveras, y aun me siento mas preocupado, si la cosa es de la propria FEEC, con todo respeto, el que sea alguien de la proppia FEEC, por muy escalador y biologo que sea , no me parece suficiente razon para estar tranquilos, yo o alguien se presenta mañana en la FEEC con qualquier projecto y lo primero que te lloran es la falta de dinero............., pero supongamos que cuela y con su apoio me voy a levantar un estudio de impacto ambiental en el figaro, sot de bac, si por acaso soy pariente o amigo de alguien interesado en que no se escale o se pasee por la zona....imaginaros lo que puede pasar!!!!!!!!.no......no...no.......no cuela. la respuesta de la fede, si que puede haber ido convocada por el parque con otros fines........,  y si que el Monasterio tiene poder y fuerza, mucha...........en la montaña santa no se tose sin saberlo el monasterio, que quede claro quien manda!!!!!.

El simple hecho de trabajar a escondidas ya indica mala idea, lo logico habria sido convocar una reunión de clubes y escaladores, presentando la posible necesidad de un estudio medio ambiental o el que fuese..........informando a quien los mantiene....estamos en lo de siempre quien tiene el poder lo utiliza para si. al final el pueblo, a aceptar, callar y jod......

Opino que debemos estar atentos, (que intereses ocultos, habran encontrado...sera para pagemos para escalar.......tipo valle de yosemite......donde pagas por todo y un maximo de 4 dias.........los tickets de permiso de via tendran el logo del monasterio al lado del de la Feec).

Jordi Pazos

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 20:25
jejeje joer jordi brasil...si el dan brown llegeix el aquest últim missatge teu en té per tres best sellers d´intriga i conspiracions jejejeje.

A veure que diuen divendres.
Si només ho porta la feec només pot ser un projecte seu. no? no crec que tingui competències damunt el parc natural. Diferent si és un encarreg de la gene o similar... però com que no savem res esperem almenys fins divendres a veure que diuen.

( del teu primer post... em perdo en bastants conceptes... ja saps que quan tu ets l´emisor i jo la receptora perdo part del missatge. El segón sorprenentment l´he entés tot! )

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 20:27

M´ha fet gracia això que tinguis una cita  amb el prior? pero... els priors en una primera cita res de res no?


   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 20:36
Hola, bueno si me envias copia del email a jordi_brasil@yahoo.es  cambiando de color o subrayando las frases, lo que no entiendes, te respondere lo mejor que pueda. realmente escribo rapido tal como lo pienso en el momento...........y entre catalan, castellano y portugues..yo tambien flipo a veces......je,je,........llevo uno 20 años ocupandome de clubes y federaciones y conozco las luchas de intereses........es absurdo pero en Portugal y Brasil oyeron mis ideas...y en mi propia tierra..... con la tradición de escalada no sean capaces de tomar iniciativas.....sera que algunos de ellos quisieran  ser los lideres.........no saben lo duro que es.........,(una vez conseguido suelo apartarme de la dirección).

Jordi

   Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 22 november 2006 - 01:44
Son las 01:27 horas.   y acabo de descubrir el siguiente site de la Gencat o Generalitat de Catalunya.

Flipar por un tubo, cuanta gente esta "chupando" de la Montaña,......es una locura, creo que estamos fuera!!!!.

http://www.muntayamontserrat.net/comissio_executiva.htm

ver patronatst
funcions

su e-mail es patronatmontserrat@gencat.net

apartado:   08199.
fone.   93 8350644.
Fax.      93 8350591.

en la pagina patronato tienen buzon de sugerencias !!!!!!!!!!!!!!.

a la FEEC no pinta nada de nada. mañana estoy en el monasterio.

jordi

   Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 22 november 2006 - 01:49
Hola, Resulta que a par de haver nascut a Barcelona , me criat a Esparreguera, y el meu pare a sigut chofer dels monjos  molts anys.
 
el seu coche esta en exposicio.

Jordi

   Ocultar todas las respuestas      

 


 
  Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 


 
  volver al indice del foro.
 
 
 

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles


Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)


© David Oliveras 1997 - 2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG
 
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies