Madteam > Fotografía de montaña > Roca Corbatera pel Grau dels Tres Esglaons (Parc Natural de la serra de Montsant)

Autor: Joanvi 9 September 2007 36 10220    Envia a tus amigos

Ermita Sant Joan del Codolar - Grau dels Tres Esglaons - Roca Corbatera (1163m.) - Pas del Gat-
Cova Santa - Grau del Montsant
Excursió pel Parc Natural de la serra de Montsant, realitzada el 6 de maig del 2007, que comença a l'Ermita de Sant Joan del Codolar (740m.) a prop del poble de Cornudella i que ens porta al cim més alt de la Serra del Montsant (La Roca Corbatera a 1163m.) de forma directa però a la vegada molt dreta. Pujarem pel corriol anomenat Grau dels Tres Esglaons, ja que durant l'ascens hem de superar tres zones rocoses per mitja d'escales o barrots collats a la paret. Fet ja el cim vàrem passar pel curiós "Pas de Gat" (estreta escletxa entre roques) i visitarem l'emblemàtica Cova Santa (no oblideu de portar llums si hi aneu). I tornarem al lloc d'origen pel Grau del Montsant.
Si voleu la ruta detallada la podreu trobar al llibre "El Montsant" Antoni Cabré de Cossetània Edicions.

Ruta des de Sant Joan del Codolar fins a la Roca Corbatera pel Grau dels 3 Esglaons.

El Montsant de bon matí

La Costeruda pujada del Grau dels 3 Esglaons va resseguint una torrentera

Seguint el corriol del Grau del tres esglaons ens anem allunyant rapidament de la Ermita

Primer Esglaó (5 metres verticals) i ja portem fets 200m. de desnivel

Pujant el primer esglaó.

Dalt del primer esglaó del Grau dels Tres Esglaons

Vista del Montsant havent superat el primer esglaó del Grau.

Segon esglaó de 8 m. d'alçada

Precaució en la sortida del 2on, esglaó i més si ha plogut fa poc.

Camínant fins el 3er.esglaó

3er. Esglaó (el més llarg i difícil dels tres, però també el més bonic)

3er. Esglaó, a falta de ferros un tronc ens ajuda a pujar

3er.esglaó

pujant la part final del 3er.esglaó

3er.esglaó,el desnivell superat en poca estona ja es considerable

Final del Grau dels 3 esglaons, que ens deixa sota la cinglera que forma la Roca de les Dotze.

Serra Major del Montsant a 1.125m. Agafem el camí de capçada en direccio a llevant i que ens portarà al cim de la Roca Corbatera.

Cim de la Roca Corbatera.

Cim de la Roca Corbatera (1.163m. punt més elevat de la serra del Montsant)

Cim de la Roca Corbatera (1.163m.)

Cim Roca Corbatera, al fons Cornudella, Siurana i el Pantà del mateix nom.

Un cable a la pared i els arbres ens ajuden a arribar al "Pas del Gat"

Escletxa anomenada "el Pas de Gat"

"Pas de Gat" es tracta d'una estreta escletxa d'uns 6 m. de recorregut

Crist de la Sang-Cruïlla de camins.Alguns excursinistes l'anomenen "La Cabina"

Crist de la Sang-Cruïlla de camins

Estreta entrada a la Cova Santa. Antic lloc d'habitatge dels primers eremites del Montsant.

Interior de la Cova Santa. Precaució amb les relliscades amb el fang.

Interior de la Cova Santa.

Cova Santa. No oblideu de portar llums si hi voleu entrar. També hi podeu trobar espelmes al seu interior d'anteriors visites, uns llumins o "metxero" us poden fer servei.

Comencem el descens pel Grau del Montsant, també anomenat Grau del Tomaset.

Baixada pel Grau del Montsant

Grau del Montsant.

Grau del Montsant és de recurregut suau i fàcil.

Ja veiem Sant Joan del Codolar i la ruta que hem fet de pujada. Ara sols ens queda agafar el cotxe i fer un bon dinar a Cornudella.