Madteam > Fotografía de montaña > Puigmal i gossets

Puigmal i gossets

Autor: Gerardo 19 August 2014 39 718    Envia a tus amigos

Abans d'ahir, diumenge 17, vaig anar al Puigmal per on sempre amb la Mel i l'Oto. Bé, per oxigenar-se una miqueta i que les bestioles s'ho passessin d'allò més bé.... Sí, jo estic inclós, naturalment...

La Mel començant a Fontalba.

Allà al fons es veu el Coll de Fontalba, convertit en el pàrking d'un àrea comercial...

Des del Cim de la Dou mirant cap al Puigmal. Pujem pel llom de l'esquerra, i baixarem pel fons de la Coma de Fontalba, a la dreta.

The black mountain kanguro.

Oto i Mel. Sempre difícils de fotografiar junts.

A la part alta del llom, ja no més queda la remontada del fons.

I des del mateix punt, mirant cap al sudest, d'on venim. Al fons, en baix, el Coll de Fontalba.

Gossets pendents d'alguna cosa...

En les rampes finals sota l'altiplà somital.

Mel.

És costerut...

Tot el llom pel qual hem pujat vist des de gairebé dalt de tot.

L'altiplà somital, amb el cim al fons a l'esquerra.

Pegava una tramuntana no molt forta però persistent. Tot i que havia molta gent, aconseguim aquest cercle de pedres per a nosaltres sols.

Gossets al Puigmal. Al fons, al centre, Montseny-Matagalls.

Un posat força elegant de l'Oto.

Mirant cap a l'oest, amb la Tossa d'Alp i el Cadí al fons.

Un detall cap al Montseny-Matagalls, al sud.

Cap al nord, el Capcir amb el Carlit i el Peric.

Cap a l'oest, amb Tossa d'Alp i Cadí, i la Cerdanya a la dreta.

Cap al sud, l'altiplà somital i els inevitables nùvols que sempre s'acaben formant en aquesta vessant, per molt estable que sigui el temps.

La Mel iniciant la baixada cap a la Coma de l'Embut, amb les muntanyes de Núria i Ulldeter al fons.

Des d'aquí ens anirem decantant cap a la dreta, cap al Coll de l'Embut, per poder baixar des d'ell per la Coma de Fontalba. Oto va i ve com un cavallet embogit...

Més a prop del Coll de l'Embut.

I des del coll, la capçalera pedregosa de la Coma de Fontalba, per on baixarem. Els nùvols de sud van pujant...

Oto al Coll de l'Embut.

Iniciem la baixada per la Coma de Fontalba.

A diferència de la ruta del llom sud, per la que hem pujat, o de la que puja des de Nùria per la Coma de l'Embut o de la francesa de Puigmal 2.000, a la Coma de Fontalba no hi ha absolutament ningú, és fantàstic.

Una bona estona de relax a mitja baixada al costat del rierol, entre sol i nùvols.

Naturalment, no tots necessiten relax...

La Mel.

Doncs això del relax que deia...

Home, l'Oto s'atura i fins i tot posa un instant, qui ho havia de dir...

Nùvols gruixuts que ho acaben tapant tot, però sense precipitació.

A la part baixa de la Coma de Fontalba.

D'aquestes hi havia un fotiment. Són precioses, i si no vaig errat, em van dir una vegada el seu nom, que no recordo, i que eren molt tòxiques...

Doncs això, gossets al Puigmal.