Madteam > Fotografía de montaña > Pastuira i gossets

Pastuira i gossets

Autor: Gerardo 2 September 2014 34 611    Envia a tus amigos

Ahir dilluns 1 de setembre em vaig amb la Mel i l'Oto fins a la pista que puja per sobre de Tregurà, al Ripollès (cota 1.950 aproximadament), per tal d'enxampar des de les rodalies del Coll dels Tres Pics tota la llarga carena somital que enllaça des del Puig de Fontlletera (2.575) fins al Pastuira (2.686). Un paradís pastoral, d'enormes vessants i carenes herbades, una muntanya diferent i solitària, d'oxigenants vistes.

Imatge treta al final de l'activitat des de Vilallonga de Ter, al fons de la vall. A l'esquerra la vessant amb el poble de Tregurà, i en darrer pla, a dalt de tot, la nostra carena, des del Fontlletera (esquerra) fins al Pastuira.

El punt de la pista sobre Tregurà des del qual comencem a caminar. Cota 1.950, aproximadament.

Paradís pastoral.

Gairebé tota la nostra ruta. A l'esquerra, el llom herbat que ens portarà al cim del Fontlletera (el cim més alt de l'esquerra), i des d'ell la carena somital fins al Pastuira (el més alt a la dreta).

Un detall cap als cims garrotxins. Al fons, el mar encés pel sol matinal.

L'Oto a prop del cim del Fontlletera.

Les vaques a pocs metres del cim.

Mel i Oto maniobrant...

Al Fontlletera. Al fons, més o menys darrera la creu, el sector de La Vaca, Infern i Bastiments. A la dreta, més a prop, el Pastuira i la carena que anem a a recòrrer ara mateix.

La Mel al Fontlletera, amb Montseny-Matagalls al fons, al sud.

Un detall cap a Montseny-Matagalls.

Encara al Fontlletera, amb la carena que ens durà al Pastuira al mig.

I ja progressant per la carena.

Cap a la meitat del recorregut de carena, amb el cim del Pastuira al fons.

I ja hem arribat al Pastuira. L'Oto ensuma l'aire...

Cavalls a pocs metres del cim del Pastuira. A la dreta, el Fontlletera, d'on venim.

Ullada cap al sudest, amb la vall del Ter en baix,

Hi ha vida a 2.700 metres, i tant... Força i muntanya!

La Mel, i al fons el sector entre La Vaca, Tirapits, Infern i Bastiments.

I la Mel amb l'Infern a l'esquerra, el Bastiments al centre, i el Gra de Fajol Gran a la dreta.

Cap a l'oest, domini del Puigmal, naturalment...

Al Pastuira. Us sorprendrà tanta roba, però és només el gore-tex a sobre de la samarreta, perquè fot una tramuntana notable en tot aquest sector somital. De fet, el porto a sobre des del cim del Fontlletera.

I cap a l'est, el domini de Canigó, "Lo Rei", amb la carena del Roca Colom i el Costabona molt més a prop.

I anem tornant per la carena somital. Aquí, l'Oto amb tota la poderosa vessant sudoriental de la muntanya, a sobre de la vall del Ter.

Mel.

Tornant al Fontlletera.

Els gossets de nou al Fontlletera, ja de tornada. Al fons s'albira el Taga.

El descens que ens queda des del Fontlletera.

I les mateixes vaques de l'anada, ara en una cota lleugerament més baixa.

Això que inspecciona Mel també forma part de la vida, tant com el que vèiem abans al cim del Pastuira... Inici i final... Potser una roda inacabable...?

L'Oto en la part final de l'excursió, amb el Pastuira al fons.

I aquí es veu gairebé sencera l'excursió, des del Fontlletera, a l'esquerra, fins al Pastuira, al fons.

Una petita i preciosa genciana solitària al mig del prat.

I des de la baixada per la pista de Tregurà, tot el nostre recorregut allà al fons.