Madteam > Fotografía de montaña > Pic de Perafita i estanys de La Pera

Pic de Perafita i estanys de La Pera

Autor: Gerardo 9 September 2014 25 683    Envia a tus amigos

Bé, us penjo aquí una primera galeria de les meves activitats ceretanes d'aquest passat cap de setmana, en l'entorn del refugi de Cap de Rec. El dissabte 6 vam sortir bastant tard a caminar, i ens vam acostar amb el cotxe fins al pàrking de Les Pollineres, per arrencar des d'ell i pujar al Pic de Perafita (2.756 m.). Us podeu creure que no havia estat mai aquí?... La següent galería serà l'ascensió a la Tossa Plana i al Pic de Setut el dia següent, el diumenge 7.

Des del porxo de Cap de Rec dissabte a mig matí, abans de començar.

Ja estem remontant per sobre de Les Pollineres.

Allà al fons, el nostre objectiu.

Ja estem als estanys, amb la nostra muntanya ben plantada al fons.

Per sobre ja de l'estany superior de La Pera, que no recordo ara si és el Petit o el Gran...

La colla: Igor, Josep Lluis, Rosina, Ester i Carlos.

Una zona de turbera o "mullera" per sobre dels estanys, als peus de la vessant oriental del pic, que remuntarem directament.

Anem progressant...

I al cim, amb la seva curiosa acumulació de fites... Al fons, el Monturull.

Al sudest, la vall per la qual hem avançat, amb la conca dels Estanys de la Pera i el refugi homònim.

El Monturull.

Cap a l'est, el sector de la Tossa Plana de Lles, l'objectiu del dia següent.

Més cap al nordest-nord, entrem al sector andorrà, amb el cordal de l'Alt de Griu i el Pic de Pessons al centre.

Més al nord-nordoest, els límits entre Andorra i França... Es veuen el Sarrera, l'Estanyó, el Font Blanca, el Tristaina, La Pica...

I a l'oest, els límits cada cop més ennuvolats amb el Pallars.

Els guapos....

Aquí més guapos encara, perquè no surto.... jejeje.

Un detall ombrívol cap a la zona de la Tossa Plana de Lles, que apareix al mig amb un raig de sol.

Anem baixant, que és tard i el temps es complica. I ho fem per la senda normal del Port de Perafita. Al fons es veu el nostre pic amb la vessant directa per la qual l'hem assolit.

Baixant del Port de Perafita.

Observant marmotes...

Al refugi dels Estanys de la Pera, amb el Perafita al fons.

Nùvols de tempesta al sud de Cap de Rec, cap al Berguedà.

I un cel inquietant des de Cap de Rec cap a l'oest. Gairebé al mig es veu la punteta del Pic de Perafita. De seguida escamparà i farà un bon diumenge, com veureu en la següent galeria.