Madteam > Fotografía de montaña > Tossa Plana de Lles i Pic de Setut

Tossa Plana de Lles i Pic de Setut

Autor: Gerardo 9 September 2014 39 716    Envia a tus amigos

La segona galeria d'aquest cap de setmana, aquesta de la pujada del diumenge 7 a la Tossa Plana (2.916 m.) i el Pic de Setut (2.877 m.) des de Cap de Rec. Estic acostumat a fer aquesta ruta a l'hivern, però m'ha encantat tornar ara, amb un entorn molt diferent, i tan ben acompanyat.

Arrenquem cap al nord, amb la vista posada en el llom del fons a la dreta, la nostra ruta cap a la Tossa Plana.

Suaus pendents entre boscos de pins i prats.

Un entorn dolç...

... o no. El cadàver d'una euga en el darrer prat abans de la pujada del fons. Una euga que va morir en el part perquè s'apreciaven les potetes del potro que no va arribar a nèixer... L'atzar pot ser molt cruel...

Progressant amb el Cadí al fons.

Ja estem ficats en la remuntada del llom que ens ha de dur a l'altiplà somital. Aquí es concentra la major pendent dels 900 metres totals de desnivell.

I remuntant per la part alta del llom, ja en espai supraforestal, amb la Cerdanya inundada de llum al fons.

Més amunt.

La colla progressant.

Al principi de l'altiplà somital, llarg, llarg...

I des de la seva part final, gairebé al cim, una ullada cap a la nostra ruta.

Des de gairebé a dalt, la carena que va del Tossal de Vallcivera a La Muga, a la dreta. Recòrrer-la era el nostre pla original, però era una miqueta tard i ens feia mandra...

El cim.

Un detall cap al Fontnegre, a l'esquerra, el Puigpedrós, a la dreta, i un llunyà Carlit al centre.

Aquí estem.

Vista cap al nordoest, on destaca a la dreta el cim agut del Pic de Setut, on hem decidit anar a continuació.

Ens acomodem a dinar una miqueta en aquest cercle de pedres. Al fons, muntanyes andorranes.

Un detall cap al massís de la Pica d'Estats.

I un altre detall cap al nord, amb l'estany de l'Illa al centre, l'Alt de Griu a l'esquerra, la punteta de l'Alt del Cubil al mig, i el cim planer del Pic dels Pessons a la dreta.

Abandonem el cim cap a l'oest...

... i de seguida anem girant lleugerament per acostar-nos al Pic de Setut, a la dreta.

A mig camí per la carena sud del Setut.

I aquí gairebé als peus del cim.

La remuntada final.

Al cim del Setut, una mitja horeta des de la Tossa Plana.

El grup comença a baixar del cim del Setut...

... i aprofito per fotografiar la vessant nord de la Tossa Plana, molt potent...

... i també cap a l'oest, cap al Sirvent i el Tossal Bovinar.

Una genciana molt a prop del cim.

Els núvols progressen sobre la Tossa Plana.

Baixem per l'ampli vessant sudoest de la muntanya, herbat i a estones florit...

Venim d'allà al fons més o menys...

Això, enormes campes d'herba...

Aquí es veu a l'esquerra el sector del circ central, als peus de l'altiplà somital de la Tossa. Al matí hem pujat pel llom que es veu al fons a la dreta.

I les cerveses rituals a Cap de Rec, amb Ester, Josep Lluis, Igor, Carlos i Rosina. Un plaer.

I no em puc estar de penjar aquestes dues darreres fotos. Aquí, la preciosa gossa "titular" del refugi, de 8 anys i ja curtida en mil peripècies...

I aquí la seva companya, una San Bernardo d'un anyet i mig. Fantàstica.