Madteam > Fotografía de montaña > Ulldeter tardoral

Ulldeter tardoral

Autor: Gerardo 14 November 2014 36 899    Envia a tus amigos

Doncs això, activitat solitària d'ahir dijous 13, partint del pàrking de Vallter, pujant directament al Coll de la Geganta, després atravessant cap al nord el Clot de Bacivers per enfilar-me al cim del Bacivers, i tornant cap al sud per la cadena nord del Bastiments fins al seu allargasat cim; i després anar tornant pel Coll de La Marrana. Tardoral, amb una temperatura fresca però agradable, una brisa tranquila de nord, que, un cop guarit d'ella, et permet pasar-te hores al sol. Una transparència superba, que m'ha permés veure Roses o el Tibidabo. I neu mantinguda només a les obagues, amb les solanes pràcticament pelades... Muntanya tardoral en estat pur...

Els Gra de Fajol vistos des de la pujada al Coll de la Geganta.

I aquí vistos des del mateix coll. Allò que brilla al fons és el mar.

I també des del Coll de la Geganta, a l'esquerra el Bastiments i a la dreta la cadena que mena cap al Bacivers...

... que surt aquí a la dreta, gairebé pelat. Atravessaré el clot nevat, pujaré per la vessant pelada, i després aniré cap al Bastiments per la cadena, cap a l'esquerra.

Al fons del Clot de Bacivers, al costat de la cabana de pedra i prop del llac de Bacivers, "l'ull", entelat gairebé al centre de la imatge.

A mitja pujada cap al Bacivers, amb l'ull i el Bastiments.

Al cim del Bacivers, mirant cap a sud-sudoest, amb Bastiments a l'esquerra i Infern a la dreta.

Més cap a l'oest, Puigmal, Noufonts, i al fons la Cerdanya.

Cap a l'est, dominis de lo Rei Canigó.

Cap al sud, la coma de Bacivers, nevada, amb mitja Catalunya més enllà, fins al mar enlluernat pel sol.

La mateixa coma de Bacivers més a la dreta, incorporant el Bastiments.

Detall cap al Puigmal, a l'oest.

Servidor amb el seu osset apotropàic....

Detall de Monserrat.

I un detall cap a l'est: per sobre del cim del Costabona, surt la part nord del Golf de Roses, el Puig Paní i la Serra de Rodes: els confins del Pirineu...

Un detall cap al Freser i l'Infern, amb le seves precioses vessants septentrionals.

L'ull de Bacivers (http://gerardo.madteam.net/posts/2013-09/el-ojo/)

Transitant per la cadena cap al Bastiments. Al forat de la dreta apareix Montserrat.

I aquí una ullada cap al nord, cap al Bacivers, d'on vinc.

I ja al cim occidental del Bastiments. Cap a l'oest, amb Infern al centre.

Cap al sud, una enlluernadora Coma del Freser; Balandrau a la dreta, Fontlletera al centre amb la cadena que mena a l'esquerra al Pastuira, i amb Montseny-Matagalls al fons a l'esquerra.

Detall cap al Montseny-Matagalls.

I aquí, a sobre del cim del Balandrau, al fons a l'esquerra, s'albiren clarament el Tibidabo i la torre de Collserola, amb el mar brillant més enllà.

Un altre cop el menda amb el seu osset.

I un altre cop l'angle nord del Golf de Roses. S'endevina fins i tot el nucli urbà de Roses, una miqueta més clar.

Cap al nord el Bacivers, i la seva coma i el seu ull als peus.

Vista ampla cap a nordoest-nord, amb el Capcir i la mole del Carlit al fons a la dreta.

Cap a l'oest, domini Puigmal.

Un detall cap al nord, cap al Capcir, amb el Carlit a l'esquerra i el Peric al centre.

I tota la cadena somital del Bastiments, d'oest a est.

Des del cim central, cap a l'oest.

I també des del cim central, una part de la cadena nord per la qual he vingut des del Bacivers.

Cap a Ulldeter, amb els Gra de Fajol a la dreta.

Detall del Balandrau sobre l'eix de la Coma del Freser, una imatge que sembla de més grans serralades... Al fons a la dreta surt Montserrat.

El nounat Ter prop de les runes de l'antic refugi.... O és una imatge dels highlands d'Escòcia?

I com és tot molt tardoral, aquesta imatge deliciosa d'un clàssic de la zona... Sabeu qué és?