Madteam > Fotografía de montaña > COSTABONA – PUIG SISTRA – PUIG DE LES AGUDES

COSTABONA – PUIG SISTRA – PUIG DE LES AGUDES

Autor: Laieta 21 July 2015 28 348    Envia a tus amigos

Seguim el GR11 des de Setcases a Molló; a la Collada de Lliens trobarem un filat que marca el límit entre el dos termes i que ja no deixarem quasi bé durant tota la caminada. Abandonem el GR i anem cap al nord pel cordal de la petita serralada. Una petita ascensió ens porta al Puig Sistra i en petites pujades i baixades s’arriba a la Collada Fonda. Seguim endavant fent l’ascensió directa al Costabona (fites i pals amb pintura groga) obviant per l’esquerra el Coll de Pal. La panoràmica dels cims que ens envolta encara que coneguda no deixa de sorprendre’ns un cop i un altre: puig de Pastuira, Cim de les Borregues, coma d’Orri, la imponent i rocosa cara sud dels Gra de Fajol, Bastiments i Circ de Vallter, Pic i Coma Ermada, Circ de Concrós amb el Roca Colom i el Costabona. Més enllà el massís i la Pica del Canigó.
La tornada es fa seguint el mateix traçat fins el Pla de les Bigues. Al davant es veu el Puig de les Agudes o Cim del Bac (punt geodèsic) al que s’arriba seguint el filat limítrof. La baixada cap a Setcases és intuïtiva tenint com a referència la mateixa població. A la Font Roja s’abandona el fil ferro. A partir d’aquí es baixa sense caminoi evident intentant no entrar al bosc però finalment no es pot evitar. No aconsello aquest tram ja que és força incòmode i pesat tant per la marcada pendent com per l’abundant vegetació. Buscant els millors llocs per passar s’arriba a una torrentera que ens servirà de fals sender. Per fi es troba un corriol més fresat a prop del Camp de Remirca. El seguim en sentit sud-oest fins el Camps de Bedius on es torna a perdre. Seguint el límit boscós es continua el descens estant atents a trobar un camí més evident amb marques de pintura blava i alguna verda i blanca. Ara ja no hi ha pèrdua: el seguim en sentit nord fins retrobar el GR just a sobre de Setcases.
No es pot mostrar el track complert pel funcionament defectuós de l’aparell