Madteam > Fotografía de montaña > PIC DE VALLIBIERNA (o ROCA BLANCA)

PIC DE VALLIBIERNA (o ROCA BLANCA)

Autor: Laieta 20 August 2015 44 274    Envia a tus amigos

Ascensió clàssica a aquest cim des de la presa i estany de Llauset passant per la cabana de Botornàs.
Per arribar al punt de sortida es segueix una pista (apta per vehicles) amb restes d’asfalt que surt del poble d’Aneto que guanya alçada per una àmplia vall aparentment sense sortida. Més endavant però, es troba l’entrada a un túnel en bon estat que perfora la muntanya durant 1-2 Km i que finalitza al costat nord del mur de contenció de la presa encaixonada en un congost.
El camí està marcat amb senyals del GR11, pals indicadors i abundants fites. S’abandona el GR dirigint-nos cap a l’estany Xelat passat el qual s’entra en terreny rocós incòmode però fàcil de seguir. Des d’aquí s’entén el per que del segon nom del pic. A mesura que es va pujant es deixen els blocs granítics entrant en una tartera de pedra petita on és evident el caminoi fins el cordal superior. Ara només queda seguir la cresta fins el cim. La visibilitat és excel•lent. La imatge més embadalidora per la seva proximitat és la cara est del Massís de la Maladeta amb l’Aneto al seu centre: es veu en la seva totalitat! Més enllà un mar de cims i massissos en totes direccions incloent el llunyà Mont Perdut. Una mica per sota del pic continuant el cordal tenim a tocar La Tuca de les Culebres separada pel delicat Pas del Cavall i més a baix al sud la Vall de Llauset i l’estany homònim. Després de gaudir una bona estona de la panoràmica retorno a la presa pel mateix recorregut d’ascens. A la zona del Riu del Cap de Llauset es veu una estructura metàl•lica de mides considerables que sembla un refugi sense estrenar i que no consta a cap mapa consultat.
Distància: 14’47 Km; Desnivell Positiu: 1277 m; Temps Total 8:42 h (temps ascens: 4:30h)

Estany de Llauset; el Pic de Vallibierna és la punta blanca més enderrera del massís

Estany de Botornàs

Cabana de Botornàs

un nou Refugi?

Estany Xelat

el cim o Pic de Roca Blanca

Estany Redó

Massís de la Maladeta

l'Estany de Llauset des del cordal