Madteam > Fotografía de montaña > MONTSERRAT: CANAL DEL CAVALL BERNAT I ROCA DE SANT SALVADOR

MONTSERRAT: CANAL DEL CAVALL BERNAT I ROCA DE SANT SALVADOR

Autor: Laieta 10 December 2015 50 288    Envia a tus amigos

Des de Santa Cecília (682 m) anem a buscar el Camí de l'Arrel en direcció al Monestir; després de passar per desota del Morral del Cavall la branca despullada d'un teix ens marca l'entrada al torrent que es dirigeix costerut cap a la canal. Aviat contemplem l'imponent i excelsa agulla del Cavall Bernat o Dit Gros i una mica més amunt veiem el primer tram de l'encordat. Ara la feina dels braços i les cames faran que ens enfilem progresivament pel rocam. No és gaire complicat però em de tenir la suficient sang freda de no pensar gaire en l'estimball que queda als nostres peus. Hi ha varis punts de descans on podem recuperar forces i gaudir de l'esforç. Més amunt retrobem els nostres grans aliats en la progresió per aquestes canals: els arbustos i arbres típics del massís. Cauent algunes pedres pel meu voltant; aixeco el cap i contemplo un grup de cabres salvatges que tresquen amunt i avall sense cap dificultat.

Es surt de la canal per l'esquerre del Cavall (985 m) contemplan les seves pareds verticals; no m'extranya que des de dècades atreguin a tants escaladors. Des del petit collet a la base del Dit podem contemplar a ponent la Paret del Diable i, just a sota del Serrat de les Onze la petita ermita de Sant Antoni; a l'altre banda, a llevant els Flautats i la Roca de Sant Salvador.

Anirem a trobar el sender del Serrat de les Lluernes (marques grogues) en direcció al Coll de la Canal Plana que es deixa enrera. La pintura ens porta al Coll de Sant Salvador però abans abandonem el viarany per l'esquerre per enfilar-nos, ajudant-nos amb les mans en algun punt, cap l'estret pas que ens deixa a la Roca de Sant Salvador o l'Elefant (1151 m). Els núvols baixos ens limiten la visió panoràmica de gran part de la Muntanya.

Es baixa pel mateix lloc enllaçant de nou amb el sender que després de superar el Coll de Sant Salvador descendeix amb decisió passant per la base de l'Elefant on es pot veure les restes de l'antiga ermita de Sant Salvador, i mé avall entre la Xirimoia i la Trunfa fins el PRC 19. Ara per l'esquerre, es passa pel costat de l'ermita de la Trinitat i finalment s'arriba al Pla del mateix nom (948 m). Aquí s'enllaça amb el Camí de l'Arrel que en direcció a la Maçana ens durà al punt de surtida. Podrem contemplar el conjunt d'agulles del Montgrós (Mapa Alpina) i de nou el Cavall Bernat.

Temps, 3:43 h; Distància amb alçades, 8'15 Km, Desnivell +, 616 m.

surtin del tramm inicial del canal; a ma esquerre ja es veu l'inici de l'encordat

primera corda

part superior del Morral del Cavall

grup de cabres salvatges

Pared dels Diables

Flautats i Roca de Sant Salvador

Ermita de Sant Antoni

serrat de les Onze i a l'esquerre l'Alabarda Castellana

Flautats i Roca de Sant Salvador

Les Magdalenes, Gorra Marinera ....

la Prenyada

Roca de Sant Salvador

escletxa per accedir-hi

mirant cap a Sant Jeroni

Sant Joan

part cenital dels Flautats

mirant cap a Santa Cecília

a l'esquerre: la Cadireta del Diable; a la dreta: el Pebrot, la Carota, el Sereno i la Quarta de la Trinitat

la Quarta de la Trinitat i a sota la teulada de l'ermita de la Trinitat

la Mòmia

ermita de la Trinitat

agulles al damunt de la Trinitat

Sant Joan i Serra Llarga

part del Canal del Cavall Bernat

punt d'inici del Canal: cap a l'esquerre continuació del Camí de l'Arrel al Monestir i cap a la dreta l'entrada al Canal