Madteam > Rutas y Reseñas » Escalada en roca » Montseny » Via Itzi a la Pared de les Agudes (Montseny) 150 m, V-

Via Itzi a la Pared de les Agudes (Montseny) 150 m, V-

Zona: Montseny   Autor: Trabalon

Introducción La vía Itzi es una opción muy interesante para ascender a las Agudes por una vía de escalada más asequible que su vecina Vol de l’Home Ocell. Algo más corta que esta última presenta un bonito recorrido por arista donde se deben superar resaltes con bonitos pasos de escalada llegando a la mediana dificultad. Y en un lugar como este del Montseny disfrutaremos de unas vistas y un ambiente privilegiado.

Inicio de via)
Inicio de via
En el primer largo en el resalte de V-/V)
En el primer largo en el resalte de V-/V
Pau en el tramo final del II largo)
Pau en el tramo final del II largo
Pau en la placa del III largo)
Pau en la placa del III largo
LA arista desde la R-3)
LA arista desde la R-3

Acceso
Desde el municipio de Sant Celoni cogeremos la carretera BV-5114 que se dirige al Parc Natural del Montseny y que se dirige a Santa Fe del Montseny. En el km 23,8 aparcaremos en un pequeño aparcamiento a la derecha de la carretera, justo después de pasar una especie de pequeño puentecillo en la carretera para salvar una canal fuertemente arbolada por la que tendremos que subir. Fita o hito en el inicio de esta.

Vía

1 Ascensión: Pau Centellas y Lluís Trabalón en Octubre de 2006
Longitud: 150 m
Dificultad: D (V-/V)
Orientación: sureste
Tipo de roca: gneis ( como el granito pero menos adherente)
Equipamiento: Reuniones con un espit. Clavos y algun espit en los largos (excepto el último).
Material: 6 cintas exprés (cortas y largas), algun friend mediano y pequeño, fisureros pequeños, alguna baga, 2 cuerdas de 50 de 8-9 mm (podríamos utilizar una simple si tenemos y es ligera)  y naturalmente casco.
Época: Primavera y Otoño. En invierno la roca suele estar muy fría y podemos encontrar nieve dada la altitud a la que se encuentra (entre 1500 y 1700 aprox.). En verano el calor puede ser insoportable, por lo tanto hará falta madrugar muchísimo.
Horario: 45-1 h’ de aproximación
               1’30-2’30 horas de vía (hasta les Agudes)
               1h
 de descenso

Reseña completa en:

Enviado por Lux el Tuesday 10 de October de 2006

“Felicitats Lluis i Pau!!
ja anirem a veure si se deja ;-))
Moltes gràcies per la Feina!!”
Enviado por Josem el Monday 13 de November de 2006

“Hola,

La via muy bien! y el ambiente guapo, guapo. Felicidades por la abertura!!!!
Lo que no veo es el primer largo de V+, no le daría mas de V y un solo paso.

Sobre material empleado:

L1: Friend HB 2,5 y Friend HB 2 la R reforzada con los tascones del 8, y 9. El Friend HB 2,5 hubiese ido de perlas para reforzar la R pero se quedó mas abajo.

L2: Friend HB 5 (opcional) y Friend HB 2. Para la R, la reforze con un Friend HB 3.

L3: Friend HB 2,5 (salida), tascon 6. La R la reforzé con el friend HB 5 (No vi el 2º espit que hay 0,75 - 1 m a la derecha!!!)

L4: Un poco de todo un par de tascones y los friens 2 y 2,5.

Enviado por Javier el Saturday 30 de December de 2006

“hola, me gustaria ponerme en contacto con la persona que realizo esta escalada para un estudio que estoy realizando.
fxthomas.esp@hotmail.com
gracias”
Enviado por Tomas Segarra el Thursday 1 de February de 2007

“ A l'octubre del 2004, membres de l'aeg de Granollers varem obrir
l'aresta Thalia, a la dreta de la via Itzi.
Tambe comentar que en el diedra tumbat que atrevesa la tercera tira-
da del vol de l'home ocell,hi ha una via antiga,reunio amb xapa de
via de tren,de les que es feien servi en el sot del Bac.”
Enviado por Aspavil el Thursday 8 de February de 2007

“Bones!

ara son mes encertades les graduacions! tot i aixó no li treu encant a la via! El pas de V+...ara dit V es guapo i la segona tirada per mi es la millor!

Felicitats!

Aspavil

Enviado por Lluisrabot el Tuesday 8 de September de 2009

“Bones, bon ambient de la via, tot i que es del tot discontinua i les graduacions son bestant elevades.
Només dir que el nom al principi de la via esà borrat. ”
Enviado por Pasapas el Wednesday 25 de August de 2010

“Bones, crec que si fossiu sincers del tot, caldria dir, que aquesta via no s'ha obert el 2006 com dieu, l'any 98 ja es pujava per el mateix lloc, defet caldria dir que en el llarg 1, ja hi havien escarpies amb anella, i on teniu emplaçats parabolts ja hi havia un espit, doncs potser farieu bé en dir que vareu reequipar un itinerari ja obert, el mateix passa amb la via de més a l'esquerra, ja hi havia rastre de pas amb escarpies, El fet de no estar publicades no vol dir que no estessín obertes, a les reunions es varen deixar diverses notes demanant que no perforessiu la paret ja que ja portavem molts anys pujant amb el que hi havia.
Es una llastima que la gent tingui tantes ganes de protagonisme, si s'en vol tenir hi han un munt de llocs per poder obrir, nomès cal buscar-los.
Apa a escalar i a ser més umils.”
Enviado por Rapaz el Wednesday 25 de August de 2010

“carai, i no sabries dir les coses d'una altra forma, o demanar mes info o no presuposar que la gent te ganes de protagosnisme? o potser es que se't deu algo i no se't paga??Salut i amb mes HUMILITAT.”
Enviado por Pasapas el Thursday 26 de August de 2010

“Deure, no s'em deu res, el problema d'avui és la sinceritat, a molts llocs és posen noms, és trepitgen vies i desprès s'hi posen cognoms.
Dir és pot dir com volgueu, però com més clars més amics...”
Enviado por Ricard el Friday 27 de August de 2010

“no m' agraden les re-equipacions sense el permis del primer aperturista. pero no estic segur que sigui aquest el cas... no crec que la Itzi segueixi al 100% el recorregut que vosaltres dieu, i de fet la muntanya es de tots, i si volen equipar un sector en el que hi ha altres vies, que es creuen etc etc, poden fer-ho. si no esta publicat, tampoc tenen manera de saber si algu ja ha passat o no per un lloc... ademes han estat força respectuosos amb la muntanya, posant poquetes assegurances... i tampoc costa res guardar les formes. apa que vagi bede totes maneres, estas comentant un fil de l' any 2006...”
Enviado por Trabalon el Thursday 16 de December de 2010

“Hola

Acabo de veure els comentaris que no els havia vist.

Alucino amb la dèria que té la gent per inventar coses. Quan vàrem obrir la via Itzi a l'itinerari no hi havia res de res, tot el que hi ha a la via ho vàrem posar nosaltres. Vàrem posar pitons un pel vells en algún lloc (es lo que te ser pobre) i espits (no parabolts) i només un a cada reunió per malmetre el mínim el medi natural i ser respectuosos. A partir d'aquí tot el que llegeixo em semblen calumnies i invencions estúpides que desconec el motiu,.

Fa temps que no vaig a ferla però si hi ha parabolts aquests s'han posat sense el nostre coneixement. Dels espits anteriors que parla Pasapas són precisament els nostres. Un altre cosa es que algú hagi taladrat la via sense que en tinguem coneixement.

Y Sr. Pasapas, això que dius de que al primer llarg hi havia escarpies amb anelles, doncs això no es pas veritat. Nosaltres quan vam obrir la via Itzi no vàrem trobar cap rastre del pas de ningú, sinó no seriem tan imbècils de dir que hem obert la via.

És molt fácil parlar sense tenir coneixement de causa i criticar la tasca dels demés. Enlloc de tant criticar a veure si obriu nous itineraris perquè la gent pugui gaudir de noves vies. Jo estaré encantat d'anar a escalar la teva via i felicitar-te per la seva divulgació.

I per cert, a veure si la gent va aprenent una mica. Quan un escala una via i no te constància que ningú hagi pujat per allí ni troba cap indici de pas d'un altre escalador, es pot considerar una obertura si en fa la divulgació de la via i ningú altre aporta dades anteriors, fotos, o el que sigui.

Es molt facil dir que per alli segur que hi ha pujat algu sense probes. A veure si tens collons a dir-ho quan un dels cracks de les revistes obren una via. Aleshores ningú diu res de res, encara que, potser ha pujat algú anteriorment i no ha fet cap mena de divulgació, no??

Lo important es gaudir de la muntanya i no tenir tant afany de protagonisme ni ganes de criticar per criticar. Hi ha gent que es deu pensar que cada cop que es repeteix una via que has obert et paguen un tant. Si de cas, i fins i tot si hi hagués un accident podries tenir fins i tot problemes. Aixi que ja veus...

Una mica de cap...”
Enviado por Pasapas el Tuesday 21 de February de 2012

“Perdoneu que no hagi dit res habans, us puc assegurar amb tota franquesa que al primer llarg de la "vostra via" hi havia una escarpia amb anella.
En la sortida del llarg més difícil a la dreta hi havia un espit i per últim parabolts n'hi han com a mínim 4 a part dels long life que s'han incorporat amb el temps, si feu memoria habans de que s'acavessín les vies, es varen deixar a les primeres reunions notes dien que ja estaven obertes.
Protagonisme no en tinc ni en vull tenir cap, nomès demano respecte per una zona que no per a mí, sinò per molta altre gent, ja es pujava amb el que hi havia, sense necessitat d'expansions!!! el nom al final és el de menys, per cert si tinc temps ja aportaré unes imatges de les assegurances que us comento, així podreu veure qui és el més sincer, la via de la dreta de la Itzi també en la part més interessant, un diedre, hi havia una escarpia, si no s'ha tret encara hi ha de ser-hi.
Problemes pots tenir-ne a tot arreu, si vas a fer l'aresta Arcarons als Plecs del LLibre i caus, que faras, denunciar a l'Arcarons per què els seguros estan massa lluny? Si caus a la Easy Ryder? Osties si hi han fisures et protegeixes que estem vivint al 2012 i per sort de tots hi ha material de sobre per fer-ho
Hi han llocs de sobre per obrir vies, no fa falta anar on ja hi son”