Madteam > Rutas y Reseñas » Excursionismo » Prepirineo » 100 Cims - Cap Llizet

100 Cims - Cap Llizet

Zona: Prepirineo · Serra d'Ensija   Autor: Henky

Introducción Ascens al Cap Llizet, de 2322 m. d'alçada i sostre de la Serra d'Ensija, per la seva vessant nord. Ruta normal (i per tant més transitada i senzilla).

Cap Llizet vist des de Saldes)
Cap Llizet vist des de Saldes
La Font Freda i una miqueta de glaç...)
La Font Freda i una miqueta de glaç...
El refugi Delgado Úbeda i el Cap Llizet a darrera)
El refugi Delgado Úbeda i el Cap Llizet a darrera
La foto del cim)
La foto del cim

Accés: Pujant de Barcelona agafem la C-16 en direcció al Túnel del Cadí, i una mica abans d'arribar a Guardiola del Berguedà prendrem el trencall a mà esquerra que ens condueix a Saldes i al Pedraforca (B-400). Un cop passat Saldes arribarem al Coll de la Trapa i tot seguit prendrem un trencall que en direcció a Vallcebre i el Parc de la Colomera, el qual comença a guanyar alçada, on, al cap d'uns 2 km després de passar el Parc de la Colomera i en un revolt d'esquerres, trobarem el camí que condueix a la Font Freda.
Inici de l'ascensió: Font Freda - Saldes (Berguedà) - 1675 m.
Desnivell acumulat: 650 m
Horari: 1:40 h de pujada, 1:15 h de baixada per la mateixa ruta.
Data de l'ascensió: 14/01/07

Ruta:

La ruta surt des de la Font Freda en direcció al refugi Delgado Úbeda. El camí comença a través del bosc i en poca estona (10 min.) arriba a un torrent ple de rocs, el qual remunta en continua ascensió amb plaques de gel discontinues fins arribar a uns prats on comencem a trobar les primeres neus (que per la època de l'any haurien d'ésser abundants...). (45 min.) A partir d'aquí s'han d'anar buscant les fites (Grogues) que ens assenyalen el pas del camí a través dels prats i que ens conduïran fins a la petita fondalada que forma tota la part central de la Serra d'Ensija. Arribem al refugi que es troba situat al bell mig d'aquesta fondalada (1:25 h) i des del qual surt el camí que en ascens continuu mena cap al cim conegut com a Cap Llizet o Gallina Pelada (1:40 h). Des del cim boniques vistes cap al Nord de la serra del Cadí i la cara sud del Pedraforca i, a la llunyania, els Pirineus de la Cerdanya i cap al Sud de les pistes d'esquí de Port del Compte i més lluny Montserrat i Sant Llorenç del Munt.