Madteam > Rutas y Reseñas » Excursionismo » Montseny » Collformic - Matagalls - Sant Segimon

Collformic - Matagalls - Sant Segimon

Zona: Montseny · Collformic   Autor: Pedret

Introducción Itinerari circular que combina l'ascensió més típica al Matagalls, amb el camí cap a Sant Segimon i la pista forestal del Torrent de Rentadors i la Roca del Marquès. És una alternativa a l'anada i tornada de Collformic al Matagalls que permet enfilar-se fins a l'ermita de Sant Miquel, que queda justa a sobre de Sant Segimon

temps: 03:30
desnivell: 450 (1.250-1.700)
dificultat: fàcil

COLLFORMIC - MATAGALLS

00:00 - sortim de collformic seguint el GR que puja cap al Matagalls
00:10 - passem per sota dels cables elèctrics i el camí gira lleugerament a la dreta
00:30 - enfilem la carena i comencem a veure la creu del Matagalls
01:15 - cim del Matagalls

MATAGALLS - COLLSAPRUNERA - SANT MIQUEL - SANT SEGIMON

01:25 - des del Matagalls hem enfilat el camí de carena per un llom que va en direcció Nord oest cap a un collet
01:30 - collet, trobem les marques vermelles que ens han de guiar fins a Sant Miquel i Sant Segimon
01:35 - zona d'arbres, seguim caminant recte pepl llom
01:55 - arribem a Collsaprunera, des d'aquí enfilem recte amunt la carena de pujada
02:00 - Turó de Collsaprunera
02:05 - Turó de Sant Miquel, baixem per carena fins a l'ermita de Sant Miquel que trobem al cap d'un parell de minuts. Des d'aquí es pot baixar fins a Sant Segimon per un corriol que surt des de la mateixa ermita de Sant Miquel. El camí ens porta fins a l'interior del recinte de Sant Segimon. És un corriol previ a les obres de restauració. Desconeixem si hi ha cap prohibició explícita o motiu per no fer aquest camí, més enllà del perill que els/les vigilants de Sant Segimon ens ho impedeixin
02:15 - Sant Segimon

SANT SEGIMON - TORRENT DE RENTADORS - COLLFORMIC

02:15 - des de Sant Segimon prenem la pista forestal a l'esquerra, en direcció nord-est
02:30 - trobem una font, i a l'esquerra el camí que puja a Collsaprunera per via directa. Nosaltres obviem aquest camí i seguim per pista
02:45 - tanca metàl·lica. La creuem; la pista passa per un bosc amb força arbres, a tocar del Torrent de Rentadors
02:50 - la pista creua el torrent i gira a la dreta (a l'esquerra veiem el camí que pujaria cap al GR, però l'obviem)
03:05 - sortim de la zona d'arbres i trobem la pista que va per la carena. La seguim en direcció sud-est cap a les roques del Marquès, en direcció collformic