Madteam > Rutas y Reseñas » Excursionismo » Parc Natural Sant Llorenç del Munt » La Mola, pel camí de la Senyora

La Mola, pel camí de la Senyora

Zona: Parc Natural Sant Llorenç del Munt   Autor: Albertf

Introducción Situat a la Serralada prelitoral catalana, el massís de Sant Llorenç comprèn unes 14.000ha d'espai protegit, englobant les unitats de L'Obac a l'est, i a l'oest per la de Sant Llorenç, amb el coll d'Estenalles com a punt d'unió.

Sant Llorenç es formà per l'aixecament del materials arrosegats pels rius que anaven a desenvocar al mar existent (avui Depressió Central Catalana) entre el massís Catalano-Balear i els Pirineus. Per tant, com Montserrat, Sant Llorenç és format per conglomerats. Els seus còdols foren aportats pels rius que venien del massís Catalano-Balear, que en direcció nord, els anàven depositant en els seus respectius deltes.

Aquest recorregut ens permetrà conèixer el vessant més ombrívol i desconegut de Sant Llorenç, el vessant nord, tot resseguint el camí de la senyora, per assolir el cim del Parc Natural en circuit circular .

Pel camí de la senyora)
Pel camí de la senyora
Seguint pel camí de la senyora)
Seguint pel camí de la senyora
El Morral del Drac, sortint al fons a l'esquerra)
El Morral del Drac, sortint al fons a l'esquerra
El Morral, ja més visible)
El Morral, ja més visible

Accés: Urbanització Cavall Bernat. Cal agafar la carretera BV-1221, que ens portaria al coll d'Estenalles, i sortir-ne'n a l'Urbanització Cavall Bernat. Cal anar a parar, al final del Carrer Cavall Bernat, on s'acava l'asfalt i on trobarem espai per a aparcar.

Temps: 3h30min
Distància: 6,5km
Desn. acumulat: 570m

Tram 1 : Origen-destí : Pàrquing(720m)- Coll Cavall Bernat (770m)
               Dist.: 200
               Desn. 50m
Obs.: Sortim en direcció nord, per camí fressat, i costerut, en direcció al Cavall Bernat, fins arribar a un coll. el Cavall Bernat és a la nostra esquerra.

Tram 2 : Origen-destí : Coll C. Bernat (770m)-Inici c. Senyora(910m)
               Dist.: 1000m
               Desn.: 140m.
Obs.: del coll, agafem el camí que segueix recte. Ens portarà a un primer creuament amb una pista (compte, ja que aquest punt és relativament fàcil de confondre). Cal creuar-la, i seguir amunt, fins una segona pista. Aquesta és la que cal continuar a esquerra, fins a Pl. Catalunya (890m). Continuar, fins l'inici del Camí de la Senyora. Surt a l'esquerra, i està marcat en una gran fita de pedres.

Tram 3 : Origen-destí : Inici Senyora(910m)- Roca Foradada(800m)
               Dist.: 3200m
               Desn.: -100m
Obs.: Continuem el camí, ara ja sense cap problema, carenejant. Passem pere la carena de la Cova de les Ànimes. Cal anar amb compte amb uns passos fàcils, però perillosos, just passada la Canal Freda (pont de fusta). A la Roca Foradada, tenim dues opción. O bé passar pel 'forat' i anar a parar a l'altra costat de la carena (pas fàcil), o seguir el camí, i envoltar la carena.

Tram 4 : Origen-destí : Roca Foradada(800m)-Santa Agnès (870m)
               Dist.: 550m
               Desn.: 40m.
Obs.: Seguim el camí, fins trobar el que ve de Sant Llorenç Savall. En fortes llaçades, pujant per la canal de Santa Agnès, arribem a l'ermita de Santa Agnès.

Tram 5 : Origen-destí : Santa Agnès (870m)- La Mola (1107m)
               Dist.: 950m
               Desn.: 240m.
Obs. : Continuem el camí que puja encara en fort pendent, fins al Morral del Drac, on ens ajuntem al camí que ve del coll d'Estenalles. Girem a l'esquera, que en clar camí marcat, en duu al punt culminant de Sant Llorenç.

Tram 6 : Origen-destí : La Mola (1107m) - Pàrquing (710m)
               Dist.: 1600m
               Desn.: - 380m.
Obs. : Cal prendre el camí cap al sud, que en franca baixada, en durà fins a Plaça Catalunya, i de nou, pel trencall a la dreta, fins el coll del Cavall Bernat, i el pàrquing.