Madteam > Rutas y Reseñas » Excursionismo » Montseny » Viladrau – Matagalls Per Sant Segimon i tornada per les Rossoles del Pujol

Viladrau – Matagalls Per Sant Segimon i tornada per les Rossoles del Pujol

Desnivell acumulat: 897m
Temps aproximat: 7- 8,00 hores
Distancia total:
Dificultat: Mitjana (Mitjana per la llargada i perdedor al descens)
Itinerari: Pàrquing la Solana a Viladrau - Can Bosch- l’Erola- l’Oratori- San Segimon- Sant Miquel dels Barretons -Font del Matagalls -Font dels Cims- Matagalls- Serrat de la Creu del M.-Pla de Malataup - Pàrquing la Solana

Can Bosch)
Can Bosch
L' Erola)
L' Erola
Sant Segimon des l'Oratori)
Sant Segimon des l'Oratori
Sant Moquel i Sant Segimon)
Sant Moquel i Sant Segimon

Aproximació: a la carretera que va de Seva a Viladrau, a un quilòmetre i mig abans d’ arribar a Viladrau. Si venim des de Seva trobarem a l'esquerra el restaurant La Solana i a la dreta una pista i un descampat de terra que serveix de pàrquing on podem deixar el cotxe. Des d'aquí surt la pista que hem de seguir. Just en agafar aquesta pista trobarem dues bifurcacions, són pistes menors que queden a la dreta de la principal: no en fem cas.

7:40 (00:00) Sortida del pàrking de la Solana, a poc travessem un riu amb senyalització de pesca sense mort, camí ample i còmode.

08:05 (00:25) Tanca del camí de  Can Gat que barra el pas, però passem per el costat continuant per  el camí ample i planer.

08:15 (00:35) Agafen la bifurcació cap a l’esquerra per una pista mes petita que va a Can Bosch.

08:25 (00:45) Arriben a la masia de Can Bosc, seguim recte per travessar-la, a la nostra esquerra queda la  Font de Can Bosc.

08:30 (00:50) Seguin el camí que puja sua però progressivament cap el bosc, a la nostra dreta veiem unes roques grosses i un camí que va a Can Puig , però que no agafem i seguim recte.

Seguint la pista per dins el bosc  que ens ofereix unes bones vistes  a la nostra dreta, el camí passa per una part de roca i veiem el torrent de Montcalvell  que  travessem una mica mes endavant.

08:45 (01:05) Arriben a l’Erola, església o capella antiga amb un ampli descampat d’herba a darrere amb unes bones vistes. A l’esquerra del camí hi unes fites que ens indiquen la direcció per un camí mes precari i ens tornem a endinsar al bosc.

09:10 (01:30) Dins el bosc  passem per la petita  font de l’Or , cal seguir el camí.

09:20 (01:40) L’Oratori  es  a la dreta del camí amb pujada, es veu Sant Segimon al fons.

09:25 (01:45) Al canto dret del camí, mirant a baix veiem un petit Salt d’aigua.

09:50 (02:10) Sota mateix de Sant Segimon, fen una aturada per gaudir de la magnifica vista.

El camí continua amb forta pujada fen ziga zagas fins entrar al bosc que ens dura al pista de Sant Segimon.

10:05 (02:25)  Agafen la pista entre els arbres. A l’esquerra esta la entrada, barrada per obres, de Sant Segimon.  Seguim la pista  cap a la dreta  en direcció a sant Miquel dels Barretons que es just a sobre de Sant Segimon.

10:10 (02:30) Passem la creu de ferro i prenem el  desvio  a la esquerra, senyalitzat, que puja recte entre les roques, grimpen a estones.

10:20 (02:40) Sant Miquel dels Barretons a la l’esquerra, Seguim per la dreta carenejant , Serrat del Vaquer,

10:35 (02:55) Coll Sa Prunera. A la dreta baixa un camí per trobar la pista de Sant Segimon, Nosaltres seguin recte per el camí que puja i que marca una petita fita  al que en segueixen altres per camí de pedres.

10:50 (03:10) Pla de les Ginebres de seguida ja veiem el cim  del Matagalls.

11:05 (03:25) Collet de Font, agafen el corniol, pla o en lleugera baixada, que surt a la nostra esquerra i que ens portarà, per dins el bosc, cap a la font del Matagalls. Podria deixar el corriol de ñla font i anar directes cap el Matagalls però decideixo visitar la font

11:15 (03:35) Arribem a la font del Matagalls que queda a la dreta del camí dins el bosc. Seguit aquest camí, ara puja  fins un prat, el Prat Chic i seguint a la dreta en direcció al Matagalls fins arribar a la font del Cims o del Prat Chic.  Aquesta font es troba en mig del prat. Desprès seguim per el prat en direcció al Matagalls que es ben visible.

11:40 (04:00) Cim del Matagalls. Parada i fonda

11:50 (04:10) Desprès de la parada de 10 minuts començo a baixar carenejant  en direcció nord, cap el turo gros d’en Pujol. Davant meu, una mica a la dreta veig Viladrau. Troben una fita grossa en ciment blanc. Mantenir-se a la dreta. A partir d’aquí es fàcil perdre’s.

Una altre fita de pedra

11:55;  El pla per el que carenejàvem s’acaba i davant tenim el Turo gros d’en Pujol ue deixaren a la esquerra. Girem, dons cap a la dreta  per endinsar-nos al bosc de castanyers. No veig el camí ja que esta totalment cobert de les fulles dels arbres. Segueixo per intuïció i amb l’ajut del mapa i la brúixola  direcció Nord . De tant en tant veig alguna fita i trossos  de camí

12:20 (04:40) Senyal vermella pintada a sobre d’una pedra. Baixada recte en ziga zaga

12:50 (05:10) Travesso una tartera amb el camí prou clar

13:05 (05:25) Bifurcació, agafo el camí que  puja cap a l’esquerra. El bosc es me clar i el terra es pedregós.

El camí es força perdedor i les fites que vaig trobant no si marquen el camí que vull seguir.

13:20 (05:40) Surto del bosc al pla de Malataup. Una Fita marca cap a la dreta i vaig a parar a una pista.

13:30 (05:50) Travesso una canal  de sorra blanca. Deixo el corral d‘en Pujol  a la meva dreta, prenc la desviació a l’esquerra.

El camí es porta cap un rierol que travessen per el camí que fa pujada en direcció a les molins. Abans me no he agafat aquest camí de pujada, raó per la qual me he perdut i he tingut  que desfer al camí durant 45 o 60 minuts aproximadament.

15:00 (07:20) Deixo els Molins a la meva esquerra i retrobo la pista de Can Bosc  per on ja he passat   a primera hora. Segueixo aquesta pista en direcció cap el pàrquing de la Solana.