Madteam > Rutas y Reseñas » Via Ferrata » Serralada Litoral Catalana » FERRADA DE L´AIGUA AL COLL

FERRADA DE L´AIGUA AL COLL

Via Ferrata

Zona: Serralada Litoral Catalana · Serra de Mestral   Autor: Nyaga

Introducción EXCEL·LENT VIA FERRADA SITUADA A L'AGULLA DE L'AIGUA AL COLL, A LA SERRA DE MESTRAL (HOSPITALET DE L'INFANT-TARRAGONA)

Dificultat: Molt alta (MD). Té alguns passos d'escalada en els que cal deixar la seguretat dels graons per posar els peus i les mans a la roca (sempre ben assegurats i amb bones preses). Una delícia que fuig, en general, de l'atracció de fira i busca passos elegants i acrobàtics.

Desnivell: 200 m.

Equipament:  Bo. Té alguns passos d'escalada en els que cal deixar la seguretat dels graons per posar els peus i les mans a la roca (sempre ben assegurats i amb bones preses). Una delícia que fuig, en general, de l'atracció de fira i busca passos elegants i acrobàtics.

Equipadors: Club Excursionista Serres de Mestral (2004).

Horari: Aproximació 35' (del cotxe al peu de via). Ferrada 1h.15'. Descens: 1 h.

Material: casc, arnès, baga d'ancoratge, dissipador, corda (mínim 30 metres), aparell per rapelar (vuit, o similar) i si no teniu força de braços, treie-vos les manies i porteu estreps (us seran molt útils, no patireu tant, i gaudireu més de l'escalada).

Accés: Des de l'Hospitalet de l'Infant seguim la N-340 en direcció València. Un kilòmetre desprès de l'Hospitalet entrarem en un estació de servei. Agafarem una pista (senyal de direcció prohibida, però es pot passar). Passarem per dessota de l'autopista i a l'esquerra seguirem la pista fins un túnel que traspassarem. Passem pel darrera d'una estació de servei i seguim el camí de l'ermita (indicador). Abans d'arribar-hi, a la cruïlla del camí, deixarem el cotxe.

Aproximació: A peu seguirem la pista en direcció a les parets (no a l'ermita).  A la primera cruïlla seguirem per l'esquerra pista amunt. Trobarem una indicació que ens assenyalarà la direcció de la ferrada de les Serres de Mestral (dreta) i de la Font de l'Aigua al Coll (esquerra) que seguirem. El camí va fent pujades i baixades fins arribar a la font de l'Aigua al Coll (una bassa quadrada). Als 100 metres una senyal ens indicarà la direcció de la ferrada. Una forta pujada ens portarà fins al peu de la paret. 30'-35' des del cotxe.

La via: Comença amb una tirada vertical amb algun tram desplomat. Passarem per un forat en una roca amb una cadena que ens ajudarà en una sortida espectacular. Després, un pontet (aquest sí que és de fireta) per seguir per un tram amb passos aeris que ens obliguen a abandonar la seguretat dels graons per fer servir les preses naturals (sempre anem, però, ben assegurats). Després d'un flanqueig a l'esquerra una petita canal ens porta a un rapel ben muntat de 15 metres que ens portarà a un coll. Del coll descendim per l'esquerra per situar-nos al davant d'una paret alta i dreta amb passos molt llargs, aeris i desplomats que ens obligaran a exercir la nostra força de braços. Passem per un tram amb una escaleta (com s'ho fan per enganxar-ho a la roca?) i seguim paret amunt fins efectuar un altra flanqueig a l'esquerra (fixeu-vos en les roques aguantades amb cables per evitar que caiguin ? un treball d'enguinyeria). Després del flanqueig un altra pontet que ens portarà al tram més aeri i que ens exigirà més força de braços (passos llargs que ens obligaran a combinar un altre cop els passos de ferrada amb els d'escalada). Aquest és el tram més exigent de tota la via. Al final, una combinació de cables i cadenes ens portarà al cim on podrem disfrutar, si el dia és clar, d'una meravellosa vista sobre el mar i la costa (llàstima de la presència de les torres d'alta tensió i de les contsruccions de la central nuclear).

Descens: Un cop finalitzada la ferrada, seguireu uns metres amunt, en direcció al cim i trobareu un muntatge de passamans que us ajudaran a baixar fins el coll on finalitzava el rapel. D'aquí, el camí de baixada us torna a la pista.