Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Hola a tots!
El dilluns, dia 16 doctubre, la Martina i jo ens vam acostar al Cavall Bernat, per escalar-lo per la via Punsola-Reniu.
La via és superguapa i molt espectacular.
Com existeixen vàries piades ja penjades, us donaré la meva particular versió de cutrescalador de 1.70 m dalçada....
Els 5 primers llargs es fan força bé .... i el sarao es centra, sobretot en el 6è i 7è llargs (6b+ i 6b ó Ae...)
Com a bon cutrescalador que sóc, fer un 6b+ en lliure... como que no ... i per tant cal treure la fi-fi i els estreps i anar al Ae o millor Aa (artificial-allunyat).
Sempre hem sentit parlar sobre algunes xapes que allunyen i, per tant., nosaltres anàvem preparats amb la nostra......cutre-antena-xapadora (*).
Sortint de la R5, el primers metres (fins a la 3era-4arta xapa) es poden forçar bé fer en lliure (V+), però després, cal pasar al Aa.
És, precisament en aquesta primera zona de lartificial, on les xapes queden lluny i on cal fer servir la cutre-antena-xapadora(*).
Lultim terç daquest 6è llarg té els parabolts més propers, i es poden xapar millor pujant a lúltim esglaó dels estreps.
Aquest llarg també té dues sorpreses: trobarem un parabolt amb un maillon i un altre amb la xapa que es mou més que un tio-vivo.....
Això farà que el pesca-xapa sigui força entretingut i recordereu la vostra infància, anant a la fira a pescar aneguets, amb la petita diferència dels 300 metres que us separen del peu de via.... peaso patioooooooo!.
Larribada a la R6 (últimes tres xapes) torna a ser asequible, i es pot fer en lliure (V+).
El 7è llarg, és similar al 6è (però més curt).
Es pot forçar en lliure (V+/6a) els primers metres, fins a la 2ona xapa, i aquí tornem a pasar al Aa.
També trobarem dues sorpreses: una de bona i una de dolenta.
La bona; hi ha una corda que permet xapar millor un dels pasos.
La dolenta; trobarem una altre xapa-mòbil.... i apa... un altre vegada a recordar els aneguets i a renegar una estona....
La sortida de la R7, és un petit flanqueig amb un parell de pasos de 6a que es poden forçar bé en lliure o en A0 i després IV+ fins al cim.
Dos consells:
Quan el segon de cordada té una alçada = o < 1.70, en els pasos dAa, caldrà que li deixem les cintes a labast, allargant-li (per exemple posan-thi dues) ... per evitar que senrecordi de la nostra família quan li toqui arribar i no pugui....
Millor muntar la R8 (darrera reunió) a lavant-cim (on trobem linstal.lació) i no fer-ho al cim (on trobem la Mare de Déu).
El cim és sovint força ventat, estarem més protegits a la sota la petita verruga de lavant-cim i alhora, podrem mantenir la comunicació amb el nostre company (des de la Verge és impossible).
PERE
32 Respuestas
Última respuesta Thursday 19 october 2006 - 22:57
(*)
Com vam fabricar la cutre-antena-xapadora..?
Simple: amb un pal de recullidor.
Té una mida perfecte, sobre el 1.10 metres.
Porta incorporat, en un dels extrems, un sistema per ser penjat i tant sols cal afegir-li un mosquetó per dur-lo en els nostre arnés.
Prenem un rotllo desparadrap de roba (fàcil de tallar amb les mans) i encintem lextrrem del mosquetó superior de la nostra exprés al extrem de la cutre-antena-xapadora (amb un parell de voltes serà suficient).
Després pasem la corda pel mosquetó inferior de lexprés i, apa, a fer el pesca-xapa!
És útil afegir un cordino per fixar lar cutre-antena-xapadora al nostre arnés, evitarem una accidental caiguda mentres lutilitzem
El rotllo desparadrap, el podem dur dins el mosquetó porta- cutre-antena-xapadora... uff
Apa! ... qui tingui ganes de riure, encara puc penjar una foto de laparell.
Holes!! Jo sóc la Martina!!
volia afegir alguns comentaris pesonals a la piada
1- És la via més xunga i amb més compromís que he fet fins ara, i volia donar MOLTES GRÀCIES al Pere per fer-me aquesta proposta tant indecent
2- Que el descens de després va ser una agonia, però alhora una lliçó de com curtir-se a la muntanya brutal (mmm... vam baixar la canal del cavall, de nit, sense frontals, i rapelant de 30m en 30 m). La vista del cavall bernat, de nit, amb el cel estrellat, tant imponent, m´acompanyarà tots aquests mesos
3- Ha estat un "breu comiat" súper guapo, ja que ahir al matí em vaig fotre de cap amb la bici i tinc els lligaments creuats de vacances una bona temporada...
Si algun escalador/a d´aqui té algun comentari, consell etc etc per anar fent, dons s´agraïrà molt...!!!
4- Que totes les que pugueu escalar ho aprofiteu. Jo fa només sis mesos que m´he començat a penjar per les parets, i no dubteu que hi tornaré amb ganes. Escalar ha estat com trobar la llibertat, i la millor manera de netejar-me l´esperit!!!
5- Que prepareu-vos, perquè ara estaré dos mesos amb la pota tiesa com un pal, entre la operació i tot plegat. Però quan comenci recuperació, em penso posar més forta que el vinagre, i a l´agost 6b i la punsola en lliure si fa falta!!!!!
Un petonàs, Pere, ja ens veiem, i moltes gràcies, ha estat una de les experiències més guapes de la meva vida!!!
A mi entender Wasma sí la ha sacado en libre, lo que no ha hecho es encadenar el largo simplemente. ¿Qué chorradas, eh?
El largo al q se refiere es un largo de continuidad... si se va descansando en los seguros pues como q la cosa pierde un poco de gracia no? No se... yo pienso como txomo.
Lis ![]()
En ese caso se sobreentiende que la han liberado y encadenado.
Pero te voy a dar vueltas al argumento. ¿Cuando en una revista se dice que los Pou han liberado una vía en el Picu tengo que entender que no se han colgado ni en las reuniones?![]()
Lo que yo creo es que en general se sobreentienden las cosas y por eso no suelen matizarse en las revistas salvo casos especiales.
Cuando se habla de liberar se entiende que los pasos que se subían en artificial ahora los han sacado en libre y además los han encadenado. Un reposo no es una ayuda externa para subir, es una ayuda para reposar, simplemente.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.