La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Montsec de Rúbies (o de Meià)

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Thursday 21 february 2008 - 14:52:29

Montsec de Rúbies (o de Meià)

Hola, estic buscant una ruta o itinerari per fer al Montsec de Rúbies. Hauría de ser circular, i al voltant d´unes 4-5 horetes.
He estat mirant, i he trobat, pujar al Tossal de la Torreta i/o el de Mirapallars, però tots tenen la tornada pel mateix camí d´ascens.
Algú es coneix aquesta zona, prou bé, per indicar-me una ruta, per aquesta zona.
Moltes gràcies,

expandir todo contraer todo 12 Respuestas Última respuesta Thursday 28 may 2009 - 13:27

Thursday 21 february 2008 - 18:51

Hola Jordi

El Montsec és la meva muntanya per que la tinc al davant de la finestra de casa. O sigui que has trobat a la persona adequada. Agafa un mapa:

Potser la ruta que et pot anar millor és pujar al Mirapallars pel sud, des de Vilanova de Meià. Passa de llarg el poble i continúa la carretera en direcció nord cap al Congost del Pas Nou. A uns 4 kilometres trobaràs una pista a mà esquerre que va cap a la Mare de Déu del Puig de Meià, però abans es bifurca i segueix la base del Montsec fins a Rúbies. Has de seguir aquesta fins a cal Nari o la Font del Zitó i aparcar. D’aquí, a peu, pujar al Pas de les Eugues, carenar a l’oest cap al Puig del Camí Ramader, Graó Ample i Mirapallars. Des del cim, tornes enrera fins al Graó Ample i, des d’aquest coll, baixes cap al sud per la canal que et tornarà a la pista. La segueixes cap a l’est i arribaràs al cotxe.

Altres recomanacions: El Montsec, encara que no ho sembli, és una muntanya molt salvatge. Els camins estan poc marcats i cada vegada més perduts. Els itineraris son llargs i amb forts desnivells. Els cingles i els barrancs poden crear-te problemes, a no ser que facis 7a a vista. Cal doncs, molta intuició muntanyenca per no trencar-te la crisma en algun destrepe inesperat. A l’estiu hi fa molta calor i a l’hivern hi fa molt fred. No trobaràs boira, però si en trobessis, ves molt en compte. Fins i tot els pastors de la zona, quan s’adormen a les pastures del cap del Montsec deixen el bastó orientat cap al cingle. La vegetació, especialment a la cara sud, és molt àrida i espinosa. L’aigua és escassa. El risc d´incendi aviat començarà a ser alt. Finalment, el Montsec és una zona amb importants valors naturals i culturals que cal conservar. Esperem que abans d’acabar la legislatura es declari el Parc Natural del Montsec com a eina per la conservació ambiental i el  desenvolupament rural.

Dues coses, per acabar: biblografia i cartografia. El mapa de l’Alpina no és del tot fiable però és el més útil. Esperem que l’actualitzin. Pel que fa a guies, la millor i més completa és El Montsec i muntanyes veïnes del Manel Cortés i publicada pel Centre excursionista de Lleida. És una guia que ha quedat anticuada en el format i alguns dels itineraris ja s’han anat perdent però l’autor és un expert coneixedor de la muntanya i el nombre d’itineraris és pràcticament exhaustiu. Oblidat doncs, de modernes guies en quatricomia adreçades a turistes.

Apa, disfruta de la zona.

Jordi

Ocultar todas las respuestas      
Thursday 21 february 2008 - 22:13
Hola Jordi, primer de tot moltes gràcies !!!
L´Alpina de la zona ja la tinc (de moment de la bibilioteca), ja he vist el camí que em dius (entenc que la pista deu ser apte per a vehcles turismes ¿?).
Després, m´agradaria saber quin és l´horari aproximat de la ruta que em descrius ????, perque a l´Alpina no hi han gaires horaris.
Després, allargant una mica la sortida, seria possible, fer la volta que has dit, però continuant pel Tossal de les Torretes, i baixant per la Portella Blanca (i quantes hores preveus), per que si es pogués fer, allaragaríem la sortida, i aprofitaríem tot el dia, en comptes de fer només el matí !

Moltes gràcies, (per fer el càlcul de les hores, fes-ho en condicions normals i sense fer curt, tot i que siguem joves i sortim força per les muntanyes).

Moltes gràcies, un altre cop, a veure si la setamna que vé, hi podem fer cap al Monsec de Meià (o de Rúbies).

Friday 22 february 2008 - 14:47

Hola Jordis

Pel que demana Jordi Cb, sí que es pot fer la circular incluint-hi la Portella Blanca, però en aquest cas jo faria l´itinerari al revés: primer anar cap a  Rúbies i pujarf per la Portella i després carenejar fins al Pas de les Eugues o aquesta canal que et deia Muntanyanegra i jo desconeixo. Per a mi en aquest sentit és força més bonic. De primer us haureu de menjar un bon tros de pista, però es força distreta i sempre és millor fer-ho al començament.

Pel que fa al temps, sense pujar-hi de peus, jo diria que en sis horetes efectives ho haurieu de fer.

Per a Muntanyanegra, dir-te que jo també soc un enamorat dels Montsec i sempre els tinc entre les opcions de sortida a considerar, encara que no tinc la sort de tenir-los tant a l´abast i no he pogut anar-hi gaire. No sé si coneixes també la part d´Ares, si fos així igual em podràs orientar sobre algun pas per baixar els cingles entre el Congost del Montrebei i el Coll d´Ares, i poder fer alguna circular en una sola jornada.

Vinga, anar-hi anant... pel Montsec

(Post Editado: 22-2-08 14:51:29)

Monday 25 february 2008 - 15:57

Un bonic itinerari circular al tossal de la Torreta es pot escometre també des del vessant nord, en aquest cas des de l´Hostal Roig.

La guia d´en Cortés és efectivament la millor i més completa del Montsec i muntanyes veïnes, però malauradament no es troba ni en els antiquaris. A la guia Montsec i serres veïnes o quelcom així de la col·lecció Caminant per Catalunya. vol 4 d´Enciclopèdia Catalana hi ha explicades un parell d´excursions al Montsec de Rúbies, que es poden unir en la que aquí esteu cercant. D´aquest llibre, tot i que exhaurit, encara se´n troba algun exemplar en algunes llibreries.

Monday 25 february 2008 - 23:53

Jo m´ho faig amb l´Alpina vella (antiga, podríem de dir) i també vaig aconseguir el vol. 4 de Caminant per Catalunya, el vaig comprar a Vilanova de Meià en un bar hostal que ara no en recordo el nom, però que quedava a prop de la pista qu va cap a Rúbies i no sé on més).

Tot i així, entre que l´un és molt vell, i alguns senders que s´hi indiquen ja s´han anat perdent, i que l´altre més que descriptiu sembla poètic i les il·lustracions artístiques, cal un bon sentit de l´orientació i millor intuició, per arribar a destí en temps i hora.

Vagi bé

Wednesday 27 february 2008 - 19:43
Hola Jordi, disculpa´m el retard.

La ruta que et descric deu ser d´unes 4-5 hores. Baixant per la Portella Blanca... no sé... jo diria que un parell d´hores més.

Passeu-vos-ho bé!

Jordi

Wednesday 27 february 2008 - 19:54
Tens raó. Una possible volta és pujar a les Torretes des de l´Hostal Roig per la pista i tornar carenant per Mirapallars, Puig del Camí Ramader i baixar a l´Hostal Roig per les estribacions nord i sense camí definit.

També, però molt més llarg i dur, és pujar o baixar pel Sant del Bosc. Recomano anar-hi si el que es vol és endinsar-se el el "Montsec profund".

Per cert, aprofito per dir que entre el Mirapallars i el Puig del camí ramader hi ha la zona de trinxeres (molt malmeses) de la Guerra civil. És un motiu més per visitar la zona.

Pel que fa a la guia del Cortés, a la llibreria Central de Tremp fa poc temps encara se´n trobava alguna. Si algú de vosaltres és bibliòfil, feu l´esforç de trobar-la.

Finalment: veig que som uns quants enamorats del Montsec. Potser haurem d´acabar fent un MadMontsec!

A reveure

Jordi

Wednesday 27 february 2008 - 20:04
Hola Narhinan,

La canal que li deia al Jordicb és la que baixa des del Graó Ampla, el coll que separa el Mirapallars de la següent cota

Pel que fa al Montsec d´Ares, jo només he baixat pel Grau de l´Onso que és la canal per on baixen els escaladors. S´identifica bastant bé per que hi ha una piramide de pedres que assenyala el lloc i a l´interior de la canal hi ha pedres penjades dels arbres amb cordinos. La canal baixa fins al camp on  s´aparquen els cotxes per anar a escalar. Des d´aqui es pot tornar per la pista cap al Castell de Sant Llorenç i la pista principal del Sant Alís. Començant des del Coll d´Ares, és una excursió molt maca per fer a l´estiu, comencant a mitja tarda, fent vivac al camp i tornant l´endemà al Col d´Ares.

Una altra baixada és seguir les estribacions cap al nord, més o menys per el lloc de la pirámide fins arribar a l´Obaga gran i parking de Mont Rebei. Però això, ja és més complicat d´explicar aquí.

Ens veiem!

Jordi

Thursday 28 february 2008 - 16:25
Moltes gràcies, a tots,
En pricnipi si tot va bé, i anirem aquest cap de setmana, i mirarem de fer:
En cotxe fins la font del Zitó, i començarem la sortida, fiona a Rúbies, pujar per la Portella, i tornada per la Carena, fins a el pas de les Eugues, que baixarem fins al cotxe.
Moltes gràcies, quan torni ja penjaré fotos.
A veure si tenim temps, de fer tota la volta.

Monday 3 march 2008 - 20:48

Hola Muntanyanegra, no sé si la cosa dóna per fer un MadMontsec, però potser sí que donaria per organitzar-hi alguna sortida primaveral de trenta hores, en un cap de setmana de lluna nova amb bivac inclòs.

Si se t´acut alguna cosa...

Thursday 28 may 2009 - 10:10

He visto que buscabas información para hacer una ruta por el Montsec. Nosotros queríamos hacer el Barranc del Bosc, ¿lo conoces?. Si tienes información te lo agradecería mucho.

Vamos con dos crios de 10 y 11 años. Gracias.

Thursday 28 may 2009 - 13:27

no tinc info sobre el tema però m´han dit que com a mínim hi ha un parelll ràpels i l´altre dia vai estar per la zona i baixava molta aiga... sort i muntanya.........

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies