Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Buenas,
Alguien sabe en que estado se encuentran estos dos refugios actualmente.Dispone de mantas???
Alguien ha estado recientemente en la zona?Como esta de nieve???
Gracias, saludos!!
5 Respuestas
Última respuesta Tuesday 13 july 2010 - 11:05
Hola,
No he estado por ninguno de ellos últimamente, pero los conozco bien.
Podríamos decir que el de Molieres es de los que están en peor estado y el de Besiberri es de los mejores. El de Besiberri es más nuevo y más grande que el de Molieres. En ambos hay mantas, con lo que te puedes ahorrar llevar el saco. Pero lo que NO deberías olvidar es el saco-sábana, excepto si eres valiente de verdad
. Que alguien me corrija si la info que doy está caducada.
Te dejo un par de fotos para que te hagas una idea:
Este es el de Besiberri. Hay un total de 9 literas cómo las de la foto. Además tiene una mesa decente, taburetes y luz mediante un panel solar. Por supuesto, también tiene emisora de emergencia.

Este es el de Molieres. Ya ves la diferencia ...

En cuanto a lo de la cantidad de nieve, teniendo en cuenta las fechas y la tamperatura de las últimas 2 semanas, supongo que poca, pero busca en el foro que seguro que dicen algo al respecto.
Saludos,
Pere
Tenim molta sort de tenir aquests refugis, però sembla que no tothom té aquesta perspectiva.
M´explico: Per setmana santa els meus cunyats van anar a dormir al refu de Mulleres amb la sorpresa que a les lliteres també hi van dorminr 2 gossos. No tinc res en contra d´aquests animals (a casa sèmpre n´hi han hagut) però si en contra del poc civisme dels seus propietaris ja que per molt que ens els estimem, siguin uns companys fidels, i de vegades més "persones" que els propis essers humans, no hem d´oblidar que són animals, que oloren i trepitjen qualsevol cosa que hi ha per terra, que poden portar paràsits (per molt nets que vagin), i no crec que les persones que anem a dormir en aquests refus ens agradi trobar péls de gos al llit on hem de pasar la nit.
En definitiva i a titol personal, qui vulgui portar el gos a la muntanya que tingui un respecte als altres usuaris, ja que el dret que tenim com a persones acaba on comencen els drets dels altres.
En resposta a la pregunta de l´estat del refu de Mulleres, puc afirmar que està en bastant mal estat (brut), i a més la finestra del refu, la nit que hi van dormir, va saltar per efecte del vent amb la sort de que no hi havia dormint a sota.
Si tots fosim una miqueta més civics i nets, estic segur que moltes de les coses de les que disposem (en tots els àmbits) tindrien una vida més prollongada, sense la necessitat de que algunes persones (molts cops sense ànim de lucre) tinguin que anar darrere nostre a reparar i netejar la nostra merda. Quan vaig als Alps, sobretot a Suïssa, sento embeja d´aquesta societat.
Salut i muntanya, A10.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.