Weno, acabo de hablar por telefono con el Presi de la FEEC sobre el tema de Montserrat, a ver si puedo resumir y exlicar lo que hemos hablado.
El tema de la regulación se empezó a plantear cuando se hizo el parque natural de montserrat, que al principo querian prohibirlo todo, ya que la normativa de un parque nautural así lo decia... que iba a ser que no y se empezaron una serie de estudios sobre los impactos de las diferentes actividades en la montaña y ahi se quedaron... auqnue más o meno iban en esta linea de la regulación.
Por lo que me ha explicado, el tema se quedó ahi pendiente por temas d ecambios de legislaturas, etc,... y ahora, desde hace unos meses estan nuevamente con el tema. El tema lo esta llevando direcatmanet la FEEC, el estudio lo estan haciendo escaladores, biologos y una serie de entidades (AUB, ... y no recuerdo más) junto con la adminsitración del parque.
El tema por lo que me ha comentado aun esta bastanet verde y se ha de esperar a los resultados de los estudios, por eso la FEEC aun no ha dicho nada, porque esta todo aun en los principios. Me ha comentado que el mapa que hay en onaclimb es uno de los muchos que tienen y que evidentemente no es definitivo y puede que no se parezca en nada como que si que sea ese.
Si que la regulación irá en la linea de lo que ya apuntavan en onclimb, es decir que habra tres zonas.
Una que no tendra ningún tipo de restriccion para escalar, solo por lo que parece para la apertura de nuevas vias, mas que nada para que no haya una via cada 20cm
Una regulada segun epocas sobretodo por el tema de nidificación.
Y otra que si que estará restringida, que por lo que me ha comentado son muy pocas zonas, y que son zonas que no se escala o se escala muy muy poco porque o el terreno es muy malo o no son paredes verticales, pero que en cambio a nivel ecologico son zonas muy ricas... precisamente por eso, porque son zonas que casi no va nadie y la fauna y la flora estan más desarrolladas.
Me ha dicho algo así como que puede que si montserrat tiene 3000 vias, 2900 esten en el primer gurpo, y de als otras cien quizas la mayoria sea del segundo grupo y algunas del tercero
Me ha querido dejar claro eso, que el tema lo lleva la FEEC y lo estan llavando a cabo un colectivo de escaladores de la zona y biologos y coordinado por una persona de la FEEC que es escalador y biologo a la vez... jiji... como yo... jijij.... y eso que como la cosa esta en los principios por eso aun no hay niguna información.. más que nada porque no pueden dar más de lo que estoy poniendo ahora aqui porque no tienen mucho más.
También qu eestan catalogando todas las vias conocidas de montserrat... así que eso puede llevar tiempecillo
el jueves tienen reunión sobre y me ha dicho el viernes me llamara para darme más informacion o por si la FEEC ya adirá algo más concreto, si tienen ya la informacion de los estudios
Pues eso, no se si aclara mucho esto.. por ejemplo vini que se preguntava el porque de esas zonas.. pues bueno.. que esas zonas no son definitivas es una propuesta de las que hay, son estudios que estan haciendo, y que cuando realmente lo tengan que diran que zonas y se explicara el porque de esas zonas, etc,... vamos lo que pedia vinyi...
y weno.. que no es que se vaya a prohibir escalar en Montserrat, la verdad es que estava extranyado por el revuelo que se ha levantado porque es algo que esta en un proceso bastante embrionario con todos los estudios haciendose y sin ninguna información aun de ello.
Weno... aver que noticias hay el viernes.. de momento (es solo mi opnion)... no especulemos más sobre que pasa y aver que nos dicen ;)
PD.- Aps.. no me ha dicho nada del monasterio y el turismo y eso... supongo que ahi la FEEC no puede hacer nada
===
Madveras.
http://www.madveras.com
Estic d´acord amb el que dius, un cop estigui tot fet ja no hi ha marxa enrrere.
El teu mail :
Moltes gracies oskar.
pots enviarlo al patronat/a mediambient de la gene / diputació?
El que està clar es que si això tira endevant i es una proposta no és justa i argumentada, hauriem de saver transmetre el problema no només a escaladors sino a senderistes i gent a qui la muntanya els importa poc. Pq és molt trist veure 13 persones a convocatories com contreres ( i tinc culpa pq no vaig trobar cotxe per baixar, pero tb podria haver anat amb tren taxi o el que sigui).Qui diu 13 diu els 200 que erem al coll d´estenalles.
Porto un dia molt puta i vaig de segon lliure en segon lliure i veig coses en les que m´agradaria intervindre i rahonar i no ho puc fer per manca de temps.
Primer de tot, i sempre a títol personal, jo en el seu moment ja vaig agraïr al madveras que es posés en contacte amb la federació i ens pasés la informació que a éll li havien donat. Després molts vam rebre una carta amb una contesta "similar" també per part de la federació, ja que ens hi haviem posat en contacte per mail. Però la informació més ràpida va ser la del Veras, cosa que ens va servir per fer-nos a la idea d´algunes coses:
Que fa bastant temps que hi ha un projecte engegat, que la feec i escaladors de montserrat hi participen obertament i que té a veure amb polítiques medioambientals a la zona de montserrat. I com ens van dir el divendres podríem saver més coses, esperariem a nova informació abans de segrestrar la moreneta o el prior.
Obviament la manca de informació o la poca coherència de la rebuda és atribuïble al veras ni crec que ningú ho pugui veure així, ja que ell només ha fet de correveidile entre la feec i el club. I repeteixo, que li agraeixo que si obté més informació al respecte la pengi, perqué la informació és necesària per poder-se formar una opinió sòlida sobre aquest projecte que ens afecte a tots.
Segón, i em sap greu entrar a títol personal perqué odio ferho, però ho faig a mode de réplica. No crec que sigui correcte acusar d´actuar amb el sistèma d´astruç ni al veras ni a nigú que ha penjat un post sobre aquest tema. Tota la gent que ha opinat és perqué o montserrat li importa o perqué les resol·lucions fundamentades amb rerafons ecosocial l´interessen que es prenguin amb el rigor que pertoca.
Jo no sóc un estruç ni algú que agafa el telefon i truca a la fedaració per informar-se del que pasa amaga el cap sota la terra. De moment he rebut informació més fiable d´altres fonts que no pas les que has passat tu. Si en tens i no es basen en baralles personals o extrapolades d´altres temes ( fuixardes, portugal, brasil el campismo o el que sigui) te les agraïré tb.
"No creo que lo que hayas escrito tu sea mentira, digo que lo que te han dicho a ti es mentira.........tu labor es informarnos a nosotros, luego si tomas parte por tus intereses, es otro asunto y debes assumir la situación......me entiendes...... y por favor donde estan los que me pueden rebatir y llamarme enbustero...adelante solo abuelete, podria callarme en algun punto....ja,ja,ja."
En quant a això... el veras no té el deure d´informar a ningú de res, si va trucar suposo que ho va fer a títol personal. Si es muntés alguna cosa a nivell de club, suposo que ho hauriem de decidir entre tots. Després insinuar a algú que pren part per interés basat en mals rotllos personals que ell mateix ha tingut a la federació em sembla molt inadeqüat i més demanarli unes responsabilitats quan em sembla que l´unic que ha fet es trucar a la fede i passarnos el missatge.
mmm no crec que mai ningú et digui de deixar el fòrum, de fet em semblaria molt trist que algñu se li demanés que callés les sevs opinions, per molt diferents que fossin de la meva.
I crec que ens hauriem de centrar en el tema que ens pertoca que és obtenir el màxim de info sobre el tema, per poder opinar o prendre accions que serveixin, o no. I sobretot intentar ferho amb unitat i criteri. Qui sap... potser el pla aquest resulta després ser una cosa molt ben parida on es regulen totes les activitats de manera coherent. I si no... esperem que no només els escaladors shi manifestin activament en contra.
Espero que no molesti aquest post ni al veras ni al jordi brasil, ja que els mento als dos.
Bueno una vez lei un estudio que se hizo en los años 80´ (revista Querqus) que decia que a los animales les estresa + gente que aparece de repente
por donde no se lo esperan q gente llendo por una senda utilizada habitualmente. Luego cuando vas por ahi los ves a veces cuando subes o bajas un pico por un sitio no habitual y los Sarrios se "sorprenden" y luego vas por la faja de Pelay y ni te miran, de todas maneras no soy un experto y quizas alguien lo tenga + claro
y yo lo de las prohibiciones lo tengo claro en principio no, y si tiene que ser temporales no para siempre...
Extret de la feec. No sé si hi té rel·lació.
Montserrat acull la Comissió Mundial Àrees Protegides
Els propers dies 24, 25 i 26 de novembre el monestir de Montserrat acollirà una trobada internacional organitzada per la Comissió Mundial Àrees Protegides de la UICN. Es tracta de la primera trobada de la Iniciativa Delos, del Grup de treball sobre valors culturals i espirituals dels espais naturals protegits de la UICN, a la que la FEEC ha estat convidada.
En representació de la Federació d´Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) assistirà com a ponent el senyor Xavier Ariño, vocal del Comitè de Natura de la FEEC, que a la seva intervenció exposarà el punt de vista dels excursionistes i escaladors al Parc Natural de la Muntanya de Montserrat
Tot i que la llengua de treball de la reunió és l´anglès, hi haurà servei de traducció simultània. A la pàgina web www.med-ina.org/delos podreu trobar amplia informació respecte el que fa o proposa la Iniciativa Delos.
Les jornades començaran la tarda vespre del dijous dia 23 amb l´acte de benvinguda als assistents per part dels organitzadors i de les autoritats eclesiàstiques de Montserrat. Ja el divendres s´iniciarà les jornades de treball on tenen previst l´assistència entre altres, el senyor Jordi Sargatal, director Fundació Territori i Paisatge de Caixa Catalunya, Jordi López, en representació del Parc de la muntanya de Montserrat Josep Maria Soler Abat de Montserrat, Francesc Baltasar, Conseller de Medi Ambient de la Generalitat. A més del senyor Xavier Ariño, vocal del Comitè de Natura de la FEEC.
Les jornades es completaran els dies següents amb visites guiades al Monestir, a alguna de les ermites de la muntanya, i a les zones d´escalada de la regió d´Agulles.
Les jornades tenen com a principals promotors la Fundació Delos, el Monestir de Montserrat, el departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Territori i Paisatge de Caixa Catalunya.
The Delos Initiative Co-ordination / A project of the IUCN-WCPA
www.med-ina.org/delos
mallarach@silene.es
www.abadiamontserrat.net
www.muntanyamontserrat.net/parc_natural_index.php
Informació facilitada per Josep M. Mallarach
(22/11/06)
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui