Escalada
Hace un tiempo fui al far en bici (bonita excursión) y cuando estaba ahí vi que llegaba gente escalando, que había alguna chapa.
Alguien conoce que via puede haber por ahí?, alguna ressenya de la subida al Santuaio del far escalando?
Gracias.
3 Respuestas
Última respuesta Tuesday 11 may 2010 - 19:10
a la guia d´escalades a osona surten totes les ressenyes,jo la tinc i de fet no he fet encara cap via alla però en tinc ganes de fer alguna
Bones!. Nosaltres vàrem fer la Via del Gran Replà,si algú la vol anar a fer pot consultar la piada que vàrem fer al fórum del centrecac.cat. Comentar que a nosaltres la via ens va agradar molt,crec recordar que era aèria i vertical,sobretot la tirada de sobre la feixa.Hi ha més lliure del semblaria per la ressenya ( tenint en compte que és una via dels 60´s) i malgrat que l´equipament és antic es pot anar reforçant. La via de l´Esperó,que crec que és la que comenta en Wana com a via del Santuari del Far jo no l´he feta peró crec que és un Ae de dalt a baix amb una segona tirada forçada en lliure ( 7a ),aixó posa la ressenya.
A part d´altres vies que hi deuen haver a la paret ( ho dic perquè es veu material des de la base ) hi ha una via moderna que es diu Via de la Xemeneia. Està uns cent metres a l´esquerra de la Via del Gran Replà.Es troba parcialment equipada amb espits i claus,la seva dificultat deu estar pel V+/A1 i també és una bona via per aèria i vertical.Si algú la vol anar a fer li puc enviar la ressenya,l´hem acabat d´obrir fa poc i encara hem de penjar la ressenya a internet.
Com que l´hem anat obrint en diferents atacs hem anat netejant i fitant una miqueta l´aproximació ...el que no vol dir que hagi quedat perfecte.
La roca de la paret del Far és un gres calcari una miqueta sorrenc,cal anar una miqueta amb compte peró tant la Via del Gran Replà com la Via de la Xemeneia han estat obertes des de baix i van buscant xemeneies i fisures on la qualitat de la roca no afecta tant a l´escalada.Vull dir que a cap de les dues vies t´has d´encigalar per una placa on tot es desfà i sense poder-te assegurar...
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.