Montaña General
Ei gent!
Plantejament: Aquesta Setmanan Santa, com molta gent, m´agradaria marxar a fer alguna cosa, però no se que fer, ni on anar, ni amb qui anar!![]()
![]()
Pregunta: Algú em pot dir algun lloc? (Pre-Pirineus o Pirineus Catalans) i ( com més fàcil sigui el transport públic, millor )
Havia pensat de fer la Ruta dels Segadors, algú l´ha fet?
si alguna persona es vol animar per fer la sortida els dies festius ja que es troba en una mateixa situació...ja sap!
Que vagi bé!
10 Respuestas
Última respuesta Friday 26 march 2004 - 12:20
Amb transport públic fàcil?
Bé, se m´ocorre una ruta molt guapa, i més en aquest temps que el paisatge comença a ser variat (verd avall, blanc més amunt).
Camí dels enginyers: va de Núria al Coma de Vaca.
Agafes la línia de tren Barcelona-Puigcerdà, baixant a Ribes. Allà agafes el cremallera fins a Queralbs (no fins a dalt a Núria). De l´estació segueixes la carretera amunt fins a agafar el camí de Núria (5min.), que està senyalitzat. En 2-3h. et plantes a Núria, per un camí realment preciós. Jo vaig dormir a l´alberg del Pic de l´àliga.
L´endemà agafes el camí dels enginyers (senyalitzat tb) que seguint la corba de nivell a 2000m. (no grans desnivells), et porta al coma de vaca en tb 2-3h. per uns paisatges espectaculars, ja que en alguns punts és molt aeri. Un cop a coma de vaca, pots dormir allà o baixar per les gorges del freser fins a Queralbs, on t´hi plantes en 2h. més, i tornes a agafar el cremallera i el tren.
Total, una ruta circular molt maca, on veus molts paisatges diferents i alguns panorames realment espectaculars.
Ara que hi penso, vaig penjar una galeria, et passo el link:
http://www.madteam.net/fotografia/galeria.php/583/
Klaix![]()
Hola Mercè!
Com ja deus saber, amb transport públic quedas bastant limitada, pero bueno, així a primer cop d´ull, et recomenaria la vall que va de Porta cap a Campcardós. En aquesta vall tens un refu lliure que està en aceptables condicions i pots fer varies activitats des d´allí (Puigpedrós per la Portella Blanca, Peiraforca, etc.). Per arribar aquí cal que prendre el tren fins a la Tour de Carol (línia Vic-Puigcerdà) i a la Tour de Carol prendre el ferrocarril francès i baixar a la parada de Porta. Desprès has de caminar per la carretera 1,5 km (direcció Puigcerdà) i a mà detra ja veuras la que s´obra la vall (et recomano que miris mapa abans).
Una altra opció per la zona, es en comptes de baixar a Porta, baixes una mica més enllà, en la parada de l´Hospitalet-près-l´Andorre i des d´allà també tens moltes opcions de valls i muntanyes (si tens Vèrtex, mira´t una de fa un parell d´anys,Vèrtex Especial Alps d´Oberland, on hi ha un article d´aquesta zona).
Altra opció es tirar d´Alsina Graells fins al Túnel de Viella, fins Andorra o fins algún lloc del Pallars...opció força cara!
Jo per Setmana Santa em podria apanyar per tindre un parell de dies lliures per agafar el cotxe i anar a la muntanya (segurament el divendres i el dissabte), si t´interessa ja saps...m´ho dius i mirem a veure que es pot fer així interessant, al igual que si saps d´altra gent que es vulgues apuntar...any problem!!
Bueno, espero que et serveixi d´algo el meu rotllo patateru...
Fins aviat, salutacions.
David.
Ei gent, jo crec que la vall que va de Porta fins a campcardós no em sona malament!
Però a mi no m´importa marxa a fer el Montardo, però crec que ja algú l´ha fet no Pere?
Bé, no se!
Una abraçada
De les opcions que em exposat, les meves primeres opcions serien Amitges o Colomina, sobretot Amitges (depenent de com estigui l´accès de la carretera)...sino la vall Fosca fins a Colomina. I des d´Amitges fer el Bassiero o el Montsaliente..per exemple. Així podem anar una mica més descarregats de pes pq anem al refu i podem dormir i sopar allà.
Qui vulgui apuntar-se que deixi els seus contactes (mails o telèfons) al meu mail (cmgeologia@hotmail.com)
David.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.