Montaña General
Bon dia!
Diumenge volem anar a fer el Pedraforca, però no en trec l´aigua clara, per pujar els pollegons s´hi pot arribar sense escalada o vies ferratas? és que hi ha qui em diu que grimpant, hi ha qui em diu que escalada i qui em diu que són ferratas , o és que s´hi pot arribar de les tres maneres?
Algú em pot ajudar![]()
Moltes gràcies
T. ![]()
![]()
10 Respuestas
Última respuesta Monday 11 july 2005 - 13:09
Que va Madveras, desde la enforcadura puede parecer una grimpada fenomenal, pero no es nada... yo ni técnica ni na de na.. lo que había hecho anteriormente de grimpadas era en media montaña cuando pequeñito, antes de cogerle miedo a las alturas. Y no, te puedo decir que la ruta desde Gòsol a la enforcadura es un paseillo campestre (con su desnivel) pero paseillo en definitiva, chino-chano, con calma, y luego de la enforcadura al puguillón es la grimpada esta, que con todo el respeto que hay que tenerle y pidiéndole al viento que no sea excesivamente chungo (yo al menos ví más viento en la enforcadura que en el puguillón) se salva sin ninguna dificultad. Es más tiene una ventaja la ruta desde gòsol, y és que como no es la más utilizada vas muy tranquilo y tan sólo te encuentras la romería en la enforcadura.
Ahora eso sí, puede pasarte que algo que harías de forma muy fácil un día cualquiera, hay días con niebla como el de ayer en Andorra que casi cualquier cosa puede parecer salvar tremendos desniveles, así que en montaña no hay nada fijo.
Hola,
jo vaig pujar al Pedraforca aquest dissabte passat i el vam fer des del mirador de Gresolet (passat el poble de Saldes), s´arriba al refugi Lluís Estasen i després vam anar pel coll de Verdet. Després comença una grimpada que en principi no presenta problemes si no pateixes de vertigen. Jo anava amb una amiga que en té de vertigen i ho va passar una mica malament però la va acabar pujant, vam anar de mica en mica. Ens vam trobar a una parella al començament de la grimpada que s´ho estaven pensant i em sembla que al final no van pujar, la noia ens va dir que tenia molt vertigen i que no s´hi veia en cor.
També ens vam trobar a una colla que anava amb nens que devien tenir uns deu anys i ells sí que van pujar, així que depén una mica de cada persona.
Per la baixada vam anar per la tartera seguint les senyals del GR (grogues i blanques) amb les seves corresponents caigudes de cul.![]()
Que us vagi molt bé, és una muntanya preciosa, llàstima que nosaltres vam tenir boira gairebé tot el dia i no vèiem a més de 15-20 metres. Tota una aventureta.
Apa, adèu!!!
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.