Montaña General
Hola a tothom,
aquest cap de setmana ens agradaria pujar al Canigó, no hem estat mai i no trobo la resenya enlloc, algu em podria indicar la ruta i on es pot passar la nit, (bivac o refugi lliure).
A part, suposo que faran falta crampons/piolet? algun material mes?
en fi, qualsevol consell, benvingut....
Be, gràcies a tots,
i per cert, soc nou per aqui, es el meu primer missatge aqui, i espero que n´hi hagin mes...
Salut a tothom!!!!!!
16 Respuestas
Última respuesta Thursday 15 december 2005 - 12:31
es necesaria la cuerda?
esa grimpada final, se puede evitar?
Ull amb el Canigó, que està carregat de neu fins al cogote. Si pujes per la xemeneia extrema les precaucions (piolet i grampons imprescindibles) i si ho fas per Cortalets, ull amb els allaus a partir del Pic Jofre. T´has plantejat pujar el Pic dels Set Homes en lloc de la Pica del Canigó? T´ho dic perquè tot i no ser un paradigma de seguretat, a mi em dóna més confiança. També hi ha el tema de la pista d´accès, la de La Presta als Estables és més solana que les de la banda del Conflent. Precisament, al final de la pista hi ha un petit refugi lliure. Ara fa molts anys que no hi vaig, per tant, no puc donar-te una referència exacta. De totes maneres, crec que dies enrere en Jordi C hi va pujar una piada sobre un intent a mitjes, mira-ho. Salut![]()
Hem estat escribint a l´hora. Si pujes per Cortalets tens dues opcions: la primera és fer la via normal de pujada pel Jofre i baixada pel mateix camí. No passes per cap cresta ni res que se li sembli, però les ziga-zagues finals amb plaques de neu poden resultar traidores, un cop allà ho veureu. Si heu arribat sense problemes a la creu, us podeu plantejar la segona opció, que és la ruta circular descrita pel Barbet, i aleshores sí passareu per la xemeneia. És de bon fer amb els grampons i el piolet, però si aneu amb persones amb poca experiència amb aquest tipus de material encordar-la no és cap mala pensada, doncs sol estar glaçada. Un cop s´ha passat aquest entrabanc, la resta de la caminada no implica cap altre problema, ja que la pujada al Barbet es fa per un llom molt ample i la baixada al refugi també és còmoda. Espero haver-te ajudat. Salut![]()
La veritat es que no em conec la zona aquella, ni set homes ni canigo...
evidentment ens fa gracia pujar al canigo pel que es...
pero si tan fotut m´ho pinteu....
, mirarem altres alternatives.
de totes maneres la pista estara oberta fins a Cortalets?
a prop hi ha un refu lliure, no?
si pujo per la xemeneia vols dir per Cortalets?
Hola Dave71,
Com be t´ha dit l´Amunt, fa uns dies vam intentar fer el Sethomes i ens vam quedar a mig camí perque era un itinerari llarg i vam fer moltíssimes parades per fer fotos. De neu n´hi havia molta, tot i que el seu estat era força bo. Si vols veure algunes fotos et passo l´enllaç. http://www.madteam.net/fotografia/galeria.php/1546
Actualment te força neu i suposo que no podreu arribar a Cortalets amb turisme. La part del Pic Jofre fins al cim és cara nord i la neu sol estar força glaçada, grampons i piolet imprescindibles. L´opció que et proposa l´Amunt de fer el Sethomes la tindría en compte, ja que tocareu força neu, zona ideal per raquetes i molt bones vistes. Nosaltres vam pujar per la carretera que va fins al coll de Roques Blanques, des de la Presta (només la part asfaltada, després la pista ja tenia neu).
Salutacions ![]()
Vinga, anem a pams. Si pujes per Marialles, o fas la xemeneia o la cresta del Gasamir, i si una és fotuda, l´altra és extraterràquia, o sia, millor deixar-ho estar. Si vas per Cortalets, hi ha un sender que enllaça amb el G.R., però no crec que amb neu el puguis trobar, per tant, millor pujar per la pista fins on et deixin arribar i després seguir-la fins al refugi. El que passa, és que segurament la tanca et deixarà molt avall. Busca a Google Centre Alpí Francés (CAF) de Prada de Conflent (Prades per ells) i truca´ls (parlen català) et diran fil per randa l´estat de la qüestió. Jo realment deixaria el Canigó per la primavera, quan encara té neu però no tant nova com ara. De totes maneres, a Cortalets s´arriva a peu pel G.R. 10 que ve del Ras del Prat Cabrera, però seria complicar encara més la cosa.
Sobre el Sethomes, he trobat aquesta ressenya a la FEEC: http://www.feec.org/Publicacions/fitxes_vertex/fitxa.php/59/
El massís del Canigó és la línia divisòria de dues comarques nord-catalanes, el Conflent i el Vallespir. La pujada per Cortalets i Marialles es fa per la primera, que és la cara nord, mentre que la del Sethomes es fa per Prats de Molló - La Presta (s´arriba pel Coll d´Ares) que és cara sud, per tant no tenen res a veure l´una amb l´altra.
Si cerques amb més calma, segur que trobaràs més coses.
Jo no sé el nivell que teniu amb raquetes o esquís i l´experiència assolida, però hi ha un munt de cims (com per exemple el Puigmal des d´Err) que podrien omplir les vostres espectatives. Jo n´he pujat unes quantes de senzilles a la web, si entres al meu blog les podràs veure. Salut![]()
he trucat al refu de marialles, i (com hem pogut ens hem entes, jo ni papa de frances i la noia ni papa de català)...m´ha dit que Cortalets està tancat fins diumenge i la pista suposo que també....
aixi que ens queda anar per Marialles, si es que al final ens decidim anar-hi.
ja us explicaré.
gràcies per tot... ![]()
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.