Montaña General
quiero instalar una estacionaria a la furgo, y querria saver si es necesario lo de poner la 2ª bateria
8 Respuestas
Última respuesta Tuesday 25 march 2008 - 21:32
Doncs no treballarà el doble, treballarà més temps. Si no poses bateria auxiliar tens molts núemros de que una nit freda la calefacció estiri massa i l´endamà no engegis la furgo. Després miro de passar-te un link sobre això....que ara tinc feinona i no el puc buscar, em sap greu. Les california que et comenten venen per exemple amb dues bateries si no porten calefacció estàtica de serie, tot i que si li poses l´estàtica les bateries aguanten bé, que és el que de moment nosaltres portem....tot i que posarem en breu la tercera bateria. I porten tres bateries les que venen amb calefacció de serie.
![]()
Aquí va el link...
http://www.furgovw.org/index.php?topic=16027.0
més o menys en resum...
Per l´alternador no representa cap problema el que passarà es que tardarà més en carrega les bateries. És més important si es vol col·locar una bateria auxiliar el fet que no es poden colocar dues bateries directament en paral·lel que no siguin completament noves les dues i idèntiques, ja que si es fa això unes de les patirà força i es xafarà. S´ha de colocar un gestor de càrrega, o un relè (millor opció gestor de càrrega de bateries), que separi una bateria de l´altre quan el motor no està en funcionament (quan l´alternador no carrega). I s´ha de posar la bateria auxiliar que alimenti unicament els elements Camper (Calefacció, Nevera, fluorescent, Inversor,....). D´aquesta manera sempre tindrem la bateria original preparada per arrancar el motor, i no ens quedarem tirats. Si es colocar un gestor o relè, la bateria auxiliar pot ser diferent de la bateria principal. A més les bateries més adequades per instalar com a bateria auxiliar són les bateries AGM. De tota manera el que estira més és la nevera, cal tenir-ho en compte.
Espero que et serveixi ![]()
Hola,
Creo que por tu seguridad para poder arrancar al dia siguiente necesitarias una segunda bacteria pueden ser muchas horas de funcionamiento. Por si te sirve de ayuda.
Bé, m´ha quedat mes que clar, m´heu convençut i això vol dir que hauré
d´estalviar una mica més. Gràcies a tots i salut.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.