Montaña General
Mig any després de l´entrada en vigor dels salvaments de pagament per als excursionistes imprudents, la feina dels Bombers augmenta un 18% però ningú ha hagut de rascar-se la butxaca
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=351425
11 Respuestas
Última respuesta Thursday 1 april 2010 - 17:46
jo cobraria a tots els boletaires que truquen per que es perden i no saben on esta el cotxe. sense excepcio.
cobraria a tots els excursionistes que per la facilitat d´ us del mobil, truquen a la primera de canvi, sense pensar primer en sortir pels seus propis mitjans del "problema"
crec que es important fer pedagogia. quant un va a la muntanya, a buscar bolets, o a fer un cim, te que ser conscient que es un acte lliure i responsable. com a tal, nomes s´han de trucar als equips d´ emergencia quant el problema es realment important.
Des de que hi ha els mobils s´ han realitzat un gran nombre de "rescats" absolutament innecesaris. Abans dels mobils, si et perdies doncs, caminaves fins arribar a una carretera, casa o cami, i si acabaves a 15 km del punt de sortida, doncs, carretera i manta. si pasaves la nit del lloro, donc aguanta, i si arribaves tard a la feina el dilluns o a la paella el diumenge, doncs la bronca era per a tu.
Ara, es clar, es molt facil... 112 i que vingui el sete de caballeria...
Em sembla que, com passa habitualment, més d´un protesta sense haver-se ni llegit la norma. Abans d´opinar ens hem d´informar, sinó mai ens prendran seriosament al col·lectiu muntanyenc.
Per qui vulgui un resum:
http://chemi.madteam.net/articulos/2009-10/cobrament-de-rescats-per-accidents-a-la-muntanya/
![]()
ja ho havia llegit. moltes gracies pel resum i per les interpretacions.
pero possem per exemple. una persona es perd a la muntanya, fent una activitat sense grans problemes tècnics (buscant bolets, mirant liquens, o seguint marmotes...).
Abans del molbils quant passava aixo, la persona no tenia mes remei que anar caminant fins a trobar un lloc "civilitzat" i un cop alli recuperar el cotxe o el que sigui i tornar cap a casa. en el pitjor dels casos, si l´ estaven esperant i la cosa es posava realment complicada (per exemple es feia de nit) els que l´ estaven esperant alertaven als serveis d´ emergencia i s´ engegava el protocol de rescat. la majoria de vegades, la cosa qeudava en unes hores perdut al bosc, un susto i una llarga caminada fins al cotxe. i el individuu en questio aprenia que no val a badar.
actualment, el mateix individuu que li pasa aixo, quant porta un temps perdut TRUCA al 112 i fotame-les aqui que no tinc butxaques...
jo em referia a aquest tipus de situacions. estic segur que la tecnologia ha fet que la gent s´ arrepenji mes, i si s´ha plantejat el cobrament del servei de rescats ha estat per l´ augment de l´ us d´ aquest servei. Augmentat en part per el cada cop major nombre de practicants de muntanyisme, i per un altre banda per la facilitat de comunicar amb els "rescatadors". En definitiva, l´ us del mobil en un cas aixi, ens pot salvar la vida, pero el seu mal us ens ha portat a aquesta situacio.
el problema com sempre, no es l´ aparell... si no l´ us que li donem
es el que crec, tampoc vull "sentar catedra", es una opinio personal i con a tal opinable i discutible
el que es indiscutible es el totxo que m´ ha sortit... mon dieu
Hay tantas cosas que se financian y sirven para menos...
Que uno se cansa de pagar cosas que no gastara en la vida y si alguna vez te rompes algo o te lesionas (para lo cual no hace falta hacer una neglicencia ni mucho menos) y parece que te estes aprovechando
El debate seria cuesta tanto (comparado con otros "servicios") , pq vamos si es para concienciar al personal vale perooo
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.