La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Montaña General > Un cami de fusta per pujar al Pedra????

Montaña General

volver al indice del foro.

Thursday 14 april 2016 - 22:09:32

Un cami de fusta per pujar al Pedra????

En serio???? ens em tornat bojos??? 


I que tal un ascensor o escales mecaniques? no?

http://www.ara.cat/societat/cami-fusta-tartera-pedraforca-accidents-excursionistes-erosio-terreny_0_1558644208.html


  

expandir todo contraer todo 9 Respuestas Última respuesta Thursday 21 april 2016 - 11:26

 
Thursday 14 april 2016 - 22:49
Osties pedrin!!! 

He pujat 24 vegades al polegó superior i no se quantes a l'inferior...esperava alguna oportunitat especial per fer les meves particulars noces de plata amb aquest cim que em té el cor robat. 

Potser  hagués estat un bon moment d'aquí 4 o 5 anys que el meu net en tindrà 7 o 8.. Però crec que tindré que espavilar i avançar les noces de plata abans no facin aquesta monstruositat....

Quina herència els hi deixarem als nostres nets???? Fa fàstic tot plegat!!!! 

   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 14 april 2016 - 23:20
És la domesticació de la muntanya.
Em varen dir: s'ha de deixar tot tal com ho has trobat, o millor. Més endavant sorgien parcs naturals a dojo. Tot cristo volia un parc natural al seu territori.
Recordo el titular de primera pàgina del diari Avui quan es va projectar el parc natural de l'Alt Pirineu: Farem un parc natural i vindrà gent. Sí, aquest va ser el titular en lletres ben grosses a primera plana. Hi va anar gent i van començar a posar impediments, prohibicions, .... Ara tenim parcs innaturals a dojo, domesticats, plens de rètols molts d'ells advertint de perills: pas inundable, despreniments, camino natural de ...; i baranes, cables, cadenes, passarel·les. 
EKSSS


Editado: 14-04-2016


   Ocultar todas las respuestas      
Friday 15 april 2016 - 13:46
Això mateix, i unes faroles per poder-hi passejar al vespre....
   Ocultar todas las respuestas      
Friday 15 april 2016 - 14:54
Es tot molt delicat...
Però hem d'estar d' acord que els ultims anys, la tartera esta que fa llastima...La major part de la mateixa ja no es tartera, es una rampa de terra, molt reslliscosa i incomoda...
La gran afluència de gent ha provocat la degradació de la tartera. 
Hi ha una solució, però segur que no ens agradarà, que es controlar l' acces al Pedraforca. 
El tema de la fusta... el que jo entenc es que volen posar uns travessers de fusta, per evitar que la pedra baixi tota avall, i que facin com de contenció.. i aixi recupera<r la tartera com era, amb una capa de pedra.
No se si es la solució.. però alguna cosa s ha de fer... Per desgracia, jo no se que es pot fer.
El problema (com a de molts altres llocs) es que hi ha massa gent. Als refugis, als cims, als glaciars, a Montserrat, al Pedra, Al Aneto... gent corrents, caminant, esquiant, escalant, fent barrancs, a l' everest... 
Es clar que hi ha ascensions, escalades i barrancs sense gent... però hem de renunciar a vies i ascensions clàsiques per que hi ha molta gent? 
No ho se. Tot plegat... un desproposit



   Ocultar todas las respuestas      
Saturday 16 april 2016 - 10:21
Estic d'acord amb en Ricard.
La muntanya es va modificant pel nostre pas. Ens sembla bé que hi hagi camis senyalitzats, com la mateixa ascensió al pedra, i amb  els temps i la massificació descubrim que l'hem feta malbé. Els llocs de pas obligat donen senyals d'alteració irreversible.
Ens omplim la boca de bones paraules, però el que volem és poder anar sovint, tant com vulguem, com al parc del costat de casa. Així que caldrà acondicionar-ho..., o els nostres fills no ho podran tornar a gaudir.
Com que és un problema nou no tenim solucions fàcils (per això es diu problema): limitar l'accés?, acondicionar la muntanya? Les veurem totes.


   Ocultar todas las respuestas      
Sunday 17 april 2016 - 12:14
Mmm es un tema complicat de resoldre i que mai contentara a tots, suposo que es posaran en comu les mesures i s'harribara a una acció que alteri lo menys possible el traçat per que sigui mantenint una esencia de esforç i superació el arribar al cim amb la maxima seguretat possible. Entenc i comparteixo lo que diu en Ricard. Estic espectant a veure com acabara aquest tema.
   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 19 april 2016 - 21:53
En negoci de l'oci.
Més d'antinaturals encara: http://www.diariodelaltoaragon.es/Movil/Noticia.aspx?Id=990663
GRAUS.- A punto de cumplir tres años como todo un referente en el senderismo nacional, el Camino Natural de Montfalcó que, con sus impresionantes pasarelas, conecta con el tradicional Congosto de Mont-Rebei excavado en la roca, se vio casi desbordado de senderistas durante las pasadas vacaciones de Semana Santa. Si bien en la parte aragonesa, en Viacamp-Literá se puede asumir la afluencia de visitantes incluso en épocas punta como esos días, en la parte catalana existe preocupación por la masificación y, tras un primer encuentro, se prepara una reunión con todas las partes implicadas para estudiar posibles medidas que eviten el colapso en el acceso, sobre todo desde la comunidad vecina.

Per quan un passadís al mont Perdut, a l'Aneto, a la Pica, a la portella de Baiau, ...?


   Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 20 april 2016 - 12:06
Ostia Joangm, la noticia de Mont Rebei...  

Quina llastima tot plegat...


   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 21 april 2016 - 11:26
Sí.
Ai si ho sabés la Merkel!  Malauradament d'aquestes malifetes a la natura actualment se'n troben a dojo, també aquí al meu territori: la serra de Prades.

Potser hi ha massa diners i no saben què fer-ne. O potser el director de torn va tenir una OCURRÈNCIA durant una nit d'insomni i mal sexe.

Vaig passar pel Camino Natural del Somontano la tardor passada i llegeixo a http://lacabrademonte.blogspot.com.es/2015_05_01_archive.html :
La aberración del Camino Natural de la Hoya de Huesca pasa por este punto y justo en el mirador dónde se inicia la entrada al barranco han colocado una barandilla y un banco de madera......!!!!!????.....Qué despilfarro de dinero, cómo se le va la olla a los políticos y también a los gestores del parque natural por permitir hacer esto.......supongo que la empresa adjudicataria de esta obra chupó todo lo que tenía que chupar........y por cierto, esto se ha hecho con dinero público.....me pregunto cuánto gente vendrá a este sitio por que está muy alejado de todo........sigo hablando?

És cert: baranes que no calen, escales que no calen, indicadors que de tant en tant i massa sovint em diuen que sóc al Camino Natural del Somontano, abans de travessar alguns barranquets (secs) m'adverteixen de Paso Inundable, ....

Ens estan alterant la natura tot just aquells que haurien de vetllar per mantenir-la intacta, sense andròmines, sense artefactes decoratius que no decoren res de res si no al contrari, ... La natura no en necessita de decoracions alienes.




Editado: 21-04-2016



Editado: 21-04-2016


   Ocultar todas las respuestas      

 


 
  Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 


 
  volver al indice del foro.
 
 
 

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles


Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)


© David Oliveras 1997 - 2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG
 
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies