Tecnica y Material
D´aquí a dues setmanes marxo cap als alps a fer una mica de muntanya,concretament a la zona del Mont Blanc i volia saber si hi ha alguna forma de prevenir el mal d´alçada. Està clar que el millor per evitar això es fer una bona aclimatació, i guanyar desnivell progresivament, cosa que ja tinc en compte, però m´han parlat d´algun medicament (Diamox) que ajuda a prevenir-ne els sintomes del mal de muntanya. Volia saber si algú n´ha pres mai això o algun altre cosa i si realment val la pena, o amb les sortides al pirineu ja n´hi ha prou, ja que com que la sortida serà molt curta no se si realment podrem fer una bona aclimatació. Val a dir que estem força entrenats, i no tenim por del desnivell, però ens fa patir el tema de l´alçada, ja que passarem d´estar de la cota 0 de Barcelona a 4500 metres en 3 dies. Us agaeixo qualsevol aportació que em pogueu fer per resoldre els meus dubtes.
7 Respuestas
Última respuesta Monday 9 june 2008 - 15:44
Home no se...tens antecedents de mal d´alçada? Jo es que pendre´m azetozolamida (diamox) per anar de vacances 4 dies a alps...no ho faria. Es un mètode preventiu, suposa medicarse abans i després de la sortida, no se, a més té funció diurètica, et pot porvocar una certa somnnolencia ....No se.....si no tens antecedents de mal d´alçada jo miraria una aclimatació encara que sigui per piris, pots tranquilament pujar hematòcrit amb sortides a 3000 m i arribar als alps amb una ona condició física i pulmonar evitant la química farmacològica. No se, sóc molt poc amiga dels fàrmacs, estan pel que estan i són pel que són, crec que no és la única manera de pujar un cim dels alps..Però vaja és només una decisió personal.
la veritat que a mi tampoc em fa gaire gràcia, i estic competament dacord amb tu de que per anar a muntanya millor evitar la química, però era una opció que em van comentar i volia coneixer la opinió de la gent.
Realment mai he tingut cap problema en alçada, i l´any passat ja vaig estar a la zona dels ecrins sense cap problema, però clar, allà l´alçada era menor.
gràcies per la teva opinió
Home.... una mica bestia ¿no?... ![]()
El meu primer cop als Alps, al dia següent de sortir de Barcelona ja estaba a 4000... amb un "globus" important... sips... pero nomes baixar de 3500 estava de nou perfectament, y s´ha de dir que practicament no vaig beure res de liquid en tota la pujada (cagada)
Per tenir mal d´alsada amb problemes greus a 4000m (edemes, etc,...) has danar força malament, deshidratat (molt molt important la hidratació encara que no tinguis sed), poc preparat fisicament,.... que pel que comentes no es el cas, y com et comenta ´una chica´ a pirineus, fent tresmils també pots augmentar hematocrit y si aneu pujant progresivament, no haurieu de tindre gaire problema mes enlla del posible ´globus´ o esbufegs per l´alsada.
Cada persona es un cas particular clar, pero aixi en linies generals... pos eso
, si trigueu tres dies en guanyar alsada y en bona forma fisica, us hidrateu be (mooooolt important), etc,... no et preocupis...... a mes i ja has estat per 4000 pel que veig
Home suposo que Toio no ho deia per por d´edemes pulmonars, cerebrals ni altres complicacions lligades al mal d´alçada entenent com a tals les que es donen a cotes de 6000m...jo el que entenc derivat del seu post és la por a tenir mal de cap, algo de mareig i potser algun vòmit. Aquesta sintomatologia és la que dic que en la majoria de casos és evitable entrenant a pirineus, això si, hi ha gent amb més o menys sensibilitat a l´alçada. Per això et deia que si no tens motius per pensar en aquestes molèsties doncs jo no em pendria res. A més pensa que la nit en alçada acostuma a ser frecuent tenir alguna certa molèstia....a mi m´ha passat en alguna ocasió i es pot fer cim igual...i vòmits bé,...no t´explico ja...perque a 4000m mai n´he tingut però en tinc amb molta frecuencia a sortides de piris....i tampoc mai per aquest motiu he deixat de fer cim....per tant si estàs acostumat a fer muntanya no hauries de tenir mes problemes.
Sort
estic d´acord amb el que et diuen, jo vaig emportarme´ls, però amb vaig poder passat amb ibuprofenos i paracetamols a 6.200m perfectament, una mica de globus si, però suportable (també habia aclimatat molt)
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.