La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Tecnica y Material >Diamox o com prevenir el mal d´alçada

Tecnica y Material

volver al indice del foro.

Monday 9 june 2008 - 10:59:40

Diamox o com prevenir el mal d´alçada

D´aquí a dues setmanes marxo cap als alps a fer una mica de muntanya,concretament a la zona del Mont Blanc i volia saber si hi ha alguna forma de prevenir el mal d´alçada. Està clar que el millor per evitar això es fer una bona aclimatació, i guanyar desnivell progresivament, cosa que ja tinc en compte, però m´han parlat d´algun medicament (Diamox) que ajuda a prevenir-ne els sintomes del mal de muntanya. Volia saber si algú n´ha pres mai això o algun altre cosa i si realment val la pena, o amb les sortides al pirineu ja n´hi ha prou, ja que com que la sortida serà molt curta no se si realment podrem fer una bona aclimatació.  Val a dir que estem força entrenats, i no tenim por del desnivell, però ens fa patir el tema de l´alçada, ja que passarem d´estar de la cota  0 de Barcelona a 4500 metres en 3 dies. Us agaeixo qualsevol aportació que em pogueu fer per resoldre els meus dubtes.

expandir todo contraer todo 7 Respuestas Última respuesta Monday 9 june 2008 - 15:44

Monday 9 june 2008 - 12:12

Home no se...tens antecedents de mal d´alçada? Jo es que pendre´m azetozolamida (diamox) per anar de vacances 4 dies a alps...no ho faria. Es un mètode preventiu, suposa medicarse abans i després de la sortida, no se, a més té funció diurètica, et pot porvocar una certa somnnolencia ....No se.....si no tens antecedents de mal d´alçada jo miraria una aclimatació encara que sigui per piris, pots tranquilament pujar hematòcrit amb sortides a 3000 m i arribar als alps amb una ona condició física i pulmonar  evitant la química farmacològica. No se, sóc molt poc amiga dels fàrmacs, estan pel que estan i són pel que són, crec que no és la única manera de pujar un cim dels alps..Però vaja és només una decisió personal.

Ocultar todas las respuestas      
Monday 9 june 2008 - 12:30

la veritat que a mi tampoc em fa gaire gràcia, i estic competament dacord amb tu de que per anar a muntanya millor evitar la química, però era una opció que em van comentar i volia coneixer la opinió de la gent.

Realment mai he tingut cap problema en alçada, i l´any passat ja vaig estar a la zona dels ecrins sense cap problema, però clar, allà l´alçada era menor.

gràcies per la teva opinió

Monday 9 june 2008 - 12:35

Home.... una mica bestia ¿no?...

El meu primer cop als Alps, al dia següent de sortir de Barcelona ja estaba a 4000... amb un "globus" important... sips... pero nomes baixar de 3500 estava de nou perfectament, y s´ha de dir que practicament no vaig beure res de liquid en tota la pujada (cagada)

Per tenir mal d´alsada amb problemes greus a 4000m (edemes, etc,...) has danar força malament, deshidratat (molt molt important la hidratació encara que no tinguis sed), poc preparat fisicament,.... que pel que comentes no es el cas, y com et comenta ´una chica´ a pirineus, fent tresmils també pots augmentar hematocrit y si aneu pujant progresivament, no haurieu de tindre gaire problema mes enlla del posible ´globus´ o esbufegs per l´alsada.  Cada persona es un cas particular clar, pero aixi en linies generals... pos eso  , si trigueu tres dies en guanyar alsada y en bona forma fisica, us hidrateu be (mooooolt important), etc,...  no et preocupis...... a mes i ja has estat per 4000 pel que veig

(Post Editado: 9-6-08 12:36:56)

Monday 9 june 2008 - 12:45

Home suposo que Toio no ho deia per por d´edemes pulmonars, cerebrals ni altres complicacions lligades al mal d´alçada entenent com a tals les que es donen a cotes de 6000m...jo el que entenc derivat del seu post és la por a tenir mal de cap, algo de mareig i potser algun vòmit. Aquesta sintomatologia és la que dic que en la majoria de casos és evitable entrenant a pirineus, això si, hi ha gent amb més o menys sensibilitat a l´alçada. Per això et deia que si no tens motius per pensar en aquestes molèsties doncs jo no em pendria res. A més pensa que la nit en alçada acostuma a ser frecuent tenir alguna certa molèstia....a mi m´ha passat en alguna ocasió i es pot fer cim igual...i vòmits bé,...no t´explico ja...perque a 4000m mai n´he tingut però en tinc amb molta frecuencia a sortides de piris....i tampoc mai per aquest motiu he deixat de fer cim....per tant si estàs acostumat a fer muntanya no hauries de tenir mes problemes.

Sort

Monday 9 june 2008 - 13:00
pos eso 
Monday 9 june 2008 - 13:04

estic d´acord amb el que et diuen, jo vaig emportarme´ls, però amb vaig poder passat amb ibuprofenos i paracetamols a 6.200m perfectament, una mica de globus si, però suportable (també habia aclimatat molt)

Monday 9 june 2008 - 15:44
Está claro que como la aclimatación no hay nada, pero tenemos una "ayuda" natural que es la coenzima Q10, que lo venden en farmacias y dietéticas que lo que hace es aumentar la cantidad de oxígeno disponible en sangre, lo toman muchos deportistas, pero hay que tomarlo unas semanas antes para preparar el cuerpo. No tiene ningún efecto secundario y es totalmente inofensivo.

Yo lo he probado y me ha ido bien, pero no puedo afirmar que sea la panacea.

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies