La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Tecnica y Material >Sac de dormir o manta + llençol?

Tecnica y Material

volver al indice del foro.

Saturday 13 march 2010 - 12:04:33

Sac de dormir o manta + llençol?

Hola companys,

No se si a algú més li passa però quan es tracta de dormir dins d´un sac em costa molt passar una bona nit. Ara tinc un sac de momia i em sento "atrapat" i em costa molt girarme...total, que quan em llevo no he dormit més de 2 hores i m´agòbio. L´altre dia un veí de llitera em va dir que perqué no em comprava una cosa que és com un sac però en forma de manta rectangular i un llençol per posar a sota. Vaig entendre que és com un sac normal quan l´obres del tot però sense cremalleres. Algú ha vist alguna cosa semblant, on es pugui dormir encara que estiguis a 5º? Ho voldria per ferlo servir en cas de dormir en refugi, i entenc que per dormir en tenda o bivac casi per força hauré de fer servir el "momia". He mirat la pàgina del decartón i no he trobat res. Se us acut alguna altra sol·lució? Merci, salut i muntanya!!

expandir todo contraer todo 19 Respuestas Última respuesta Tuesday 16 march 2010 - 18:10

Saturday 13 march 2010 - 12:34
Ha decatlon en tenen, son sacs de llançol tipus seda. Son per a dormir en refugis guardats i amb les mantes.... mes que res per n odormir dieractament a les mantes. Jo personalment el trobo mé sincomode que le propi sac perque quedo tot enrotllat en el llançol y m´agobio, el que faig si fa calor es posarme el sac per sobre com si fos una manta, en lloc de posarme a dins del tot

Ocultar todas las respuestas      
Saturday 13 march 2010 - 12:40

Suposo que et refereixes als sacs de dormir rectangulars o semi-rectangulars, o als  "momia" però més amples del normal, en els que no tens sentiment de claustrofobia -són menys eficients, però si és per dormir en refugi, tenda o vivac estiuenc són suficients-.

Per exemple si tries un "momia" de tall ample i amb cremalleres, pots dormir amb ell tot obert, com si fos una manta -estiu i refugi-, o amb ell tancat quan comença a fer fred, i com és ample, sempre pots acabar dormint dins amb una jaqueta de plomes a la primavera i la tardor.

Saturday 13 march 2010 - 12:43

A veure, vostè té la síndrome de l´humà ofegat en refugi atapeït (SHORA, o sigui que no li arriba mai s´hora d´adormir-se) pel que sembla, que es caracteritza per passar la nit del lloro i despertar-se fet un cromo. Dormir en refugi em sembla que costa a tots els humans per l´ofec, la calor (si dus un sac sobredimesionat en poder calorífic l´humà es pot coure literalment) i els sorolls diversos, per això les guineus preferim sempre sormir a la intempèrie. Aquesta sensació d´opressió la té només vostè en refugis o també en tenda? O sigui, és deguda a la instal·lació o al sac o a què? Ho dic perquè una altra solució que hi hauria és que un servidor, animal de bosc, li receptés alguna infusió de propietats relaxants i anti-ansietat. De llençols en forma de sac sí que n´hi ha al Decathló i de sacs quadrats més amplis jo n´he vist també en algun lloc. Bé, ja piularà si vol provar algun remei boscà, que per provar no perdrà res..., o sí, igual aleshores es desperta l´últim i es perd l´ascensió!

Saturday 13 march 2010 - 12:47
Gracies companys! Els llençols si que els he vist al decatlon però la "manta" no. Pel que em va explicar, es tracta de una manta però feta del material dels sacs...es a dir, com un nòrdic dels que tenim a casa als llits però de colors. Si no ho trobo he pensat en comprar un sac que no sigui de "momia" i obrir-lo completament, posant a sota un llençol. Si es que un és raret, eh?...però la veritat és que toca els pebrots passar una nit casi en blanc per culpa del sac dels coll.... Seguiré buscant. Gracies.

Saturday 13 march 2010 - 12:49
jo al final m´he acostumat al sac tipus momia .... tinun d´aquest sacs lleugers (600gr) que utilitzo per als refus guardats en lloc del saco sabana... i si m´agobia el que faig es obrirlo del tot i posarlo com una manta, pero al ser momia, amb els peus a dins

Saturday 13 march 2010 - 13:06
Je je...molt bò!! Potser si que tinc aquest síndrome. Jo crec que el meu problema és la manera de dormir que tinc. Primer sempre em posos de bocaterrossa i després de costat. A casa em quedo clavat de seguida però quan canvio de llit...ai deu meu...la cosa es complica i és quan començo a donar tombs per agafar el son, i llavors...patapam!, el problema de que s´em caragola el sac, em noto presionat, no se, dec tenir mal dormir. Em passa al dormir en sac, sigui on sigui. Potser si que m´aniria bé una infusió d´aquestes que dius "relaxants", però llavors a veure si seré jo el que no deixa dormir als altres, ji ji ji... Salut!

Saturday 13 march 2010 - 14:01

Sí, és clar ja ho he observat en altres humans aquest patètic comportament... El que vostè acaba patint en una primera fase es una conseqüència inevitable de la Síndrome SHORA que s´anomena CUC, o sigui que es recargola agitat i suant en el sac de dormir i acaba Com Un Cuc; està més que descrit en bibliografia.

Bé, podria fer el següent. Anar a ca l´herbolari i o bé demanar-li què li recomanaria per al seu cas o bé demanar-li directament que li prepari la següent barreja d´herbes remeieres:

10 g de fulles de boldo

5 g de valeriana en arrel

10 g de til·la

10 g de camamilla

No crec que ho trobi en forma de bossetes individuals, però li ho pot demanar,,,

Aleshores abans d´anar a dormir o d´intentar adormir-se millor dit es beu 1 tassa preparada a partir d´1 collarada sopera de l´esmentada barreja. No prengui més 1 tassa ni més d´1 collarada i no s´ho prengui pas cada dia tampoc a casa pq la valeriana és adictiva. Màxim màxim, si està de vacance, prengui-s´ho durant 15 dies, i descansi després almenys 1 setmana abans de reprendre el procés.

A veure si així supera la SHORA i no pateix més el CUC, que deu fer vostè una mica de pena en s´undemà. Ja ens explicarà si hi troba millora. Qui ho vulgui provar ja sap... 

Saturday 13 march 2010 - 14:29

Ei Ricard crec que el que fas referencia és el que es coneix com sleepi´n bed, es com una saco pero inclueix l´esterilla i et permet moure´t sense cap problema. Es aixó el que buscaves? Jo, personalment, no el tinc però un amic meu si i m´ha dit que funciona de meravella que pot moure´s per la nit sense cap problema. Et deixe el link al més barat de tot:

o mes senzill com aquest,

Sort,

Saluts i Mountanya!

(Post Editado: 13-3-10 14:32:41)

Saturday 13 march 2010 - 16:14
holaaa

el que pasa es que estas massa fort, a mi, des que tiinc familia i no entreno gens ja no hem pasa, a la que hem poso al sac, quedo adormit i ja no hem molesta el sac, ni el llençol ni res de res

v´sss

Saturday 13 march 2010 - 17:48
Ji ji ji...quin catxondeo que porteu per aquí, mare meva!! Això es bo! Articfox: m´apunto la recepta que potser algun dia la necessito, segur que funciona de conya. Suposo que deu fer el mateix efecte que prendre uns quants sucs de cibada abans d´anar a dormir, no?...Melvin altea: dels 2 que m´has posat crec que el segon em pot anar més bé. Només li trobo un petit inconvenient i és el volum i el pes que deu fer. Si això ho he d´arrossegar en una bona patejada puc flipar!! No se...parlo sense haver-ho tingut a les mans. Un dia d´aquests tinc que fer una escapadeta a alguna botiga d´aquestes dels francesos a veure que hi ha. Ens anem llegint i si a algú se li acut una altra idea serà ben rebuda. Saluuuut i A10!!

Saturday 13 march 2010 - 19:58
    Igual me equivoco pero yo creo que inicialmente se hacía referencia a un producto que los anglosajones llaman un "down quilt". En los enlaces siguientes se podrán ver unas imágenes de la cosa y leer como se fabrica si se conoce algo de inglés:

MYOG:

Salud y suerte.

Tuesday 16 march 2010 - 10:35
En los enlaces que me ha puesto Anarconda no veo nada, ninguna imagen. En el de Ibi si y es mas o menos lo que busco. Lo que no me gusta tanto es el precio...149 € para un saco que seguramente lo usaré sólo en refugio...Algo así pero en plan económico me iria de coña. En fin, seguiré buscando a ver que tal! Gracias a tod@s, soys cojonudos!!

Tuesday 16 march 2010 - 11:00
mmm. biene a ser lo que tiene ahora decathlon de saco colchon y almohada.... sinceramente para refugi no lo veo nada util, como mucho para camping y que no lo tengas que cargar en la mochila
Tuesday 16 march 2010 - 11:10
És exactament el mateix que penso. Deu fotre un pes de 2 collons. Em sembla que em miraré un sac de dormir "normalillo" erò que no sigui de mòmia i que en un moment donat el pugui obrir per fer-lo servir com de manta. Salut!!

Tuesday 16 march 2010 - 11:43
en los enlaces de Anarconda no ves nada porque es una web que necesita suscripción (de pago) pero puedes ver ejemplos de lo que se quiere ilustrar en las webs de los fabricantes. Por ejemplo:

Jacks´r´better:

tienen algo que te podría interesar si es sólo para refugios, una funda interior de forro polar:

Nunatak:

hay más pero si 149 te parece caro, olvídate. Estos productos no los produce ningún gran fabricante ni hay ventas masivas así que no hay precios tirados. Por lo que dices, quizá te podría servir un edredón de los que usamos en casa que, a fin de cuentas, es lo mismo que un saco de dormir sólo que no se pone énfasis en factores como que sea ligero o resistente; pero, en esencia, es la misma cosa. O un saco rectangular, que los hay, que se pueda abrir totalmente. O un momia que se pueda abrir también y duermes con él como si fuera un edredón.

Tuesday 16 march 2010 - 11:54
A ver si así:

Tuesday 16 march 2010 - 17:13

a ver, una solucion de lo mas tonto.

yo duermo como una marmota, y no me molesta nada, pero voy con un par de  tiquis miquis de estos d etapones y toda la parafernalia. luego roncan como marsopas constipadas,pero eso es otro tema.

solucion facil, barata y comoda. a muchos refugios, llevan directamente una sabana bajera y una sabana de arriba. con las mantas del refugio se hacen la camita como en casa y listos.

las dos sabanas pesan bien poco. solo debes asegurarte que hay mantas y ya ta. llevate tambien la cojinera... no es broma, quedara poco "racing" pero duermes en una cama como dios manda.

y si te llevas las zapatillas de cuadros, pijama franela, la bata boatine y la mesa camilla, ya te cagas... jijiji

Tuesday 16 march 2010 - 18:10
Juas juas juas!!!!!!!!!!!!! Ostia tocayo que bueno!!! O sea que debo ser el típico "tiquis-miquis", no?? Je je je...aunque yo no ronco, eh?...Pues en la última salida que hicimos un colega mio se llevó las zapatillas que tu dices de cuadros...brutal!! Eso si, parecia que estabamos en el salon de casa y a la hora de ir al lavabo se pone "les espardenyes d´anar per casa" y tan contento que iba...
Lo de llevar sábanas no está mal, no...un pelín pijillo pero bueno, a la hora de dormir a gusto no vamos a mirar estas pequeñeces, no? En mi próxima escapada a una tienda de deportes me lo miro a ver que encuentro. Por cierto que no puedo ir muy a menudo que estas tiendas son mi perdición y me lo compraria todo. El "médico" al final me va a prohibir ir de compras, ji ji ji!!! Pillao que está uno!!!
Salut i cims!!

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies