Madteam > Fotografía de montaña > Castell de Milany

Castell de Milany

Autor: Mirlo 21 November 2009 28 1831    Envia a tus amigos

Es època de colors de tardor, grocs, vermells i ataronjats...de castanyers i faigs, de gaudir del silenci del bosc...i la seva olor, olor a humit, aromes de tardor i de bolets, i potser de descobrir algun follet...o alguna fada passejant pel bosc.

Si voleu gaudir de camins llunyans, pastures...i vaques...no ho dubteu, aquesta es la sortida que esperàveu.

Itinerari: El camí de pujada al Castell de Milany es part del recorregut dels camins de l’Abat Oliba (GR-152). Tot el camí és marcat i fressat . Des de l’aparcament, uns senyals verticals ens informen de la direcció que hem de prendre. Enfilem per una pista que s’enfila direcció a la masia Palou Xic. Abans d’arribar-hi, deixem la pista principal i pugem per un sender que passa pel costat de la masia.

El sender travessa els camps on pasturen les vaques i segueix la pujada donant la volta per la dreta al Puig de Palou per un boscos tupits. Seguidament sortim al Coll de Cristòfol. El GR segueix per l’esquerra i arribem a una esplanada on deixem la pista i enfilem un sender que s’enfila als plans del Coll. Ara ja anem pujant la carena i les vistes son una meravella per la vista. Passem pel coll de l’Home Mort i al Puig de l’Obiol, poc atractiu.

A continuació el sender baixa una estona i torna a recuperar la carena plena de prats. Continuem el camí i passem pel Pla de la Bronsa i amb poca estona arribem al coll i Castell de Milany. La baixada per una pista destrossada per les rodes de tracció. Passem a prop de Milany i anem a petar al Coll del Forn, per retrobar seguidament el GR de pujada. Una sortida mol gratificant per la carena entre Osona i el Ripollès.