Madteam > Fotografía de montaña > El primer tresmil...Tuc de Mulleres (3010m.) 01-08-2010

El primer tresmil...Tuc de Mulleres (3010m.) 01-08-2010

Autor: Peluo 3 August 2010 35 3046    Envia a tus amigos

Quans records venen al cap quan et pregunten per el primer tresmil!! En el meu cas queda ja molt llunyà aquell Agost del 1986, i precisament va ser l'Aneto. Afortunadament he pogut reviure unes sensacions similars aquest cap de setmana passat en que el meu fill en Roger (d'onze anys) ha assolit el cim del Mulleres.
No ha estat gens fàcil per a ell, ha hagut de traginar una bona motxilla i caminar un total de 10 hores i mitja (repartides en dos dies)...però al final ha valgut la pena i tant que si!.
En aquesta aventura ens van acompanyar en Josep Dalmau ( que era el primer cop que feia aquest cim) i en Miguel Jimenez un seu amic que feia tambe el primer tresmil...Masses sensacions per un sol dia!!

El meu primer tresmil amb divuit anyets...ha plogut molt, però les sensacions segueixen sent les mateixes.

Sortida dissabte dia 31-07 des de l'aparcament de la boca Sud del antic Tunel de Viella per la Vall de Mulleres.

Anem deixant enrera el cotxe

Primera de les cascades que ens trobem amb aigua a dojo per tot arreu.

En Roger traginant la motxilla i amb moltes ganes...

Estem a la Pleta Nova i anem guanyant poc a poc alçada.

Als peus de la segona cascada, ja comencem a notar les motxilles.

Segona cascada que el cami salva per la dreta en una pujada un xic dreta.

Roger has quedat molt be a la foto!

Despres de la segona cascada, entrem en el Barranc de Mulleres on hem de caminar per damunt de grans blocs de pedra.

La nit comença a caure i encara ens falta salvar el desnivell de la tercera cascada que ens deixa en el primer llac i davant del refugi de Mulleres.

L'endemà des de les tendes el Mulleres ens dona el bon dia.

Poc a poc ens anem llevant i treient la son de sobre. La nit no ha estat gens freda i el dia es lleva bè.

Vista del primer llac i la tenda.

Segon Estany de Mulleres

i tercer estany de Mulleres amb "iceberg" inclós.

Pujada "rompedora" per enmig de les tarteres.

Hem de salvar 400 metres de desnivell en molt poc recorregut.

Hi ha força congestes encara que aguanten la calor solar.

Algunes congestes son divertides de passar...

Però d'altres com aquesta darrera que es troba prop del coll de Mulleres tenen molta inclinació i les fan "perilloses".

Aqui podeu veure l'inclinació, a mes la calor de la roca ha fet separar la neu i cal fer un petit salt...compte!

A la sortida del coll de Mulleres ens apareix l'Aneto i la seva glacera.

Ja som tots al cim !

Felicitats Roger avui és el teu dia!

Vista de la Cara Nord del Mulleres per la banda de la Vall de l'Escaleta.

El Roger i el Miguel en el seu primer tresmil.

Hi ha un moment que sembla que l'Aneto ens vol saludar.

De baixada la boira comença a treure el nas...sembla que el dia vol canviar.

Segon Estany de Mulleres ja estem a prop de les tendes.

Per fi arribem a les tendes i al fons podem veure el refugi que ahir per la nit no veiem de cap manera..

Tot sovint sentiem un gran soroll i era la caiguda de troços de neu al estany, fixeu-vos en el troç que esta a punt de desprendres.

Les indicacions que el dia anterior per la nit no veiem per arribar al refugi estan molt malmeses...

Flora abundant en tota la vall, suposo fruit del plujós estiu que estem tenint.