Madteam > Fotografía de montaña > Gran Bachimala per Cresta del Sabre 14-08-2010

Gran Bachimala per Cresta del Sabre 14-08-2010

Autor: Peluo 18 August 2010 39 2481    Envia a tus amigos

Feia temps que habia sentit a parlar del Bachimala i tenia curiositat per coneixer la muntanya i la seva vall (La Bal de Chistau). Aixi doncs vam aprofitar de fer vacances a San Chuan de Plan per coneixer aquesta magnífica muntanya. Vaig quedar amb els companys al Refugi de Biadós i vam iniciar l'ascensió al Gran Bachimala per la Cresta que puja a la Punta del Sabre (3136m.),es deixa pujar be, amb passos de Iº i IIº. Un cop a la Punta la cirereta final es la cresta que l'uneix al Gran Bachimala(3177m.) que es de les mes boniques que he fet mai. Una cresta algun cop aeria, pero sempre molt ferma fet que feia que molta gent la repetis d'anada i de tornada. Nosaltres vam fer nomes l'anada i la tornada per la via normal de l'aresta SO.
En total unes 8hores i mitja i un desnivell acumulat de 1440metres.Si es vol es pot portar un cordino per acabar d'assegurar als novells.
Si podeu aneu-hi, ben segur no us decebrà.

El dia es lleva emboirat per la zona del Posets,deixo el cotxe mes avall del refugi i em reuneixo amb els companys.

Els companys d'aventura: En Josep i en Quico.

Els nuvols volen fer el tonto i no s'en van de les muntanyes.

Anem deixant avall, molt avall el Refugi de Biadós...primer la pujada es dura pel bosc, però després el cami va planejant per camps herbats.

Els Eristes ens donen el bon dia!

Ara sembla que ha marxat la boira i veiem tota la cresta.

Moltíssima gent tria la ruta de pujada per Tabernes i el Barranc de Bachimala.

Quan arribem al Coll de la Senyal de Biadós torna a venir la boira.

Coll de la Senyal de Biadós (2538m.)

Aqui el cami es divideix, nosaltres deixem la ruta normal (més a l'esquerra) i nosaltres anem a buscar les fites que pugen per l'ample cresta.

Impressionant vista de la Pena d'Ixabre i el rera fons del Posets.

Primeres rampes en la cresta a la Punta del Sabre.

En Josep fent un descans, i darrera el cami que puja al Coll de la Senyal de Biadós.

Torna la boira en plena cresta que ens impedeix disfrutar de la vista.

Anem deixant al darrera tota la cresta i el coll. Fins ara no hem hagut de fer servir les mans...

A partir d'aqui la cosa canvia, la cresta s'estreny i hi ha passos de Iº+.

Passada la cresta horitzontal, ve aquest enorme mur, que cal anar seguint les fites, va pujant amunt fins una xemeneia.

Aqui veiem en Quico al final de la xemeneia on es potser dels passos mes dificilets..IIº+.

Passada la xemeneia tornem a sortir a una nova cresta on entre la boira veiem l'esperó de la Punta del Sabre.

La Cresta es curta i no gaire dificil. Potser el tram mes delicat es la darrera pujada al cim de la Punta.

També veiem ara el Gran Bachimal al fons.

Ja som sota la Punta del Sabre, el grimpem per la part de l'esquerra.

En Josep fent servir les mans en aquest darrer tram al cim.

Som dalt del primer 3000 del dia. Ara torna a marxar la boira i veiem el que ens queda per davant.

La cresta es espectacular en tot moment !

En Josep, disfrutant en aquest pas aeri.

Ja som a prop i el sol ens ve a veure.

En Quico anava al davant fent malabarismes a la cresta.

Amunt Josep! ja hi som

Cim del Gran Bachimala, estem per damunt dels nuvols!!

Baixant per la via normal de l'aresta SO veiem els estanys de Bachimala.

Els primers trams de la baixada tambe cal fixar-se.

Però després l'enorme tarteram torna aquesta ruta un xic ensopida.

Punta Suelsa al fons.

En Quico ens ha volgut saludar pujant el cim de la Senyal de Biadós.

Després de molta estona d'anar baixant metres ja veiem el refugi.

I tota la gran esplanada plena de Bordas de Biadós. Fins un altre!