Madteam > Fotografía de montaña > Maladetes OCCidentals

Maladetes OCCidentals

Autor: AnDreuMa 23 June 2011 48 2053    Envia a tus amigos

Fem l'aproximació, un dissabte, i l'ascenció dels cims (per ordre: Punta Delmás, Pico Mir, Sayó, Cordier, le Bondidier, Muela d'Alba i Diente d'Alba) el diumenge. Fem vivac al Coll de Paderna!!

Sortim de l'aparcament de la Besurta en direcció al refugi de la Renclusa.

Pasem de llarg del refugi, i ens dirigim a l'Ibon de la Renclusa.

Un dissabte al vespre, el refugi està a "petar"!!

Remontem, pel Torrent d'Alba, el camí que ens portarà al Coll de Paderna.

Al Coll de Paderna busquem un lloc per plantar la tenda!

I en Quico que es prepara els seu Vivac!!

Mentres sopem, tenim una posta de Sol....amb els dos pics Blancs de Paderna que ens acompanyen!

Aquest moment màgic continua...inclós dins de la tenda!!

De bon matí el Sol il·lumina el pic d'Alba ....amb la Lluna al seu costat!

Iniciem l'ascenció cap al Coll d'Alba! Al centre de la foto el Contrafort Delmás-Mir, i a la dreta el coll d'Alba.

Remontem, encara amb neu dura, el Coll d'Alba.

Encara amb neu (però poca) remontem la pendent que ens durà al coll entre el pic Mir i el Sayó. Al fons le Bondidier!!

Des d'el pic Mir grimpem cap a la Punta Delmás.

Una imatge del pas més delicat de tots....encara que un cop a prop resulta fàcil !!

Cim de la Punta Delmás...

... amb una panoràmica en direcció Est. De dreta a esquerra: pic Mir, Sayó, Cordier i la Maladeta Oriental.

Una vista direcció N-W. Amb la glacera d'Alba en primer terme i el Posets, Bachimala, Perdiguero, Crabioules,..al fons!!

Deixem el Pic Mir i fem una grimpada cap al Sayó. Darrera els pics Mir-Delmás!

I amb pasos fàcils arribem al cim...

...del Sayó!!

Baixem del Sayó i ens diriguim al Cordier.

Darrera veiem els cims que hem fet de bon matí: Delmás, Mir i Sayó!!

Cim del Cordier.

Una vista obligada als cims més visitats de la zona: la Maladeta (en la foto el de més a l'esquerra) i l'Aneto (en la foto al ben mig). El cim de la dreta és el Maldito!

Utilitzem el zoom per acostar-nos a l'Aneto.

Abandonem el Cordier i anem en direcció al Coll del mateix nom (Collada Cordier)

Mentres ens acostem al coll mirem, amb respecta, el següent cim: le Bondidier (amb alguns pasos de II grau +)

Dalt del cim le Bondidier.

Des del cim de el Bondidier contemplem els pics que portem fets...

...i els que farem un altre dia (de dreta a esquerra: Maldito, Abadies i Maladeta Or.)

Una vista més "aclaridora"!!

El Llac o Ibón de Cregüenya des de el Bondidier!

De tornada en Quico que "redreça" una fita orientativa!!

Alguns dels passos complicats!

Des del Coll Cordier flancajem cap el Coll d'Alba.

En Quico que no te prou amb els pics que portem...

...que hem de fer dos més (la Muela i Diente d'Alba, a tocar del Coll d'Alba)

Després de més de deu hores caminant (a pas tranquil) abandonem la serralada "Tresmilera" per la Glacera d'Alba!