Madteam > Fotografía de montaña > Cresta GOURGS Blancs

Cresta GOURGS Blancs

Autor: AnDreuMa 21 August 2011 43 2905    Envia a tus amigos

Sortim d'hora del Refugi d'Estós i enfilem el Barranc de Gías fins anar a trobar l'Ibón del mateix nom. Som una bona colla, peró algúns volen fer la meitat de la Cresta i els altres la Cresta sencera.
Així doncs ens dividim, uns van al Coll de Clarabide i d'altres (Eli, Jaume i un servidor: Andreu) anem fins el Port d'Óo.
Des del Port grimpem per la paret del Jean Arlaud, i anem trobant passos practicables de Grau II/II+ i bastant expossats.
Del Jean Arlaud fins el Gourgs Blancs hem de superar una Canal/Corredor de Grau II+/III-
Per continuar fins la Torre Armengaud abandonem la cresta i desgrimpem una canal sencilla, tot seguint les fites que anem trobant, i tornem a recuperar alçada fins a coronar l'ARmengaud.
Val a dir que per error vam assolir una agulla imponent, peró secundària. Des d'aquesta agulla vam divissar els dos cims que habiem de pujar, Torre Armengaud i Punta Rocheblave,i el "camí" que habiem de seguir.
De la "Torre" fins a la "Punta" habiem de continuar per passos sencills i poc expossats.
A partir d'aquest últim cim la progressió és més sencilla i ràpida, i anem coronant els següents cims amb facilitat: Camboué, Saint-Saund, Clarabide Or, Clarabide, Clarabide Occ.
Per fer el Pic Gías hem de grimpar per una Canal/Corredor de Grau I+/II-.
La tornada ho fem per la Bretxa de Gías fins a l'Ibón de Gías (on aprofitem per reagrupar-nos i refrescar-nos) i continuar, tot seguit, fins al Refugi d'Estós.

Ens llevem d'hora del refugi d'Estós, amb una imatge de la zona del massis de la Maladeta. El cim on hi ha el núvol és el Vallibierna!!

Anem arribant a l'Ibón de Gías.

Tot el grup al complet. D'esquerra a dreta: Andreu, Eli, Anna, Jaume, Cristina, Joan, Eva, Anna Mª i Oscar.

Després d'una parada, per reagrupar-nos i picar alguna cosa, el grup es divideix. Uns faran els cims de l'esquerra (pujant pel Coll o Port de Gías) i d'altres els farem tots (pujant pel Port d'oÓ)

A prop del Port d'Óo, amb l'Ibón de Gías a baix i el Posets al fons.

Ens enfilem paret amunt del Jean Arlaud.

Encara que són passos sencills, s'ha d'anar amb compte...ja que son molt aéris!!

Aviat arribarem a dalt, passat aquest pas. Al fons la Cresta del Xell de la Vaca!

A prop del cim del Jean Arlaud.

Cim del Jean Arlaud.

DEl Jean Arlaud al Gourgs Blancs trobem aquesta Canal/Corredor. Els que saben d'escalada diuen que és de Grau III-

Com és habitual, en Jaume ubicant les muntanyes que contemplem dalt dels cims que coronem..

Buf...una vista del pic d'Alba, Delmas, Mir, Sayó, Cordier, Maladeta, Maldito........i l'Aneto amb la seva Canal Estasen!!

A la dreta la Cresta del Xell de la Vaca, El Perdiguero, Lliterola, Crabioules, Pic Lézat i el Llac del Portillón d'oÓ.

També trobem el Llac del Portillon d'oÓ, el Pic Lézat, Quáyrat, i el Gourdon.

Des del Clarabide Or contemplem una vista (dreta) dels Llacs Clarabide i Pouchergues amb el Gran Bachimala al fons. I a l'esquerra el Barranc d'Estós amb el Massis del Posets al fons.

El camí que vam seguir (més o menys) per coronar el cim següent. Deixem la cresta i perdem alçada per una canal fins trobar una llosa. La flanquegem i enfilem, seguint fites, camí cap a la Torre Armengaud.

La llosa que vam trobar baixant dels Gougs Blancs. A partir d'aquí recuperem el desnivell perdut!!

L'agulla de l'esquerra no es considera cim (encara que també el vam coronar per error). El de la dreta és la Torre Armengaud.

Continuem el camí desgrimpant per la vessant Sud.

L'Eli a dalt de la Punta Lourde Rocheblave.

Cim del Clarabide Or. al fons la Cresta dels Gourgs Blancs.

Cim del Gías.

En Jaume que ens orienta ubicant els cims que hem fet.

Des del Gías una vista del Posets...i també dels Bardamina, Gemelos Nord i Sud!!

Una panoràmica des del Gías, amb tots els cims assolits aquell dia!