Madteam > Fotografía de montaña > Tuca de Betren (2518m.). Esquí de muntanya,

Tuca de Betren (2518m.). Esquí de muntanya,

Autor: Tresconsellers 10 March 2012 19 1118    Envia a tus amigos

Sortida realitzada el 10 de març de 2012 al cim de la Tuca de Betren (2518m.) amb esquís de travessa.
Sortim el David, la Yolanda i jo mateix des de la Boca Nord del Tunel de Vielha per assolir el cim pujant per l’Arriu de Sarrahèra fins gairabé el Còth del mateix nom i des de aquí assolir pel llom oest el cim. L’ascens i descens per aquesta preciosa vall el fem amb la companyia d’una parella de Vilafranca del Penedés. Recorregut molt xulo, de gairabé 1200m. de desnivell que és van guanyant a poc a poc, fem atenció a les allaus que ens poden caure des de les Pales de Sarrahèra, alguna ja ha caigut, molt bon temps, dia primaveral amb un xic de vent als últims metres abans del cim. Tota la pujada innivada, amb neu en part ventada, i d’altra pols un pèl pesada ja, a cotes altes una mica de glaç degut al vent que ha fet els dies anteriors.
En definitiva una bona descoberta a la Val d’Aran, recorregut molt poc transitat tot i ser molt bonic i no gaire difícil.
Track a Wikiloc: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=2584476

Iniciem l'ascens per la pista que surt de la boca N. del Tunel de Vielha amb els esquís als peus.

Deixem la pista i entrem a l'Arriu de Sarrahèra.

La bonica Pala de Sarrahèra i el Tuc de Hennes.

És un entorn preciós.

Fen zigz-zagues per anar guanyant desnivell, sota la Pala de Sarrahèra.

Pel marge esquerra del barranc guanyem el replà on es troben les runes la la cabana de Sarrahèra de Naut.

Una mirada enrera, bonica i fàcil pujada amb esquís, alguna allau ha caigut de la Pala de Sarrahèra.

Ja som al replà de Sarrahèra de Naut, la vall en forma de U cada vegada es tancarà més. Hem de vigilar les allus que poden caure de les pales de l'esquerra orientades al sud.

Darrera nostre, acabem de passar per Sarrahèra de Naut.

Una mostra de les allaus.

Jo vaig seguin la traça del meus companys.

Els quatre pujant per aquest bonic indret.

El camí s'encaixona, busquem el millor pas per aquest tubs.

La neu aquí aprop del cim està força ventada.

El cim de la Tuca de Betren.

El Montarto en primer terme.

I cap a l'interio de l'Aran, al fons el Tuc de Mauberme i el Tuc de Milh.

El profund tall de l'inici de la Vall de Valarties.