Madteam > Fotografía de montaña > SORTIDA A ANDORRA

SORTIDA A ANDORRA

Autor: S.E.M 23 April 2013 14 1106    Envia a tus amigos

Aquest cap de setmana del 20 i 21 de maig, vam anar fins Andorra, esperant trobarse unes condicions de neu raonables. A les 9 de la mati quedem al parquin de Grau-Roig, i enfilem per les pistes en direcció al Montmalús. Les pistes tancades, però amb una neu pols al·lucinant, acabada de caure.
A poc, a poc anem guanyant alçada i arribem al coll, uns amb ganivetes, altres "a pelo" i altres amb grampons. D'aqui al cim, on bufa un vent infernal i fred. La baixada per neu molt acceptables, pols als bosc i primavera poc transformada i un pel canviant, a les parts mes exposades al vent.

Al dia següent anem a Arcalís, a veure com està la zona. Pujem des del peu de l'estació amb els esquis als peus, amb neu abunudant i dura. A l'arribar a La Coma ens adonem de la quantitat de neu que hi ha. Ni un sol roc, sobresurt del mantell. I ni un soroll, ni una cua, ni un remuntador.....
Enfilem cap al Creussans, i anem enllaçant curves i guanyant alçada, fins a la carena, on a pocs metres de les ultimes rampes, ens treiem els esquis, fem el cim i ens preparem per a una baixada que promet ser mes que bona.... Fem tota la pala i baixem rapidament fins al restaurant de La coma, per neu primavera, i arribem al parquin ben satisfets.

Vam sortir Sussana i Rafa, Josep, Serguei, Alfons, Rapaz, El Yeti i Bea amb la seva Split, i ens ho vam pasar molt be, hem tingut bon temps i hem pogut disfrutar de bona neu i en quantitat. Un gran encert triar Andorra com a alternativa als plans inicials de fer la Valter-Nuria.

Pujant al coll de Montmalús

Vendaval arribant al cim del Montmalús

Aspecte hivernal de la zona

Cap al pic de pessons

Diumenge, pujant cap al Creussans

Aspecte impecable de la zona de la Coma