Madteam > Fotografía de montaña > La Dona pel darrera...

La Dona pel darrera...

Autor: Gerardo 14 October 2017 33 474    Envia a tus amigos

LA DONA PEL DARRERA...

Doncs sí, tot i que sembli poc correcte i adequat, ahir divendres 13 l'Otto i jo vam empaitar i conquerir tota una senyora pel darrera, amb gran plaer per la nostra part, tot sigui dit... Des del pàrking de Vallter 2.000 ens enfilem a la Portella de Mentet, i baixem per la vessant rossellonesa una bona estona, amb unes quantes voltes de més incloses, fins encarar-nos amb la Coma de La Dona (la de les canals de la vessant nord del pic), per guanyar el seu llom nord (la solana de la vall, la vessant oposada a les canals) i ja des d'aquí carenar suaument fins al Pic de la Dona. Una activitat diferent, i a estones exigent, per arribar a aquesta senyora del Circ d'Ulldeter.

Des de la Portella cap a Ulldeter.

Des de la Portella iniciem el descens al nordest.

Prats.

Deixem a esquerra una primera petita vall, l'anomenada Coma de la Portella, amb el Pic de la Dona al fons.

Al fons queda la Portella de Mentet.

Terreny complex...

... i de vegades blocs de pedra, sovint tapats per matorral, de molt mal caminar.

Al final tornem enrera...

... per encarar aquesta vall, dita Coma de la Dona, amb el pic al fons i les seves canals a l'esquerra.

Remuntarem per les vessants herbades cap al llom de la dreta.

D'on venim.

Una remuntada esgotadora a estones, i amb molta calor

Lo Rei al fons.

Arribem a un primer avantcim de la cadena. A sota la nostra remuntada, i al fons els altiplans de Coma Ermada i Roca Colom.

Cap a nordest, just al centre el poblet de Mentet.

A sud, algunes de les canals septentrionals de la Dona...

Les canals pricipals, la Dona al fons, i la nostra remuntada a dreta.

Arribem a un cim principal a dalt de la cadena, de 2.694 metres i nom desconegut.

La Dona vista des d'ell.

Bastiments i Bacivers a oest.

Al fons, a nord, Carlit i Peric.

Les canals septentrionals de La Dona vistes de perfil, segons ens acostem a ella.

La cadena per la qual hem pujat.

Ja a La Dona.

L'Otto es mira la nostra ruta de pujada, la serra del fons...

Els Gras i el Pastuira.

Baixada directa per la vessant sud.

La tardor a sobre de Setcases.