Madteam > Fotografía de montaña > Pics de La Vaca i Fossa del Gegant

Pics de La Vaca i Fossa del Gegant

Autor: Gerardo 24 September 2020 34 609    Envia a tus amigos

Ahir dimecres 23 de setembre pujo a Núria amb el cremallera, i m'enfilo per la Vall de Noucreus fins al pic de la Fossa del Gegant (2.807 m.) i els Pis de La Vaca (superior, 2.830 m., inferior 2.820 m.). Feia temps que no pujava a aquests últims, i em venia molt de gust... Un dia estable, solitari i preciós.

Esperant el cremallera a l'estació de Queralbs.

Iniciant la remuntada per la Vall de Noucreus.

El que va quedant enrere, vall avall, amb el Puigmal al fons.

Ja en la segona meitat de la Vall de Noucreus.

I la vall que queda enrere, cada cop més baixa.

Gairebé a la capçalera de la vall.

I als peus de la darrera remuntada, de dreta a esquerra. L'elevació de la meitat esquerra és la Fossa del Gegant.

Darrer tram sota el Coll de Noucreus. La Fossa del Gegant és a dreta, molt a prop.

I ja des del Pic de la Fossa del Gegant, als peus tota la Vall de Noucreus, per la qual he remuntat des de Núria, al fons del tot, sota el dominant Puigmal.

I des de la Fossa del Gegant cap a l'est, amb els Pics de La Vaca a la meitat dreta: el superior, rocós, més a la dreta; i l'inferior, herbós, més a l'esquerra. En el centre esquerra, el Coll de Carançà.

Des del Coll de Carançà, la pujada fins al Pic Superior de La Vaca.

Arribant al Pic superior.

I des d'ell, mirant a l'est, cap al Pic Inferior, que és el cim herbós del mig de la imatge.

Des del superior, cap a l'oest, d'on vinc. En dos minutes arrenco cap al inferior; de tornada ja m'instal·laré aquí.

I un cop al pic inferior, vista cap a l'est, tota la capçalera de Tirapits i la Coma del Freser, amb Bastimets, Coll de La Marrana i Gra de Fajol al fons.

Enllaçant amb l'anterior, més a nordest, Bastiments, Freser i Infern, amb la cabana de Tirapits en baix.

I encara des de l'inferior, que com es veu és un llom herbós, mirant cap a oest, on hi torno: al pic superior, a la meitat esquerra, m'hi quedaré una bon estona.

De nou al Pic Superior de La Vaca. Vista a nordest, amb el llom herbós de l'inferior a la dreta, i Bastiments i Infern al fons.

Des del superior, vista a nord, a la part alta de la Vall de Carançà i els seus llacs.

Des del superior a nordoest. Més o menys al mig, el Coll de Carançà i la Fossa del Gegant, d'on vinc i he de tornar.

A oest, territori Puigmal.

A sudoest, Torreneules i Balandrau.

A sud-sudest, la cadena Pastuira-Fontlletera-Balandrau.

Amb el meu soci.

Deixant ja el cim del Pic Superior de La Vaca, una ullada enrere.

El Coll de Noucreus.

I des del coll, embocant el descens per la capçalera de la Vall de Noucreus.

Baixant per la Vall de Noucreus.

I aquesta i les següents, algunes imatges d'un grup d'isards, molt i molt confiats, no sé si potser massa... També hi havia marmotes. Si hagués anat amb Otto i Plom, aquestes fotos haurien estat impossibles...

Vista enrere des de la part baixa de la Vall de Noucreus.