Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Dissabte em vaig estrenar amb les raquetes de neu pujant al Pic de la Dona (bé, de neu fins a la Portella de Mentet i prou). Un cop a dalt ens vam plantejar la possibilitat d´anar al Bastiments, però ni el meu company Jordi ni jo haviem fet mai aquesta ruta carenera, per tant, no teniem cap referència i no voliem arriscar-nos. Un excursionista que hi havia al cim ens va dir que el pas de l´Esquena de l´Ase és molt exposat i que millor que no hi anéssim, com a molt anar fins al Coll de la Geganta i baixar a Vallter per allà. En definitiva, vam anar a trepitjar neu per la zona del Coma Ermada i el Roca Colom. La meva pregunta és, algú em pot dir el grau de dificultat que hi ha?, perquè dissabte 22 hi volem tornar-hi amb tota la colla. Cal dir, que som excursionistes, no alpinistes, per tant el nostre punt de vista quan parlem de dificultats té el llistó més baix. Moltes gràcies a tots. Una abraçada. Salut i seny (com diu l´amic
)![]()
4 Respuestas
Última respuesta Thursday 13 january 2005 - 15:41
Hola Amunt,
Del coll de la geganta al Bastiments te el problema que no toca el sol i hi ha força pendent. La neu acostuma a estar força dura, amb el que és molt recomanable portar piolet i grampons. Dificultat en sí no en té. Des del Pic de la Dona crec que hi ha una hora i mitja +o-.
El passat dia 2 vaig anar al Bastiments i hi pujava força gent per aquesta vessant, alguns amb esquís.
La baixada del Bastiments al coll de la marrana te menys neu.
Salutacions.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.