La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Pic de Font Blanca (Andorra) per la vall de La Rab...

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Monday 18 december 2006 - 11:49:04

Pic de Font Blanca (Andorra) per la vall de La Rabassa

Dissabte 16 vaig anar per fer el Pic de Font Blanca per la preciosa vall de la Rabassa, deixant el cotxe a l´aparcament que hi ha al final de l´asfaltat de la carretera de la vall de Sorteny, sobre El Serrat (Ordino), on un planell orienta sobre els itineraris més comuns de la zona.

Unes condicions metereològiques escelents, amb 1 o 2 graus sota zero a les deu, sol i un visibilitat ,olt bona. Poca neu a l´inici, però cal anar amb compta amb les plaques de gel, molt abundants al començament.

La neu augmenta a 15 o 20 cms des dels Planells de Rialb (2.050m), passat el Refugi de Rialb (bon estat, amb sis lliteres de planxa -màxim 12 persones- sense matalassos ni mantes, però força llenya).

Més gruix de neu a mesura que es va pujant cap a la Portella de Rialb (2.509m). Com que vaig sortir tard no vaig haver de calçar-me els grampons, tot i que en alguns trams més ombrívols calia anar amb compta.

Des de la Portella vaig seguir l´ascensió molt aerea per la cresta, però per l´arriscat de l´ascensió i el fet d´anar sol i molt justet de temps, en arribar al segon cim (2.724m.) i davant una dificultat major i vist el que encara em quedava per acabar les crestes, vaig optar per fer marxa enrera. Des d´allà vaig veure prop del bell cim del Font Blanca quatre muntanyencs que pujaven pel fort i molt nevat pendent oest, piolet en ma i, suposo, amb els grampons calçats.

En definitiva, que per a qui no sigui un grimpador molt qualificat i/o temerari, en hivernal és fa més aconsellable evitar les crestes per l´oest, tot cercant el millor pas des de la Portella de Rialb o una cinquantena de metres més amunt, per anar a cercar la carena fronterera i des d´allà atacar els darrers dos-cents metres d´ascensió.

La tornada des de la Portella la vaig fer tancant el recorregut circular per l´oest i cap al sud, baixant fins a la cota 2.250, passar a la bessant sud i continuar baixant tot tendint cap a l´est fins a trobar el sender que apareixen a l´Alpina i que, cap a l´est i bastant planer ens hauria de conduir fins a La Rabassa, ja molt a prop de l´aparcament. Però compta! En el darrer tram, després de la darrera bifurcació, aquest viarany desapareix del tot. Vaig acabar al vell mig d´una jungla de matolls i en una zona amb uns pendents de més del 50% on gairebé se m´hi fa fosc.

Tot plegat i malgrat la matada del tram final, una ascensió molt recomanable.
A mi m´han quedat moltes ganes de tornar-hi

expandir todo contraer todo 3 Respuestas Última respuesta Monday 18 december 2006 - 17:07

Monday 18 december 2006 - 13:22
Jo.......r, ho sento, no et vaig avisa de la cresta, no vaig recordar-ho,, em sap molt de greu, al estiu es pujar bastan be o es pot flanquejar per l´esquerra pero al hivern potser es mijor al arribar a la portella davalla una mica pel altre costat i acaba la pujada seguint la ruta que be de la cabanya de castellar.

em mareixo aixo i una mica mes.

P.D.per lo menys sembla que t´agradat la pujada per la vall de Rialb.

salu2

Ocultar todas las respuestas      
Monday 18 december 2006 - 14:01
Bon dia.
Nosaltres al final vam anar a la vall d´Ensagents i vam "disfrutar" d´un molt bon cap de setmana. Poca quantitat de neu, com dius, i en general tovota, encara que en alguns trams més ventejats d´enduria una mica. Vam pujar al pic d´Ensagents pel cantó del pic de Pessons i vam baixar-ne pel cantó del pic Alt del Griu i els llacs d´Ensagents. Les principals dificultats eren pel cantó de Pessons, encara que tampoc res de l´altre món. Vull dir que sense neu potser no tenia gran cosa.
Vam estar sols en tota la vall i a l´excel·lent refugi, amb boniques vistes sobre l´impressionant pic dels Llops del que em vas parlar.
Quan pugui contrastaré el que expliques del Font Blanca amb el mapa, que també en tinc ganes per algun dia.
Salut i gràcies

Monday 18 december 2006 - 17:07
Ei, Capitatro, no t´hi amoïnis. Segurament no m´ho vas dir perquè Jbona ja n´havia parlat en un dels seus post i ja ho donabes per entès. I ho estava, sols que vaig creure que les dificultats de gripada serien menors i, atès el fort pendent -i l´horari, amb neu no vaig voler arriscar a evitar les crestes tot flanquejant per l´oest.

Tingues per segur que tant l´itinerari com les panoràmiques i la solitud em van agradar d´allò més. Gràcies.

Salut i cames

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies