Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Divendres sortire cap a França per iniciarme amb els esquis de montanya a pista.
Com tenim dos gossos, la idea es llogar material per a un i dissabte, un va a esquiar i l´altre fa montanya amb els gossos i diumenge, el mateix, pero amb l´altre.
La idea, a priori, es anar a Font Romeu, per aixo estaria interesat en saber si hi ha rutes interesants per fer per la zona (ja se que tinc el puigmal a prop, pero si no haig de fer tant cotxe, millor).
No tinc cap preferencia, m´es igual si es ruta de raquetes, ruta de senderisme, una petita ascensio o el que sigui, nomes busco una cosa per passar 3 o 4 hores entretingut i tenir als gossos tambe entretinguts.
Gracies.
7 Respuestas
Última respuesta Tuesday 8 january 2008 - 13:18
Obviament, des de Font Romeu tens el sector sud de les Bulloses com a zona privilegiada per anar amb raquetes, però no sé si des del mateix poble hi haurà prou neu com perquè t´oblidis del cotxe, hauràs de consultar. En tot cas, també tens la serra de Madres relativament propera, com a opcions de fer senderisme que em venen al cap. Mira la plana web del Capcir, doncs hi ha alguna informació. Hi ha un circuit marcat que es diu Tour del Capcir que volta aquesta zona sense haver de fer cims.
Però et volia fer un comentari, que no m´ha passat directament, però sí a persones a les que conec i és que, malgrat a l´estat francés són força amants dels animals domèstics, hi ha zones on no els deixen anar solts, com per exemple la Vall d´Eina, per tant, igual una consulta a l´oficina de turisme et pot treure dubtes. Salut i muntanyes ![]()
A la montanya porto sempre els gossos sueltos, ja que de la mateixa manera que la ciutat es de i per a les persones, la montanya ho es pels animals.
Ja em poden denunciar si volen, que els gossos seguiran anant sueltos.
Segons tinc entes, les pistes d´Err Puigmal, no son precisament per gent que no en sap gaire d´esquiar.
De no ser aixi, aquesta opcio seria collonuda.
les pistes de err puigmal tenen zona de principiants, zona mitjana i zona d´ experts.
es veritat que la part de dalt es molt maca i te unes pistes dificils, pero no son d´ obligat pas, ni molt menys.
totes les pistes tenen zona per apendre... no pateixis per aixo.
3 pistes verdes -principiants
5 pistes blaves (una de 9 km) - facils
14 pistes vermelles -Hi ha de tot, pero en principi mes dificils
6 pistes negres - experts
Mira la seva http://www.puigmal.fr/plan_pistes_espagnol.html
Des de Font Romeu et recomanaria el Pic dels Moros ( 2135 mts) (Mauraux pels francesos), es força senzill de pujar des de Font Romeu, hi han pistes d´esqui de fons que arriven molt a prop del cim i les vistes son collonudes i en tres horetes ho fas tranquilament, hi ha una ressenya en l´historia dels 100 cims de la FEEC que puja des de Targasona , però des de Font Romeu es molt mes curt i mes tranquilet. Ah! Aquesta la vaig amb gos.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.